Vraag

Glasvezel na 9 keer werkend en niet eens een excuus!

  • 14 June 2024
  • 11 reacties
  • 130 keer bekeken

Reputatie 2

Geachte dame/heer,

 

Vandaag is mijn glasvezel aangesloten na de 9e keer langs gekomen te zijn.
Korte geschiedenis.
4x zijn uitvoerders langs geweest om glasvezel in huis te brengen. Laatste keer nieuw kabel aangelegd.

Hierna KPN langs geweest om de aansluiting te maken.
Daarna zijn er KPN monteurs langs gekomen om verder het modem aan te sluiten.
Dit is 4x mislukt omdat de monteur in de kruipruimte moesten zijn en dit niet konden ondanks dit duidelijk is door gegeven.
Of de monteur was ziek. (kan gebeuren)
Omdat er steeds een nieuwe afspraak is gemaakt werd ook nieuwe modems gestuurd. Heb er 4 ontvangen.

Vandaag 14 juni kwamen er 2 monteurs, 1 met hartproblemen en de andere te groot om in de kruipruimte te komen.
Om een 10e keer voor te zijn ben ik zelf de kruipruimte in gegaan en heb de leidingen aangesloten. (72 jaar)
De monteurs hebben bovengronds verder afgehandeld.

De nieuwe Fritzbox is tevens ook aangesloten met allemaal nieuwe id en passwords.
Ik denk dat een monteur van XS4ALL dit heel anders had gedaan want hij kon dan alle id/password overnemen van de oude Fritzbox.

Wanneer ik zelf niet de kruipruimte was ingegaan dan zou er voor de 10e keer een afspraak gemaakt moeten worden.
Niet professioneel.

 

Het is een verhaal wat je aan niemand kan vertellen. Het heeft veel weg van een soap. Iedereen is bereidwillig om te helpen maar toch gaat het fout.

 

Wat ik dan nog het meeste mist is dat er geen excuses zijn van KPN en of XS4ALL.
Toch ondanks de aansluiting een teleurgestelde klant.

 

 

Met vriendelijke groet

Admin: privacygevoelige informatie verwijderd


11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Tja, voor een kruipruimte moet men met 2 personen zijn. Dat is verplicht vanwege de arbo. En ik hoorde pas vertellen dat sinds kort zelfs 3 personen verplicht is. 1 persoon moet boven blijven. En 2 personen kunnen dan de kruipruimte in. Het is niet meer toegestaan dat 1 persoon alleen de kruipruimte in gaat. Het moeten er altijd 2 zijn.

Reputatie 6
Badge +5

HIer is Delta bezig met aansluiten glasvezel. Bij mij was er maar één monteur (die dacht dat ie wel door de buitenmuur naar de meterkast kon...)

Ik zei: In begin is iemand geweest die foto's maakte en hem aangegeven dat kabel via de kruipruimte maar de meterkast moest, was geen probleem.

Dus vervolgens is de monteur alsnog de kruipruimte ingedoken om glasvezelkabel verder door te voeren.
Dus Delta (in dit geval BAM Telecom) werkt schijnbaar niet met die Arbo-regels.

Reputatie 2

KPN heeft een speciaal team in deze regio waar monteurs in witte pakken de kruipruimte ingaan.
Dit is ook 5x doorgegeven en volgens mij heeft XS4ALL hier speciaal ook een aantekening/opmerking gemaakt. Zelfs met mij hierover gebeld.
Helaas is er geen juiste communicatie tussen klant en de verschillende schijven KPN/XS4ALL.
Wanneer ik niet zelf de kruipkelder in was gegaan had ik een nieuwe afspraak moeten maken.
Trieste is dat zowel KPN als XS4ALL niet met een excuses komen en ook geen coulance.

Je verliest zo klanten zonder eigenlijk te weten hoe dit eigenlijk kon gebeuren. 😪

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @michael01 en bedankt voor jouw bericht :)

Dit is inderdaad een verhaal dat je liever niemand zou willen vertellen maar ik ben toch blij dat je dit wel hebt gedaan! Bizar dat het zoveel voeten in de aarde moest hebben voordat we jou aan konden sluiten op glasvezel en de manier waarop dit allemaal is verlopen verdient zeker niet de schoonheidsprijs. Kan het wel waarderen dat je uiteindelijk zelf de kruipruimte in bent gegaan maar dat had natuurlijk eigenlijk niet nodig hoeven te zijn. Blij om te lezen dat het uiteindelijk (vooral dankzij jou) toch nog goed is gekomen. Excuses was in dit geval wel het minste wat je van ons had mogen verwachten en die wil ik je bij deze alsnog aanbieden. Tevens heb ik een kleinigheidje jouw kant opgestuurd en hopelijk verzacht dat de pijn ook enigszins! 

