Vraag

Het verwachte verificatierecord is niet gevonden in de DNS

  • 11 December 2022
  • 5 reacties
  • 179 keer bekeken

Ik mag niet mijn eigen domein toevoegen aan KPN, ik blijf maar de volgende melding krijgen:

Het verwachte verificatierecord is niet gevonden in de DNS.

 

Twee andere domeinen hebben precies dezelfde DNS records (op de daadwerkelijke tokens na natuurlijk), deze werken wel normaal met KPN.

Screenshot van cloudflare:

Als ik ook een nslookup doe, lijkt het prima te kloppen:

> nslookup -type=txt familiebrondijk.nl 1.1.1.1
Server: one.one.one.one
Address: 1.1.1.1

Non-authoritative answer:
familiebrondijk.nl text =

"kpn-domain-verification=bc551e219518409c87467b21c64647fe"

Ik krijg daarnaast hetzelfde antwoord als ik de nslookup doe op de KPN dns servers (ik dacht misschien nog niet geupdate op de DNS servers die KPN zelf gebruikt...).

 

Iemand enig idee? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @brondijk als ik www.familiebrondijk.nl probeer te benaderen krijg ik onderstaande melding:

Deze site is niet bereikbaar

Check of www.familiebrondijk.nl een typfout bevat.

 

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

Hoi @JanD dat klopt, want dat domein heeft verder alleen records voor mail.

 

Het zou niet nodig moeten zijn dat het domein records heeft de wijzen naar een webserver lijkt mij

Reputatie 7

Het lijkt er op dat het mx record niet correct is.

Jouw MX rexord wijst naar 0 mx.kpnmail.nl terwijl die wellicht naar bijvoorbeeld 10 mx.kpnmail.nl zou moeten wijzen. Welke mx gegevens zijn aan jou getoond bij het aanmaken van jouw domein binnen email.kpn.com?

 

Jouw MX DNS record.

 

Mijn MX DNS record.

 

Die 0, 10 of welke waarde ook stel je zelf in in jouw DNS beheeromgeving.

 

@wjb

Dank, maar voordat ik het wilde toepassen, zag KPN het al als werkende.
Niets verandert, maar ineens werkte het. ~8 uur na het ook daadwerkelijk te hebben toegepast bij cloudflare… apart.

 

Dan heb ik nu nog 1 probleem, DMARC. Ik had dmarc staan op het volgende:

v=DMARC1; p=reject; adkim=s; aspf=r; rua=mailto:dmarc-rua@kpnisp-rua.safemailtest.nl

Maar hiermee werden alle mails rejected. Ik las op een andere post dat dit te verwachten valt omdat de verificatie bij kpnmail.nl gebeurt en niet het eigen domein.

Met p=none komen mails wel aan, maar worden geflagged als potentiele spam/spoof mail.

Wat voor DMARC record moet ik gebruiken zodat mail wel netjes aankomt en niet geflagged wordt als potentiele spam?

Reputatie 7

Ik gebruik het onderstaande DMARC record.

Heb je ook wel een spf record voor familiebrondijk.nl in jouw DNS vastgelegd?