Beantwoord

Internet snelheid laten verhogen naar 200mb/sec

  • 13 February 2020
  • 6 reacties
  • 362 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb ivm aanschaf 4K televisie mijn internet snelheid laten verhogen van 100mb/sec naar 200mb/sec, nu haal ik overdag net 50mb/sec download en 60mb/sec upload. Dit gemeld aan de servicedesk, daar vertellen ze mij dat ik een betaalde servicemonteur kan laten komen, nou dan laat dat woordje service er maar vanaf! Als het probleem echt aan KPN ligt wordt achteraf gecrediteerd, lekker zaken doen, ik heb een totaal abonnement en betaal € 100,- per maand. Heeft iemand hier ook ervaringen mee?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 17 February 2020, 16:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7

Meet je dit via wifi of vanaf een PC die met een netwerkabel aangesloten is?

Om de snelheid van jouw internetaansluiting te meten moet je een bekabeld aangesloten PC gebruiken.

En om een 4KUHD-tv te gebruiken heb je die hogere snelheid helemaal niet nodig.

Volgens Netflix heb je onderstaande snelheid minimaal nodig:

25 megabit per seconde - Aanbevolen voor Ultra HD-kwaliteit

Dus met je huidige abo van 100Mbit/s kun je zat uit, of er moeten nog 10tallen familieleden tegelijk ook willen internetten dan zou het theoretisch soms wat knap kunnen worden.

 

 

De hamvraag is kan er werkelijk 100 of 200Mb geleverd worden!!  Gaat het om een DSL aansluiting of glasvezel. Naast bedraad meten scheelt het ook vaak ook nog per browser.

Wat zegt de KPN bestel site wat staat er via  Mijn KPN wat zegt Fourstack

 De nut een noodzaak van de verhoging is niet of van minder belang, ik weet uit eigen ervaring met Disney+ dat het UHD beeld prima werkt met een 50Mb glasvezel lijn.

Reputatie 1

Het betreft een glasvezelaansluiting en ik ben tot deze beslissing gekomen nadat de TV bij 4K beeld wat haperde ook mogelijk omdat er nog een paar gebruik maakten van het net op dat moment. Het gaat er mij meer om, ik betaal voor 200 mb/sec en krijg max 50 mb/sec overdag.

Het betreft een glasvezelaansluiting en ik ben tot deze beslissing gekomen nadat de TV bij 4K beeld wat haperde ook mogelijk omdat er nog een paar gebruik maakten van het net op dat moment. Het gaat er mij meer om, ik betaal voor 200 mb/sec en krijg max 50 mb/sec overdag.

Nu weten we meer logische beslissing. Overdag of s'nachts mag absoluut geen tot nauwelijks verschil maken. 

Zoals WJB al aangaf wat meet je bedraad liefst met enkel het apparaat waar je de meting mee verricht aangesloten.

Reputatie 7

Met een glasvezelaansluiting moet je, bekabeld, die 200 Mbit ook gewoon halen, Piikea. Goed dat je dit aankaart. Wil je jouw forumprofiel invullen en hier laten weten als je dit gedaan hebt? Dan kijk ik hier de boel na. Kun je ook aangeven wat er verder al is geprobeerd om dit op te lossen (resets e.d.)? Dan kan ik aan de hand van beide dingen bepalen welke stappen we gaan nemen.