Vraag

fourstack geeft andere snelheid weer

  • 12 March 2020
  • 14 reacties
  • 191 keer bekeken

Geachte KPN.

 

Thuis totaal niet tevreden over de internet snelheid.

fourstack geeft aan dat 51mbit haalbaar is met pairbonding.

helaas kom ik vaak niet verder dan 35 mbit (bekabeld getest).

gebeurt ook regelmatig dat fourstack aangeeft dat er maar 30 mbit haalbaar is. (dagelijks staan er andere snelheden)

 

Wat zijn dit voor snelheden KPN? dit zijn snelheden van 10 jaar terug.

er gaat maandelijks veel geld richting jullie, (2 mobiele nrs en een vaste aansluiting met TV)

 

Nu even serieus.

Word het niet eens tijd om je klant tegemoet te komen? En te investeren in klanten die op het randje in buitengebied wonen?

De 4G verbinding op mijn mobiel is 2x zo snel.

 

Helaas geen mogelijkheid tot overstap naar Ziggo, anders had ik dat al lang gedaan.

 

Mvgr Wybren

 

 

 

 

 


14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Je krijgt pas compensatie als je onder de 5 mbit komt ofzo. Dus dat kunt u wel vergeten.

Je krijgt pas compensatie als je onder de 5 mbit komt ofzo. Dus dat kunt u wel vergeten.


je krijgt pas KPN 4G buitengebied als je onder de 30Mbit komt.

Ik vind het wel zo netjes, dat als je niet de beloofde snelheid haalt waar je voor betaald, dat kpn dan een 4G modem levert.

 

Reputatie 7
Badge +17

@wybren82 Welkom terug! Bedankt voor je bericht. Bijzonder dat Foutstack dagelijks andere snelheden aangeeft, dit zou niet zo moeten zijn. Er is gewoon +/- 50MBps beschikbaar op jouw adres. Dat er soms staat 30MBps mag je dus negeren. Wat ervaar je precies met internet of waar loop je precies tegenaan? Bij een snelheid van 35MBps gaan er bij mij nog geen alarmbellen rinkelen namelijk.:weary:

@wybren82 Welkom terug! Bedankt voor je bericht. Bijzonder dat Foutstack dagelijks andere snelheden aangeeft, dit zou niet zo moeten zijn. Er is gewoon +/- 50MBps beschikbaar op jouw adres. Dat er soms staat 30MBps mag je dus negeren. Wat ervaar je precies met internet of waar loop je precies tegenaan? Bij een snelheid van 35MBps gaan er bij mij nog geen alarmbellen rinkelen namelijk.:weary:

@Lisa 
Waar ik tegen aan loop is, dat ik graag sneller internet wil. Ik haal 30% minder snelheid als beloofd, maar betaald wel 100%

Reputatie 7
Badge +24

Meet u met een bekabeld aangesloten pc of laptop ?

Meet u met een bekabeld aangesloten pc of laptop ?

@Nick83  heb je wel gelezen wat ik heb geschreven?

 

Reputatie 7
Badge +17

@wybren82 Bedankt voor je bericht. Je maakt een duidelijk punt waar ik me ook zeker in kan vinden. Bedraad zou de verbinding stabiel moeten zijn en richting de 50MBps moeten zijn. Dit is bij jou niet het geval. Ik zou graag het e.e.a voor je doormeten bij jou thuis om te zien waar het probleem in kan zitten. Het lastige is, dat ik het modem moet gaat resetten/herstarten waardoor de verbinding wegvalt. Omdat wij op het Forum niet direct contact hebt en ik niet zomaar het modem wil gaan resetten adviseer ik je om even telefonisch contact met ons op te nemen 0800-0402. Mijn collega's kunnen dan met jou aan de lijn alles doormeten en eventueel andere apparatuur toesturen of een monteur plannen, mocht dit noodzakelijk is. 

@Lisa 

 

dat resetten heb ik al meerdere keren gedaan, zonder resultaat.

er komt op de pairbonding niet genoeg snelheid binnen.

 

 

 

dat resetten heb ik al meerdere keren gedaan, zonder resultaat.

er komt op de pairbonding niet genoeg snelheid binnen.

