Vraag

De nieuwe Chromebook van mijn dochter wil niet verbinden met de wifi

  • 5 December 2022
  • 15 reacties
  • 237 keer bekeken

 

Bij mij zie ik de setting niet om het naar 80mhz te zetten, Ik heb denk ik ook oudere software, hoe krijg ik dit gefixed? Een kpn medewerker zei dat ik op het forum moest reageren dus bij deze.
Het probleem is bij ons zelfde; nieuwe chromebook connect niet, en daardoor kan onze dochter haar huiswerk niet maken.

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @mark123456789, het probleem met de Mhz instellingen speelt alleen bij de Box 12, jij hebt zo te zien een ander modem dus zal er iets anders aan de hand zijn waardoor het niet lukt 😬

Hoever komen jullie precies met de Chromebook? Zien jullie het netwerk en kunnen jullie er mee verbinding en gaat het daarna mis? Wat gebeurt er precies? Krijgen jullie ook een bepaalde foutmelding te zien?

De Chromebook hebben we dit jaar via de school gekocht. Op school zelf werkt wifi prima, thuis niet. We maken nu steeds maar een hotspot aan, maar dit is niet handig natuurlijk omdat mn dochter dan afhankelijk is dat we thuis zijn voor maken van huiswerk.
We zien de wifi en het probeert te verbinden maar geen internet. Het signaal is wel sterk/goed, we zitten ook niet ver van modem af. Andere apparaten werken prima.


Eigenlijk is het probleem exact hetzelfde als originele bericht, we hebben de modem al diverse keren gereset maar geen success. Ook hebben we het verschil tussen 20mhz en 5mhz wifi geprobeerd, maar ook daar geen success. 

Hallo @mark123456789 heb je wèl internet als je de pc met een LAN-kabel  verbindt?

 

 

De chromebook heeft geen lan aansluiting en ik heb ook niet zo'n usb naar lan ding, dus kan het niet testen. 

Hallo @mark123456789 als je toch niet ver van de modem zit,koop dan een USB-RJ45 interface voor een paar tientjes, je werkt dan bekabeld,os stabieler, veiliger en sneller. 

 

Ja maar maar er is geen kabel in haar kamer. En ik wil sowieso dit wifi probleem opgelost hebben. 

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @mark123456789 

 

Heb je ook extra WiFi punten zoals SuperWiFi's?

Het probleem zit in connectie tussen chromebook en wifi. Niet signaalsterkte als je daar oo doelt. Ik heb wel nog boven een router staan die wifi doorgeeft maar ook daar werkt verbinding wel, internet komt niet door.

Reputatie 7
Badge +18

Dat is niet de reden waarom ik dat vraag.

Als je extra KPN WiFi punten hebt hoort de WiFi op de V10 uit te staan en moet je in de WiFi punten zelf de instellingen aanpassen, als je SuperWiFi 2 hebt (de zwarte) dan zou WiFi 6 terugzetten naar WiFi 5 b.v. een oplossing kunnen zijn.

 

Aanvulling:

Je hebt je post aangepast zie ik, welke router heb je boven staan?

Ik heb beneden een experiabox v10 deze hebben we van kpn gekregen.

Boven is een simpel ziggo routertje,deze is bekabeld en stuurt eigen wifi signaal uit. Ook hier werken alle andere apparaten en specifiek deze chromebook niet.We hadden eerder al wifi problemen maar het probleem was niet sterk genoeg zodat we in aanmerking kwamen voor versterkers. Een vriend die bij ziggo werkt had deze nog liggen.

Hallo @mark123456789 schakel dan of de wifi van de Ziggo versterker eens uit of de wifi van de modem.

Die 2 wifi’s bijten elkaar en kijk dan eens of de Chromebook op 1 van beide wel in kan loggen.

KPN werkt met de IP-range 192.168.2.X en Ziggo gebruikt een andere IP-range binnen zijn versterker.

Is die Ziggo versterker eigenlijk de zwarte TP-link?

 

Reputatie 7
Badge +20

Heb je het advies van @JanD al kunnen testen @mark123456789? Ik hoor graag of je een verschil merkt als je de wifi van 1 van beide apparaten uit hebt geschakeld!

Ik heb het geprobeert, dit maakt geen verschil.

Ik heb ook andere kanalen geprobeerd, dit maakt geen verschil.

De chromebook schijnt moeizaam te werken op 5 Ghz.

Geef in het modem 5 Ghz eens een ander ssid en wachtwoord. Probeer daarna de chromebook met het ssid van 2,4 Ghz te verbinden.

Je kunt natuurlijk ook de 2,4 van andere gegevens voorzien in plaats van de 5.

Reputatie 7

Even voor de duidelijkheid, klopt het dat de Chromebook wel een wifi verbinding heeft maar geen Internet?