Vraag

Hoe aanvragen Experiabox 8 vervangen door 10 (ivm problemen, ook na allerlei resets, servicetools etc)

  • 18 March 2020
  • 7 reacties
  • 88 keer bekeken

Beste KPN,

 

Ik loop al ruim een half jaar te stoeien met wegvallend en traag internet. Voor het wegvallend internet heb ik 2 versterkers mogen ontvangen, bedankt.
Nu houd ik alleen nog het probleem over dat het internet regelmatig traag is.
Al vaker de servicetool online gebruikt, ander kanaal, reset mbv knopje achterop, stekker er minuten uit, kabels veranderd… allemaal op advies van kpn en online kpn info.
Soms in de ochtend sta ik op, en dan brand het rode lampje.
Vlak na de reset lijkt het even beter, maar binnen 3 dagen loopt alles weer vast.
Volgens de afgelopen chat met Anthony had ik de reset niet goed toegepast (stekker er uit, 10 sec. wachten en weer aansluiten). Uiteraard had ik dat al ik weet niet hoevaak gedaan afgelopen maanden, maar nu begint het me wel te irriteren. 
Alles opzeggen (kpn compleet met 4 mobiele aansluitingen) en alles opnieuw aanmelden met Hussel, is een optie. Ik ga er van uit dat ik dan alles opnieuw toegezonden krijg, maar is voor jullie en voor mij onnodig werk, uiteraard werd dat door de telefonisch medewerker afgeraden, en een monteur laten komen tegen kosten. Overstappen naar een andere provider is ook een optie, maar liever blijf ik een tevreden klant, zoals ik altijd ben geweest. Echter begint mijn geduld enigszins op te raken.

Ik heb geen zin in een monteur waar vooraf een overeenkomst gemaakt wordt dat deze betaald moet worden. Ik neem een dienst af waarvoor ik betaal, ik zie hem dan graag opgelost worden. Gezien mijn omgeving zijn V8 kastje allemaal al heeft mogen ruilen voor een V10… waarom is dit bij mij dan zo lastig?

Ik hoor graag wat jullie oplossing gaat zijn.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Badge +19

Natuurlijk krijgt u een nieuwe experiabox kapot is maar uiteraard is dat de laatste optie. Ik lees nog niet dat het modem terug naar fabrieksinstellingen is gezet. Probeer dat nog even.https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm laat even weten hoe dat afloopt. Een medewerker van kpn reageert doorgaans binnen 48uur. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 

Dag Joep, dank je voor de reactie!
Ik heb jouw link gelezen en de verschillende resets al eerder geprobeerd. Ook via de online tool een fabrieksreset te doen. Hij geeft dan de foutmelding in de bijlage. Volgens de beschrijving zou het wachtwoord dan naar het oorspronkelijke gaan, dit doet hij echter niet.
Wat ik al eerder een keer had gedaan (meerdere malen):
1. Ik heb de modem echt een tijd van de stroom gehad (soms een halve dag, wanneer ik van huis was) → dat werkte niet
2. Ik heb de resetknop achterop ingedrukt gehouden (iets van 12 seconden nodig) totdat het rode lampje ging branden, en toen losgelaten
3. Ik heb de servicetool geprobeerd te gebruiken, die werkt niet.

Met vriendelijke groet, Loran

 

Badge +19

Meer kunt u niet doen. Het wachten is nu op de medewerker.

Bedankt voor je hulp Joep!
 

Ik zal inderdaad af moeten wachten. 

Reputatie 7
Badge +15

@Loranvrest Welkom op het forum. Wat storend dat je al zo lang bezig bent om je internet goed werkend te krijgen. Ik lees dat je zelf ook al veel gedaan hebt om het probleem op te lossen. Zou je voor mij je forumprofiel willen aanvullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan pak ik je gegevens er bij en ga ik uitzoeken of er iets is dat ik voor je kan betekenen. 

Hallo Rutger,

Dank voor antwoorden. Gedaan.

Reputatie 7
Badge +15

@Loranvrest Ik heb je een privé bericht gestuurd, mocht je nog vragen hebben zou je dan op dat bericht kunnen reageren? 🙂