Vraag

HELP al ruim een week geen TV & internet

  • 10 February 2020
  • 10 reacties
  • 267 keer bekeken

Net bericht ontvangen dat volgende week woensdag 19 februari een “ploeg” met monteurs naar ons afreizen. Al een week geen tv en geen WiFi. Vandaag gebeld met KPN en de heer aan de telefoon wist niet hoe in deze situatie te handelen. Je wordt van ‘het kastje naar de muur’ gestuurd. Onderstaand alles wat vooraf is gegaan in deze oneindige episode. Ik ben altijd correct en aardig gebleven in alle contacten. Maar nu ben ik het spuugzat. Vandaar deze tirade op het forum. 
 

In het jaar 2015 sloten wij met u een overeenkomst voor het gebruik van een Internet en TV pakket. Helaas bent u de afspraken die wij met u hebben gemaakt niet (volledig) nagekomen. Wij hebben de volgende klachten:

 

  • Abonnement niet volgens afspraak geannuleerd.

 

  • Onrechtmatig geïncasseerd, terwijl er op dat moment geen overeenkomst was met uw organisatie.

 

  • Bij nieuwe aansluiting/abonnement niet het volledige welkomstpakket ontvangen w.o. een televisie. Door een van uw eigen medewerkers zijn wij daar op geattendeerd. 

 

  • Onvriendelijk te woord gestaan.

 

  • Niet oplossingsgericht handelen.

 

  • Klacht ingediend via kpn.nl, geen ontvangstbevestiging ontvangen en nog steeds niet door u benaderd.

 

  • Sinds de verhuizing nog geen gebruik kunnen maken van het “normale” Internet en TV pakket van uw organisatie.

 

  • “Noodpakket” oftewel via digitene (door u als noodoplossing aangeboden, waarvoor wij overigens zelf uw organisatie voor moesten benaderen) nog steeds geen internet en televisie, want het systeem heeft constant storing. En wij hebben slechts verbruik tot 50Gb aangeboden gekregen. 

 

  • Noodgedwongen al extra kosten gemaakt via de provider van ons mobiele netwerk, omdat het dataverbruik al is overschreden.

 

  • Noodgedwongen 2 dagen verlof opgenomen, om uw monteurs te kunnen ontvangen. 

 

  • Geen mogelijkheid tot thuiswerken.

 

  • Geen compensatie aangeboden. 

 

Wij zijn al jaren klant bij uw organisatie, andere commerciële instanties en nutsbedrijven. Ons motto; “Waarom overstappen als alles naar tevredenheid is!?” Dit is de eerste keer dat wij , in een voor ons, behoorlijke vervelende situatie zijn beland en tot nu toe geen concrete oplossing is aangeboden. Uw bedrijf incasseert de gelden van onze bankrekening en wij incasseren ongewild de problemen en bijkomende kosten hieromtrent van. 

 

Wij zijn erg duidelijk geweest dat wij het abonnement met u, in de tussenliggende periode vanaf december 2019 tot en met januari wilde stopzetten, daar wij elders verbleven waar al Internet en TV aanwezig was. Per 3 februari wilden wij weer een overeenkomst met u aangaan. Dit is zowel duidelijk gecommuniceerd via een schrijven en via telefonisch onderhoud. Wellicht dat een werknemer van uw organisatie deze casus onjuist heeft geïnterpreteerd en onjuist in uw systeem heeft “weggezet”. 

 

Op 4 februari jl. is een monteur van uw organisatie bij ons aan huis geweest om alle apparatuur te installeren. Dit was echter niet mogelijk door een storing in uw netwerk (kabel) en vertrok onverrichte zaken weer “huiswaarts”. De volgende ochtend melden zich 2 monteurs. Deze zijn tot 18:00 uur bezig geweest om tot een oplossing te komen. Echter heeft hun inspanningen tot niets geleid.

 

Nu zijn wij in het ongewisse achtergelaten. De monteurs konden niet aangeven wanneer zij weer terug zouden komen. Dit heeft tot gevolg dat wij geen gebruik kunnen maken van het afgesprokene en dat dit ook heel lang kan gaan duren, zoals vermeld door uw medewerkers.

 

Wij willen u vragen uw verplichtingen zo snel mogelijk na te komen. Tot nu toe heeft u dat in geen enkel geval gedaan. Met deze brief bieden wij u de mogelijkheid om alsnog aan uw verplichtingen uit de overeenkomst te voldoen.

