Beantwoord

Creditering achteraf

  • 24 January 2019
  • 1 reactie
  • 178 keer bekeken

Hallo, ik ben sinds begin december overgestapt naar de KPN en sindsdien heb ik veel problemen ervaren. Eerst werden mijn onderburen afgesloten van hun zakelijke abonnement (dat niet van KPN was) doordat de toevoeging van mijn huisnummer niet goed door was gekomen. Gelukkig was de monteur van de KPN zo aardig om ze op mijn lijn te zetten, zodat er weer gepind kon worden. Alles goed en wel denk je dan. Nee. Zondag 6 januari had ik ineens geen internet meer, en ook geen tv. Maandag kreeg ik een mail van de KPN waarin stond dat ze het jammer vonden dat ik mijn abonnement had beëindigd, en dat ze de diensten per 5 februari zouden stopzetten. Grappig, ik was juist blij dat alles in orde was. En het beëindigen van alle diensten was al een feit (dus zelfs die gegevens klopten niet met van de mail!). Mijn vriend had meteen die zondagavond gebeld, alles zou geregeld worden door de afdeling spoed en herstel. Maandag weer gebeld. Nee, het was nog niet in orde (wat duidelijk is als je zonder internet zit) en hoelang het nog zou gaan duren wisten ze ook niet bij de klantenservice, maar ze waren er druk mee bezig.
Gelukkig kwam de monteur van de buren 9 januari bij mij langs, waardoor ik weer internet en tv had. Niet van de KPN dus, dat mag duidelijk zijn.
13 januari kwam de rekening binnen. 18 januari had de KPN er een verhuizing van gemaakt.
Maar nog steeds geen internet geen tv. Ik heb er dankzij mijn buren niet al teveel last van.
Ik heb al die tijd met regelmaat gebeld omdat de klantenservice mij niet belde om me te laten weten hoe het zat met die spoed en herstel. Nog steeds is er niets geregeld maar vandaag kwam er WEL een bericht binnen van de KPN dat mijn rekening niet was betaald...
Ja, daarin zijn ze dan WEL weer heel punctueel. Dus ik bel, omdat ik niet vind dat ik moet betalen voor niet verleende diensten. Er is mij een monteur toegezegd inmiddels, maar die komt de 29ste pas.
Creditering kan alleen achteraf plaatsvinden, zeggen ze bij de klantenservice. Maar zwart op wit kan het niet toegezegd worden...
Dit hele gedoe heeft me ontzettend veel tijd, stress en ongemak bezorgd. Ik zou graag zien dat de hele maand januari gaat worden kwijtgescholden, want voor een bedrijf dat toch behoord tot de top van telefonieaanbieders, is dit echt niet de service die je als klant mag verwachten.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 26 January 2019, 20:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Hoi Carina, welkom op het forum! Dit is geen goed begin van je overstap naar ons. Wel goed om te horen dat de afdeling Spoed en Herstel hier mee bezig is. Dat is ook de precies de afdeling waar je moet zijn. Zij helpen om dit zo snel als mogelijk op te lossen en houden contact met je. En nadat het probleem is opgelost, en we dus ook weten hoe lang allemaal geduurd heeft, zorgen we voor een goede financiële afhandeling. Waarbij je inderdaad sowieso niet hoeft te betalen voor de periode dat je geen diensten hebt gehad. In de tussentijd loopt de facturering echter wel door, daar kunnen we helaas niet zo veel aan doen. Ik snap dat het heel tegenstrijdig klinkt en voelt, maar ik raad je wel aan te betalen. Als je dat niet doet gaat, ook volledig geautomatiseerd, het achterstalligheidsproces lopen. Hoewel daar dan op dat moment wel weer mouwen aan te passen zijn, verloopt het geheel een stuk makkelijker als je nu wel eerst betaalt.

Ik kan op dit moment inhoudelijk over jouw situatie niet zo veel zeggen. Als je wilt kan ik voor je kijken wat de huidige status is, en wat er verder gepland staat. Vul in dat geval je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan pak ik de rest erbij en kijk dit na.