Beantwoord

Internet valt regelmatig weg

  • 5 February 2024
  • 5 reacties
  • 789 keer bekeken

Onze internet verbinding valt meerdere keren per dag weg. De ene keer gaat het de hele dag goed andere dag valt deze 3 a 4 keer  of meer weg. Laatste dagen val tdeze vaak uit.
Na uitzetten en van stroom halen van V10 modem en paar minuten wachten en aanzetten komt de verbinding weer terug. , Ik heb de volgende stappen over de afgelopen maand genomen maar geen verbetering.

  • harde reset van de modem 
  • van stroom halen NT kastje en na 15 min weer aanzetten ( meerdere malen )
  • van stroom halen experia V10 modem en na 15 min weer aanzetten
  • korte stroomomderbreking van modem V10 en NT  kast ( 2 min ) 
  • vervangen ethernet kabel NT naar V10 modem 

Als internet wegvalt en ik doe de stroring test via de thuis app/  KPN service tool geeft deze ook aan dat deze geen verbinding kan maken met de experia Box V10. Netwerk wijkcentrale staat op groen vink.

Het gaat om zowel wifi als bekabeld signaal wat wegvalt.

Ik heb een:
Experia V10 modem 
4 x superwifi 
NT kast

 

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 7 February 2024, 10:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Ik heb al enige tijd hetzelfde issue op mijn adres. Modem gereset, hard reset, alternatieve apparatuur geplaatst. 

 

Ik zie in de logging dat de PPPOE connectie wegvalt. Na reboot wordt deze weer opnieuw opgebouwd. Enorm irritant verschijnsel, meerdere malen per week of soms per dag dat ik de boel moet herstarten.

 

Kan er wellicht iemand mee kijken wat hier aan de hand is?

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @Bossie78  en @Widjai_J, De stappen doorlopen op kpn.com/storing is altijd wel een goede eerste stap. Kunnen jullie hierover eens met ons bellen op 0800-0402 op het moment dat de storing zich voordoet of kort daarna? Mijn collega's daar kunnen de lijn dan meteen uitlezen en actie ondernemen.
Ik ben benieuwd wat eruit komt!

Hi Thomas,

 

De zelf hulp check heb ik deels doorlopen. Ik heb dit nummer ook al gebeld, maar daar wordt de lijn gewoon opgehangen en wordt je verwezen naar de zelfhulp systemen. Welk menu moet ik doorlopen om een techneut aan de lijn te krijgen die de lijn kan doormeten/uitlezen?

Ik heb 1 dag na mijn bericht contact gehad met de helpdesk van KPN en binnen een uur terug gebeld door 2e lijns.

Alles nogmaals doorlopen maar uiteindelijk geen “online" oplossing kunnen vinden.

Wel als opmerking gekregen dat door diverse superwifi ( KPN )  en switches ( 1 x Netgear GS105E &  1 x UniFi Switch US-8-60W  )  dit een probleem zou kunnen zijn wat de storing veroorzaakt.

Vanuit KPN een nieuwe modem V10A en Switch ontvangen dag later aangesloten en sindsdien geen problemen meer gehad. Nu rustig weer stap voor stap het netwerk uitbouwen. Duidelijk is iig dat met de oplossing geboden door KPN alles OK is naar behoren werkt.

Wederom goede service en een tevreden klant!

 

 
 

Reputatie 7
Badge +20

Top! Bedankt voor je terugkoppeling @Bossie78!
@Widjai_J Gewoon 0800-0402 tijdens kantooruren, nadat de computer je zelfhulp links heeft gestuurd (waar mogelijk) zal hij je doorverbinden met een medewerker van de juiste afdeling