Reputatie 2

als ex KPN (gepensioneerd) vind ik het vreemd dat het in dit traject zo fout kan gaan in de communicatie
👍

Reputatie 7
Badge +12

als ex KPN (gepensioneerd) vind ik het vreemd dat het in dit traject zo fout kan gaan in de communicatie
👍

Als huidig KPN medewerker kan ik me daarbij aansluiten @michael01!

Reputatie 2

dank voor de bloemen 👍

Reputatie 7
Badge +12

dank voor de bloemen 👍

Heel erg graag gedaan @michael01 😀

Badge

Ook hier sinds 9 april ondertussen 9 keer iemand in de meterkast, ondanks dat al lang bekend is dat er een breuk in de kabel zit op 193 meter van mijn huis. Hier is het probleem dus zelfs na 9 keer niet opgelost. Minimaal 50 telefoontjes verder kan nog steeds niemand me vertellen waarom er niet gewoon iemand met een schep langskomt (hebben ze 1 keer gedaan, maar op 300 meter staan graven ipv op 193 meter). De beloofde bloemen en doos chocola zijn hier ook nog niet gearriveerd, net zo als het zaterdag beloofde noodpakket. Gelukkig wordt wel elke maand geld van mijn rekening geschreven en als ik dit terugboek komen de dreigementen…

 

Geen gepensioneerd of huidig KPN medewerker, ik zou zo niet kunnen werken

Reputatie 2

helemaal herkenbaar, waarschijnlijk is alles goed doorgegeven, maar het komt bij mij over dat men zich niet kan inleven in het probleem.
Ik heb precies het zelfde meegemaakt.
> knik en / breuk in de kabel (tussen 80 - 160 m) gaan wel de kruipkelder in maar het ligt buiten en uiteindelijk na 2x is er een nieuwe kabel gelegd.
> aan gegeven dat er in de kruipkelder een draad naar het modem aangelegd moet worden. (5x aangegeven KPN heeft daar mensen voor) 1x monteur alleen, 2e bang voor spinnen, 3 monteur ziek (dan gebeurt er ook niets) 4x monteur met hartproblemen en een te grote man die niet in de kruipkelder past)
Monteurs kunnen hier niets aan doen.
Wat wel wordt gedaan is dat bij elke afspraak een nieuw modem wordt gestuurd. 5x. Heb ik gelukkig mee gegeven aan de monteur.
Indenken in het probleem/aanvraag ontbreekt maar dat komt misschien ook omdat dit over verschillende afdelingen gaan. En ik denk ook dat indien er fouten worden gemaakt het wordt ook gewoon uitbetaald.
Iemand zou dit moeten oppakken want je verliest klanten en goodwill.
Daarna het aansluiten van een nieuwe Fritzzbox. Weer helemaal opnieuw uitgevoerd terwijl er ook een kopie van de oude Frtizzbox naar de nieuwe geplaatst kan worden. Kwaliteit van XS4ALL?
Succes

Badge

Voor een communicatiebedrijf wordt er bijzonder weinig gecommuniceerd. Ik ben vorig jaar ook bijna 3 maanden bezig geweest, toen van ellende de aanvraag geannuleerd. Nu voor aanvraag in april gebeld of de toen aanwezige storing was opgelost. Ja hoor, u kunt zonder probleem glasvezel aanvragen. Zelfde monteurs weer in de kast die aangeven, ik ben hier vorig jaar volgens mij ook al geweest en als het hetzelfde probleem is, ga ik het vandaag niet oplossen. En niet alleen vandaag, maar de komende 3 maanden niet. Elke medewerker aan de telefoon beloofd het op te lossen, escalatieteams en speciale nummers, iedereen beloofd mij wel op de hoogte te houden, maar niemand doet het. Echt BIZAR !!

 

Ik heb ziggo vorige week opgezegd, als die  me binnenkort bellen met een aanbod om te blijven, accepteer ik die met beide handen en annuleer ik opnieuw de aanvraag bij KPN.

Reageer