Vraag

DNS kpn box 12

  • 10 October 2020
  • 2 reacties
  • 1504 keer bekeken

Hoi,

Ik heb in de kpn box 12 de DNS server aangepast naar die van Google (8.8.8.8). 
nu staat ie bij het DNS tabje wel op deze dns, maar bij algemene info over het netwerk Zie ik een hele andere dns. 
sindsdien zie ik ook foutmeldingen in de logs..

 

iemand een idee wat er niet goed gaat/ wat ik eraan kan doen?

 

 


2 reacties

Reputatie 7

Persoonlijk zou ik nooit voor de DNS servers van Google kiezen, die club wil ik zo weinig mogelijk informatie aanleveren over mijn activiteit op Internet. Door gebruik te maken van de DNS servers van Google leg je heel veel informatie over jezelf bij Google en zij zijn jou daar heel dankbaar voor.

Heb je hetzelfde probleem als de de DNS servers van Cloudflare gebruikt (1.1.1.1 en 1.0.0.1)?

Edit: Het lijkt er overigens op dat voor die domeinen inderdaad geen DNS records gevonden kunnen worden, ook niet op de DNS servers van KPN en Cloudflare. Ik denk dat die meldingen dan ook los staan van jouw aanpassing.

Dank @wjb ,

dat van de google dns is natuurlijk wel een terecht punt. Ik heb hem op 1.1.1.1 gezet. In het overzicht blijft de dns server ongewijzigd. Maar goed, alles werkt. Had het aangepast omdat ik wat bufferproblemen had met sonos, en die doet het nu ook. 
 

 

Reageer