 

Wanneer u dit niet doet, bent u wettelijk gezien in verzuim en kunt u de overeenkomst als ontbonden beschouwen. Bovendien stellen wij u in dat geval nu alvast aansprakelijk voor alle schade die wij heb geleden en nog zullen lijden.

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board


10 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@HMMJ Welkom op ons KPN Forum! Goed dat je hier je ervaring(en) met ons deelt. Wel heel jammer om te lezen dat het de ene teleurstelling na de andere is geweest. Het lijkt erop dat wij (KPN) niet altijd accuraat hebben gehandeld. Ik vind het oprecht vervelend om te lezen en wil namens KPN mijn excuses alvast aanbieden. Om je nu zo goed mogelijk te helpen wil ik dit in stappen met je behandelen. Eerst moeten we zorgen dat jullie thuis redelijk fatsoenlijk uit de voeten kunnen met het noodpakket. Daarna wil ik graag uitzoeken waarom er nog geen oplever/reparatiedatum bekent is. Als dit uitgezocht is, kunnen we een eventuele coulance bespreken of (worst case scenario) het contract ontbinden. 

Noodpakket

Als het goed is wacht je nog steeds op een aansluiting en kun je ‘genieten’ van de Digitenne die je thuisgestuurd hebt gekregen. Je geeft aan dat je verder alleen 50 GB aangeboden hebt gekregen. Gaat dit om een 50GB bundel op een mobiel nummer of de 50GB via een ‘wifi dongel’. Deze bundels kunnen wij gewoon meerdere malen aanzetten voor je. Dus geef maar een gil als je daar baad bij hebt. 

Aansluiting
Om een beter beeld te krijgen en je te kunnen informeren wanneer wij van plan zijn de handen uit de mouwen te steken, heb ik wat gegevens van je nodig. Zou jij Postcode, huisnummer en klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Als je gebruik maakt van een dongel met een simkaart (50GB), zou je dan het simkaart nummer ook willen toevoegen aan je profiel? Dan vangen we meteen twee vliegen in één klap.

Ik zie dus graag je gegevens tegemoet en hoop dat we er samen spoedig uitkomen. 

Ik ben momenteel niet in de gelegenheid om uitgebreid te reageren. Toch wil ik helder stellen dat wij GEEN gebruik kunnen maken van het noodpakket, waarvoor ik jullie gisteren ook telefonisch heb benaderd. Het pakket doet het niet/werkt niet. TV kijken is niet mogelijk en de WIFI werkt nagenoeg niet.

Reputatie 7
Badge +21

@HMMJ, we willen dit graag verhelpen maar dan kunnen we niets zonder gegevens helaas. Kan je jouw profiel aanvullen wanneer je hier tijd voor hebt en een seintje geven?

Wat betreft Digitenne, brandt het lampje op de antenne wel? En heb je al geprobeerd om deze ergens anders (hoog, bij een raam) te plaatsen en opnieuw zenders te zoeken?
Wat betreft WiFi, is het netwerk niet zichtbaar (en kan je er dus niet mee verbinden) of is het netwerk wel zichtbaar maar kan je daarna op geen enkele site komen?

@HMMJ, we willen dit graag verhelpen maar dan kunnen we niet zonder gegevens helaas. Kan je jouw profiel aanvullen wanneer je hier tijd voor hebt en een seintje geven?

Wat betreft Digitenne, brandt het lampje op de antenne wel? En heb je al geprobeerd om deze ergens anders (hoog, bij een raam) te plaatsen en opnieuw zenders te zoeken?
Wat betreft WiFi, is het netwerk niet zichtbaar (en kan je er dus niet mee verbinden) of is het netwerk wel zichtbaar maar kan je daarna op geen enkele site komen?

Ik heb e.e.a. aangevuld. 

@HMMJ, we willen dit graag verhelpen maar dan kunnen we niet zonder gegevens helaas. Kan je jouw profiel aanvullen wanneer je hier tijd voor hebt en een seintje geven?

