Vraag

Kastje glasvezel is twee weken geleden geplaatst, hoe gaat het nu verder?

  • 7 July 2022
  • 13 reacties
  • 810 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 4 reacties

Ongeveer twee weken geleden heeft kpn netwerk de glasvezelkabel doorgetrokken van buiten naar binnen en een kastje geplaatst. De monteur vertelde dat ik nu moest wachten totdat er een lampje gaat knipperen en dan zou ik de modem kunnen aansluiten. Maar inmiddels zijn er twee weken verder en ga ik twijfelen of ik hem wel goed begrepen heb. Kunt u vertellen hoe dit proces nu verder verloopt? 
 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Lastig dat dat onduidelijk is, goed dat je hier een bericht plaatst.

 

Wat voor kastje is er geplaatst? Heb je daar een foto van. Heb je een aanpassings-aanvraag gedaan aan KPN om je DSL (neem aan dat je dat nu hebt) om te zetten naar glasvezel? Wat zegt https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/ ?

Dank voor je reactie! Volgens de status moet de monteur nog langskomen 😬

het kastje is wit en daar is een zwart kastje/omhulsel opgeplaatst. Ik zal morgen een foto sturen. 

Dank voor je reactie! Volgens de status moet de monteur nog langskomen 😬

het kastje is wit en daar is een zwart kastje/omhulsel opgeplaatst. Ik zal morgen een foto sturen. 

Het lijkt er dan op dat de ONT al geplaatst is. Maar misschien moet de lijn nog uitgelezen worden.

 

Bij mij kwam eerst de FTU (wit kastje) en pas na maand een andere monteur die de ONT geplaatst heeft en het uitgemeten heeft

FTU TK01

 

Zo’n zwart kastje:

XGS-PON ONT

 

Als de bovenste twee lampjes branden kan je het KPN modem aansluiten (power + connection)

Reputatie 2
Badge

En dan een utp kabel op de wan aansluiting van je modem inpluggen

Uiteraard modem een reset geven daarna en dsl niet aangesloten laten. Dus als die lampjes branden netwerk kabel van dat zwarte kastje naar wan op modem en modem weer op stroom zetten (zonder dsl)

 

Dank voor jullie berichten Alleen de bovenste en onderste lampjes branden. Dus connectie niet. 
Ik denk dat ik maar contact op moet nemen met kpn. Hebben jullie nog andere suggesties? 

Ah, dan is er nog geen signaal gekoppeld. Dat moet dan nog gebeuren in de PoP verwacht ik. Vaak doen ze dit batchgewijs.

Reputatie 7
Badge +10

Ah, dan is er nog geen signaal gekoppeld. Dat moet dan nog gebeuren in de PoP verwacht ik. Vaak doen ze dit batchgewijs.

Nee hoor. Als er nog een patch gezet moet worden gebeurt dat diezelfde dag. Maar in de huidige nieuwere projecten (met straatkasten buiten in de wijk) is er helemaal geen patch meer nodig.

 

Maar goed: Dat het lampje Alarm brandt en Connection niet, betekent in ieder geval dat er geen verbinding is met de apparatuur van KPN in de centrale. Dus er moet nog zeker wat gedaan worden.

Nee hoor. Als er nog een patch gezet moet worden gebeurt dat diezelfde dag. Maar in de huidige nieuwere projecten (met straatkasten buiten in de wijk) is er helemaal geen patch meer nodig.

Dat verklaard dan ook waarom er bij mij eigenlijk al wel signaal op zat toen ik zelf testte bij mijn FTU. Toen het verder nog niet getest was en er nog geen ONT geplaatst was.

 

 

Maar goed: Dat het lampje Alarm brandt en Connection niet, betekent in ieder geval dat er geen verbinding is met de apparatuur van KPN in de centrale. Dus er moet nog zeker wat gedaan worden.

Ja dat bedoel ik dus, dat er nog iets niet goed is want er is geen verbinding. Wat kan hij nu het beste doen? KPN Netwerk bellen? Want 2 weken is best al lang lijkt mij?

 

@EAC

Bij mij duurde het ongeveer 4 weken. Dus bij mij was 2 juni de FTU geplaatst. Maar nog geen zwart ONT kastje wat jij al wel hebt. En daarna moest het nog doorgemeten/ingesteld worden. Deze monteur belde ook met zijn collega die bij de centrale/PoP was en door alle monteurs gebeld werden. Dat was bij mij afgelopen woensdag 06-07

Dank maar weer voor de reacties. 
Ik zal maandag kpnnetwerk bellen. Ik weet nu in elk geval dat ik dan een terechte vraag heb.

Hoi @EAC . Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Ik wil ook graag even meekijken.