Vraag

Geen internet

  • 5 May 2020
  • 9 reacties
  • 100 keer bekeken

Vandaag de hele dag al geen of erg slecht internet. Websites kunnen niet gevonden worden, of als ze laden gebeurd dit erg traag en slechts gedeeltelijk. Al een aantal maal de KPN modem herstart, helaas zonder succes. Het pingen van de DNS servers van KPN gaat goed, maar overige sites kunnen niet gevonden worden (niet via de browser en niet via ping (forum.kpn.com’s server IP address could not be found)). 

Uiteindelijk KPN gebeld. Eerst een kwartier in de wacht gezeten en daarna nog een kwartier met een medewerker. Hij heeft zonder dit even te zeggen het modem gereset (moest dus weer op zoek naar het default wachtwoord), maar ook dat hielp niet. Hij kon wel zien dat er in de wijkcentrale die dag al enkele keren een verstoring was geweest (volgens de website van KPN was er niets aan de hand in onze buurt!). 

Hoe dan ook, het hielp allemaal niet en toen werd de telefoon verbinding verbroken. KPN heeft mijn nummer maar ze bellen niet terug. Dus nu al de hele dag zonder internet en dus ook zonder hulp van KPN. Wat een slechte service! 

Hoe gaat KPN dit nu oplossen?  


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 4
Badge +2

ook al een keer een andere DNS server geprobeerd bijv die van google 8.8.8.8

Andere DNS server gebruiken lost het probleem helaas niet op, heb ik ook geprobeerd. Internet verbinding blijft klapperen en doet het meer niet dan wel. En KPN doet niets! Ze erkennen aan de telefoon dat er een probleem is in een centrale maar lossen het probleem niet op. Nu al een hele dag geen stabiel internet. Vandaag had mijn dochter een online examen wat hierdoor de mist is ingegaan en ik moet morgen weer werken, wat op deze manier ook niet gaat.

 

WAAROM DOET KPN NIETS EN LATEN ZE NIETS VAN ZICH HOREN!

Beste @Eysten 

Allereerst wil ik je vragen om je profiel zoveel mogelijk met relevante gegevens aan te vullen zodat KPN medewerkers jou zo goed mogelijk kunnen helpen. Door drukte op het forum, kan het enkele dagen duren voor een medewerker antwoord kan geven op je vraag. 

Ik heb ingelogd met mijn KPN ID, daarin moet alle door KPN benodigde informatie in staan. Verder staat alle relevante informatie in de klacht. En mijn telefoon nummer was vanmiddag ook bij KPN bekend, net als alle andere benodigde informatie, dus geen excuus om niet terug te bellen.

Dus geen smoesjes en gewoon je werk doen!

"Ik heb ingelogd met mijn KPN ID, daarin moet alle door KPN benodigde informatie in staan."

Ik hoop dat als de medewerker reageert het profiel in kan zien zoals u dat beschrijft. Het zou vervelend zijn als u daarna weer enkele dagen moet wachten, als zij u niet voldoende kunnen verifiëren.

Maar misschien heeft u gelijk en is het niet nodig. Het is een kleine moeite en kan veel wachttijd schelen.

Badge +19

De medewerkers mogen wettelijk niet naar uw gegevens zoeken. Wet op de privacy. Dus vul uw gegevens in als u hier geholpen wilt worden. Overigens is dit geen chatbox en kan het 48 uur duren voor een medewerker reageert.

Wat is dat nu weer voor onzin. Natuurlijk kan een KPN medewerker mijn gegevens erbij zoeken, en indien hij/zij een vraag heeft, mij daar over bellen (of zou KPN niet meer weten wat telefoneren is?). Dat heeft niets met de AVG te maken. 

Verder snap ik dat een forum geen chatbox is. Maar aangezien KPN op andere manieren slecht te bereiken is, hoop ik dat dit een betere oplossing biedt. Maar het duidelijk dat dit niet zo is. In plaats van dat KPN zijn problemen oplost...

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Eysten, welkom en excuses voor de late reactie! Heb je inmiddels je internet weer werkend? Als we nog iets voor je kunnen doen, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kan ik je gegevens erbij halen. Zoals Joep aangeeft, mogen wij deze i.v.m. de AVG niet zelf opvragen aan de hand van je e-mailadres. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, dus ik hoop dat het inmiddels in orde is. Mochten we toch nog iets voor je kunnen doen, laat het dan gerust weten.Â