Vraag

Internetsnelheid

  • 22 December 2019
  • 5 reacties
  • 204 keer bekeken

Ik lees dat KPN de snelheid van het internet in de grote steden in het westen van het land gaat verhogen. Natuurlijk weer in het westen van het land. Betalen de mensen daar meer voor de diensten van KPN? Helaas wordt bij ons (postcode 9331) het aantal mb's waar je voor betaalt niet eens gehaald. Van de 100 mb blijven er in het gunstigste geval met de mobiele  telefoon 80 over. Op dit moment haal ik met mijn pc 10,98 mbps download en 34.50 mbps upload, gemeten met Speedtest en dat met een glasvezelabonnement van 100 mb. En dan zit er ook nog een KPN versterker tussen. De mast van KPN staat op 100 meter afstand. De 1 jaar oude pc staat 5 meter van de router en Experiabox V10 in de meterkast af. De (her)installatie is gedaan door een officiele KPN monteur, dus daar kan het niet aan liggen. Het zou fijn zijn dat KPN eerst bestaande klanten eens gaat leveren waarvoor men betaald, ZIGGO kan het toch ook?


5 reacties

Badge +19

Jij zegt dat je glasvezel hebt?? Dan zou je een gegarandeerde snelheid moeten hebben. Dus ergens gaat er dan iets mis. Heb je het glasvezelkastje al een keer 5 minuten van de stroom gehaald? Meet je wel bekabeld?

Reputatie 7
Badge +21

Waar heb je dat gelezen @Pieter A ? Op TotaalTV misschien?

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-verhoogt-internetsnelheid-glasvezel-naar-1gbps/

Daar staat dat het “toevallig” :wink: dezelfde steden zijn, waar Ziggo GigaNet gaat leveren.

Toeval bestaat niet...

Reputatie 7
Badge +10

Het persbericht zegt letterlijk: 

Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag, Eindhoven 'en in tientallen andere plaatsen' 

Die tientallen andere plaatsen liggen door heel Nederland heen. Het gaat namelijk om alle plaatsen waar al glasvezel ligt. Dus ook in Norg straks. 

Als je nu via glasvezel niet haalt waar je voor betaalt ligt dat aan je eigen apparatuur (wifi instellingen misschien) of aan de aansluiting van KPN. Dat moet uiteraard gefixt worden .

Maar het heeft niets te maken met de nieuwe mogelijkheid van 1 Gbit. Dat geldt voor het hele land.

met glasvezel moet je de snelheid kunnen halen

welk abonnement heb je ? het laagste pakket “geen extra snelheid verhoging”

dan klopt het dat je up lager is als down

als je 100/100 hebt en dan is de maximale wat bij jou mogelijk is dan zit je nog op een oude kaart in de wijkkast

en dan is 80 / 90 max ook goed mogelijk bij een speedtest

kijk op de volgende pagina wat mogelijk is

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8=%E2%9C%93&address=&commit=Zoek

daar komt bij dat het bekabeld gemeten moet worden maar goed nieuws een v10 moet 100/100 makkelijk aan kunnen ik haal daar toen ik die er nog achter had 300 a 400 mee

ik heb er nu een fritzbox achter

@Ward_ 

weet u wanneer 1gbit in Rijssen/Holten leverbaar gaat worden

 

Reputatie 7

Hey @Pieter A, welkom op het KPN forum. Leuk dat je dit onderwerp hier aankaart.

Op dit moment haal ik met mijn pc 10,98 mbps download en 34.50 mbps upload, gemeten met Speedtest en dat met een glasvezelabonnement van 100 mb.

Jouw snelheid is aan de lage kant, zeker met glasvezel. Joep en RBxx geven hier al wat praktische tips en adviezen om het te verbeteren. Heb je dat al uitgevoerd? We horen graag van je.  

Reageer