Wat betreft Digitenne, brandt het lampje op de antenne wel? En heb je al geprobeerd om deze ergens anders (hoog, bij een raam) te plaatsen en opnieuw zenders te zoeken?
Wat betreft WiFi, is het netwerk niet zichtbaar (en kan je er dus niet mee verbinden) of is het netwerk wel zichtbaar maar kan je daarna op geen enkele site komen?

Ik heb e.e.a. aangevuld. 

En is het mogelijk privé in contact te treden? Dan kan ik het gehele verhaal aan u vertellen. 

 

Groet & fijne avond!

Reputatie 7
Badge +17

@HMMJ Bedankt voor het invullen van je gegevens. Als je graag in privé wilt spreken met ons dan kun je (gratis) telefonisch contact opnemen met onze klantenservice 0800-0402. Het doel van ons Forum is om cases zoveel mogelijke in de openbaarheid te behandelen en klanten ook de gelegenheid te geven om te reageren/helpen. Als er privé gegevens aan te pas komen, kun je deze altijd kwijt in je profiel of in een privébericht.
Ik wil je graag helpen hier! ​​​Laat je het weten wat de voorkeur heeft?

@HMMJ Bedankt voor het invullen van je gegevens. Als je graag in privé wilt spreken met ons dan kun je (gratis) telefonisch contact opnemen met onze klantenservice 0800-0402. Het doel van ons Forum is om cases zoveel mogelijke in de openbaarheid te behandelen en klanten ook de gelegenheid te geven om te reageren/helpen. Als er privé gegevens aan te pas komen, kun je deze altijd kwijt in je profiel of in een privébericht.
Ik wil je graag helpen hier! ​​​Laat je het weten wat de voorkeur heeft?

Beste Lisa,

Fijn dat je ons wilt helpen. Ik hoor graag van je welke gegevens e.d. je van ons wilt ontvangen. Het is namelijk nogal een “bijzonder” verhaal, dus hoop dat ik het goed en chronologisch aan jou kan uitleggen☺️.

@HMMJ Bedankt voor het invullen van je gegevens. Als je graag in privé wilt spreken met ons dan kun je (gratis) telefonisch contact opnemen met onze klantenservice 0800-0402. Het doel van ons Forum is om cases zoveel mogelijke in de openbaarheid te behandelen en klanten ook de gelegenheid te geven om te reageren/helpen. Als er privé gegevens aan te pas komen, kun je deze altijd kwijt in je profiel of in een privébericht.
Ik wil je graag helpen hier! ​​​Laat je het weten wat de voorkeur heeft?

Beste Lisa,

Fijn dat je ons wilt helpen. Ik hoor graag van je welke gegevens e.d. je van ons wilt ontvangen. Het is namelijk nogal een “bijzonder” verhaal, dus hoop dat ik het goed en chronologisch aan jou kan uitleggen☺️.

Soms kan een reactie van mij even op zich laten wachten, aangezien ik net een chemokuur heb ondergaan. Dat was ook de reden dat ik de vorige keer niet accuraat heb gereageerd. Maar ik wilde dat eigenlijk niet als excuus gebruiken. Echter is momenteel wel even een “handicap”. Groetjes Helena.

Reputatie 7
Badge +17

@HMMJ Op dit moment heb ik je gegevens al om mee te kijken op het abonnement dat je bij ons hebt. Je mag ‘het verhaal’ gerust uittypen wanneer het je uitkomt. Het maakt overigens niet uit dat het even kan duren voordat een reactie geplaatst wordt. De reden dat het even kan duren is wel akelig. Daarnaast ben ik zelf niet alle dagen aan het werk, dus kan het van mijn kant soms ook even duren.  
Neem dus gerust de tijd. Zodra je reageert, krijg ik daar vanzelf een melding van.:blush:  Sterkte/beterschap gewenst! :sun_with_face:

@HMMJ Op dit moment heb ik je gegevens al om mee te kijken op het abonnement dat je bij ons hebt. Je mag ‘het verhaal’ gerust uittypen wanneer het je uitkomt. Het maakt overigens niet uit dat het even kan duren voordat een reactie geplaatst wordt. De reden dat het even kan duren is wel akelig. Daarnaast ben ik zelf niet alle dagen aan het werk, dus kan het van mijn kant soms ook even duren.  
Neem dus gerust de tijd. Zodra je reageert, krijg ik daar vanzelf een melding van.:blush:  Sterkte/beterschap gewenst! :sun_with_face:

🌷

Reageer