Vraag

Internet val regelmatig weg voor langere periodes: service op rood

  • 15 September 2022
  • 8 reacties
  • 92 keer bekeken

Hi, 

Voor een periode van al zeker wel 4 weken valt het internet regelmatig voor lange tijd weg. Heb al meerdere keren de online stappen uitgevoerd, Factory reset gedaan, stekker eruit gehad, zelfs voor 8 dagen toen ik op vakantie was, en nog steeds geen stabiele connectie.

In de online hulptool staat dat het aan het modem ligt. 

Power lampje staat op groen en Wireless ook, Internet lampje is helemaal uit, ECO ook, en service staat op rood.

Wie helpt me dit probleem op te lossen?

Alvast dank!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @coknol! Welkom op het forum. 

Dat “service” op rood staat hoort niet. Ik heb met de gegevens in je profiel de verbinding doorgemeten. De verbinding zelf is stabiel. Maar ik zie wel dat deze wegvalt vanaf de kant van het modem. 

De kans is groot dat het aan een apparaat in het netwerk ligt. Bijvoorbeeld een switch of extra router. Heb je iets dergelijks in het netwerk zitten?

Hi @Bram_ 

Dank voor je antwoord. Ik heb niks extra’s ertussen zitten. Geen extra router of switch.

 

Reputatie 7
Badge +17

@coknol ik heb voor je gekeken. Wat mij opvalt is dat het wegvallen vooral de laatste paar dagen bijna helemaal verdwenen is. Na 24 september is het alleen vandaag nog 1 keer gebeurd. Kan je dat voor me bevestigen?

En wanneer heb je voor het laatst een reset gedaan?

Hi @Bram_

Het is inderdaad een tijdje minder vaak gebeurt. Ik heb de ethernet kabel tussen m'n modem en nvidia shield player eruit gehaald om te zien of dat wat deed. Toen ging het een tijdje goed en afgelopen week viel het internet weer regelmatig uit.…

Gisteren voor het laatst gereset. 

Reputatie 7
Badge +17

@coknol is dat toevallig nadat je de Nvidia Shield weer hebt geïnstalleerd?

Verder zie ik dat gisteren en eergisteren de verbinding weer vaak is weggevallen. Deed je op 11 oktober in de ochtend iets met het internet? Tussen half 10 en half 1 viel de verbinding opvallend vaak weg. Hetzelfde geldt overigens voor 10 oktober tussen 8 uur 's avonds en half elf 's avonds. 

Wel gebeurt dat wegvallen na het ISRA punt. Dus doordat het modem wegvalt. Dat kan zijn doordat je zelf een reset doet. Of iets in het netwerk daarvoor zorgt. Dit betekent in ieder geval dat de verbinding tot aan de woning stabiel is. Dat is een goed begin. 

Wat helpt is als je een overzicht van je netwerk zou willen maken. Geef daarbij aan welke apparatuur je hebt, zoals de Nvidia Shield. En geef aan hoe die met het modem of tussenliggende apparatuur is verbonden. Wees daarbij zo specifiek mogelijk. 

@Bram_ dank nog voor je reactie. Tot nu toe valt het internet weg zonder dat ik iets doe. Het is dus vrij random. Afgelopen dagen ook ineens weer fors meer zonder dat we iets veranderd hebben hier thuis.

Ik heb soms het idee dat bepaalde apparaten de verbinding storen, ik heb nu bijvoorbeeld een nieuwe telefoon en vaak als ik thuis kom van werk en verbind met de wifi dan valt de wifi weg…

Hieronder heb ik geprobeerd een specifiek overzicht van m'n netwerk te maken:

Internet kabel komt binnen, gaat naar m'n Modem, daar zit verder geen enkele ethernet kabel in, ik maak geen gebruik van wifi versterkers of iets dergelijks, alle apparaten die ik heb zijn verbonden via WiFi, dat zijn:

- Pixel 7

- Nvidia Shield

- IPhone

- Google Nest

- Sonos One (staat niet altijd aan) 

- Sonos Beam

- Macbook Pro (staat ook niet altijd aan)

- PlayStation 3 (staat weinig aan en word weinig gebruikt)

Hopelijk is dit specifiek genoeg? Zo niet, dan hoor ik het graag!

Dank! 

Reputatie 7
Badge +17

@coknol niet alleen specifiek genoeg. Toen ik een paar maanden geleden een meting deed leek alles verder in orde. Ik zag het wegvallen van de verbinding wel. Maar de oorzaak daarvan ligt als de verbinding verder goed lijkt eigenlijk altijd in het netwerk thuis. 

Of het in dit geval de kou is geweest weet ik niet. Maar iets is ergens kapotgegaan. Waarschijnlijk in de wijkcentrale. Ik heb direct een ticket aangemaakt met de vraag je een monteur te laten sturen. 

Laat je hier weten zodra je iets gehoord hebt van de technische dienst?

@Bram_ goed om te horen dat het waarschijnlijk daar aan ligt. Ik heb inderdaad gister een SMS gehad van KPN:

'Beste klant, we gaan direct aan de slag met het probleem dat je bij ons hebt gemeld. Meteen nadat we de oplossing hebben, hoor je van ons. Groet, KPN'