Niet genoeg waarvoor?

Welke internet toepassingen werken niet met 30 Mbps ?

dat resetten heb ik al meerdere keren gedaan, zonder resultaat.

er komt op de pairbonding niet genoeg snelheid binnen.

Niet genoeg waarvoor?

Welke internet toepassingen werken niet met 30 Mbps ?


Het gaat er om dat ik betaal voor 50mbit , maar 30mbit  binnen krijg..

gaat er niet om of het werkt of niet. ik krijg minder dan waar ik voor betaal.

 

als ik 10 kg aardappelen koop… en ik krijg maar 5kg dan is het toch ook niet correct?

 

 

 

dat resetten heb ik al meerdere keren gedaan, zonder resultaat.

er komt op de pairbonding niet genoeg snelheid binnen.

Niet genoeg waarvoor?

Welke internet toepassingen werken niet met 30 Mbps ?


Het gaat er om dat ik betaal voor 50mbit , maar 30mbit  binnen krijg..

gaat er niet om of het werkt of niet. ik krijg minder dan waar ik voor betaal.

 

als ik 10 kg aardappelen koop… en ik krijg maar 5kg dan is het toch ook niet correct?

Al heel vaak gezegd, maar je betaald voor tot 50 Mbps. De metafoor van de aardappelen gaat ook mank m.i. Kijk je contractsvoorwaarden er maar op na.

Je krijg je bytes wel binnen via je internetverbinding, net als je de aardappelen ook niet onderweg verliest of zo. Hoe snel de aardappelen vervoerd worden zou een beter vergelijk zijn. Je kan ze lopend 1-voor-1 in je broekzak van de akker naar huis brengen.

dat resetten heb ik al meerdere keren gedaan, zonder resultaat.

er komt op de pairbonding niet genoeg snelheid binnen.

Niet genoeg waarvoor?

Welke internet toepassingen werken niet met 30 Mbps ?


Het gaat er om dat ik betaal voor 50mbit , maar 30mbit  binnen krijg..

gaat er niet om of het werkt of niet. ik krijg minder dan waar ik voor betaal.

 

als ik 10 kg aardappelen koop… en ik krijg maar 5kg dan is het toch ook niet correct?

Al heel vaak gezegd, maar je betaald voor tot 50 Mbps. De metafoor van de aardappelen gaat ook mank m.i. Kijk je contractsvoorwaarden er maar op na.

Je krijg je bytes wel binnen via je internetverbinding, net als je de aardappelen ook niet onderweg verliest of zo. Hoe snel de aardappelen vervoerd worden zou een beter vergelijk zijn. Je kan ze lopend 1-voor-1 in je broekzak van de akker naar huis brengen.


 

Fourstack geeft anders nog steeds 51mbit aan op dit moment, dat is ook wat KPN zegt te kunnen leveren. 

Fourstack geeft anders nog steeds 51mbit aan op dit moment, dat is ook wat KPN zegt te kunnen leveren. 

Fourstack is een schattings database, geen actualiteit o.i.d. Kijk dan in je modem eens naar de DSL statuspagina. Wat is de DSL lijnsnelheid? Zijn er (veel) CRC errors? Misschien is er op een hoeger niveau bij jouw thuis of elkder packetloss. Of is DNS reactiesnelhiead laag. 

Reputatie 7
Badge +17

@wybren82 Ik heb meegekregen dat je zelf het modem opnieuw hebt gereset, dit is prima al doelde ik erop dat wij de reset op afstand moeten uitvoeren. Het systeem meet dat de reset door, als je dit zelf doet helaas niet, dan telt het als een ‘door de klant verbroken verbinding’. Ik ben het wel met je eens, als er 50MBps beschikbaar is, dan zou je via de kabel in de buurt moeten komen. Tussen de 40-50 MBps zou wel gehaald moeten worden. In jou geval ontvang je hoogstens 30-35 of lager (bekabeld). We kunnen best een poging wagen om het e.e.a. uit te meten. Zou je een telefonisch contact met ons op willen nemen? Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om met ons te chatten. 

Reageer