Vraag

Internetaansluiting in opgesplitste woning

  • 5 March 2020
  • 6 reacties
  • 85 keer bekeken

Badge

Hallo mensen, ik heb een vraag. Ik heb momenteel internet van KPN. Alleen dit betreft een opgesplitste woning. Hierbij heb ik wel een zelftstandige woonruimte met een eigen adres. Maar omdat dit een opgesplitste woning is, deel ik mijn internet met 2 andere buren. En met 30mbits is dat veel te traag als je wilt netflixen of voetbal wilt streamen. Mijn vraag is dus, kan ik via kpn een eigen internet verbinding krijgen op mijn adres. Ik heb wel wat gelezen over een isra punt met twee ader paren? https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8=%E2%9C%93&address=9714Cb&alt_address=9714CB+14+A

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


6 reacties

Hallo @robin30 , volgens fourstack zit er zelfs een glasvezelaansluiting tot 1Gbit/s.

Worden de kosten ook door drieën gedeeld?

Badge

Ja de rekening is gesplitst maar als ik wat meer betaal voor een eigen verbinding vind ik dat niet erg. Kan ik zelf die glasvezel gebruiken? of gaat dat op de zelfde aansluiting als mijn gewone internet? 

Reputatie 7
Badge +24

Die 2 andere buren, hebben die ook beide een eigen adres? En als je hun adres invoert op Fourstack, wat hebben hun dan? Ook beide gewoon een glasvezel aansluiting?

Een KPN medewerker hier op het forum kan een monteur sturen, deze kan uw huidige aansluiting omzetten naar glasvezel. In principe hoef er dan verder niets te veranderen. Misschien moet u wel een nieuw jaarcontract afsluiten.

Als uw beide buren geen eigen aansluiting hebben, dan is het wel zo fair om ze hierin gewoon mee te nemen. Wat met glasvezel geen enkel probleem zou zijn qua snelheid.

Badge

Ja die hebben ook beide een eigen adres. Als ik B en C invoer zie ik onder het kopje Koper een rood kruis. Beide hebben wel FttH groen kruisje. Oke en wat voor kosten zitten daaraan vast? Dan zal ik mijn buren even informeren hierover en mijn huisbaas. Want met glasvezel heb je geen last van traag internet neem ik aan?  https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8=%E2%9C%93&address=9714CB+14+A&alt_address=9714CB+14+C

 

Als ik de postcodecheck doe staat dat glasvezel nog niet beschikbaar is, wel in de toekomst of moet dat een monteur dan activeren?

Hallo @robin30 , als de buren een eigen postcode en adres hebben en per adres wordt 'glas’ geleverd hoef je ook niet meer te overleggen en kunnen jullie allen zelfstandig een gewenst glasabo nemen.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @robin30 Welkom op het KPN Forum en goed om te zien dat Jan en Nick je al flink op weg hebben geholpen. Is alles duidelijk zo? Het is inderdaad belangrijk om te weten of je je eigen adres / huisnummer hebt om te weten wat er mogelijk is. Als je wilt kan ik dat uiteraard voor je nakijken. Zou je in dat geval jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Reageer