Vraag

Klacht over verhuizing en afhandeling van mijn klachten

  • 4 September 2023
  • 6 reacties
  • 134 keer bekeken

Beste KPN,

 

Ik ben zeer ernstig ontevreden over jullie klantenservice. Ik ben inmiddels de tel kwijtgeraakt hoe vaak ik jullie al heb gebeld. Zeker 10x, waarvan vandaag alleen al 3x! Help mij alstublieft met de volgende problemen:
 

  1. Ik heb half juli een verhuizing aan jullie doorgegeven. Deze had in moeten gaan op 14 augustus. Deze is gereed gemeld in jullie systemen volgens de servicedesk, maar het abonnement staat nog steeds op mijn oude adres. Inmiddels woon ik niet meer op het oude adres en kan de nieuwe bewoonster haar abonnement niet activeren omdat zij ook bij KPN zit. Dit moet dus PER DIRECT worden opgelost. 
  2. Ik had op 13 augustus gebruik willen maken van een actie voor een nieuw glasvezelabonnement met 12 maanden ESPN Compleet. Omdat de verhuizing nog in jullie systemen stond, kon dat toen niet. Mij is beloofd dat, dat alsnog in orde gemaakt zou worden. 
  3. Ik wil de notities inzien die door jullie medewerkers zijn gemaakt van mijn telefoongesprekken. Ik wil die zelf lezen en weten waarom deze zaken nog niet zijn geregeld. 

 

Een beknopt overzicht:

  • Half juli: verhuizing doorgegeven voor 14 augustus
  • 13 augustus: gebeld voor de weekendaanbieding nieuw glasvezelinternet met ESPN compleet. Er werd mij verteld dat ik de 14e terug moest bellen, zodra de verhuizing erdoor was. 
  • 14 augustus gebeld: verhuizing was er nog niet doorheen. Mijn internet deed het ook nog niet. Er werd mij toen verteld dat, zodra het internet het deed, er een abbonement met 6 maanden ESPN compleet kon worden aangeboden met creditatie van nog 6 maanden ESPN compleet. Medewerker kon het niet oplossen aan de telefoon. Er is toen een monteur van KPN lang geweest. 
  • 16 augustus: bezoek van KPN monteur. Die kon het probleem niet oplossen. Er moest een monteur van KPNNET komen. 
  • 24 augustus: Monteur KPNNET constateerde een breuk in de glasvezelkabel. Dat is gerepareerd. Glasvezelinternet deed het toen. 
  • 24 augustus: Gebeld om alsnog gebruik te maken van de aanbieding met ESPN Compleet 12 maanden. Ondanks dat ik EXPLICIET aan de medewerker vroeg of dit allemaal geregeld was… werd maar 6 maanden aangeboden, zonder 6 maanden creditatie. Ook werden de spullen naar het OUDE adres gestuurd. De verhuizing bleek nog niet te zijn doorgezet. Daarom maar weer geannuleerd. 

    De data daarna worden een beetje vaag, maar:
  • In het weekend van  26/27 27 augustus heb ik nog gebeld. Ik kon toen niet geholpen worden omdat de juiste afdelingen dicht waren. Ik moest maandag terug bellen.
  • Maandag 28 augustus gebeld: Situatie wederom uitgelegd. Toen is mij gezegd dat ik maar gewoon moest wachten omdat de verhuizing vanzelf wel door zou vallen. 
  • Vrijdag 1 september nogmaals gebeld. Wederom aangegeven dat zowel de verhuizing als het abonnement met 12 maanden ESPN Compleet nog niet waren geregeld. Ook aangegeven dat het eigenlijk direct geregeld moest worden, omdat op 1 september de sleuteloverdracht was met de nieuwe bewoner.
    Toen is mij wederom een nieuw abonnement aangeboden, deze keer wel met 6 maanden ESPN Compleet en 6 maanden creditatie van ESPN Compleet. 
    Ik legde uit dat, dit al een keer was gebeurd, maar dat de spullen vanwege de niet voltooide verhuizing naar het oude adres waren gestuurd. De medewerker heeft toen een ticket voor Back Office gemaakt om het op te lossen. Hierover zou ik vandaag gebeld worden. 
    De mail voor het nieuwe abbonnement alsook de creditatie heb ik gehad. 
  • 4 september: gebeld door de medewerker van Back Office. Hij constateerde net als alle servicedesk medewerkers dat er iets fout was gegaan. Hij ging dit uitzoeken. Een half uur later heeft hij mijn voicemail ingesproken en de conclusie herhaald dat er inderdaad iets fout was gegaan, maar dat ik vooral de servicedesk moest bellen… Omdat ik nou eenmaal internet had (want glasvezel doet het wel sinds 24 augustus), was het belangrijkste wel geregeld.
    Dit is naar mijn mening op alle manieren fout. Niet alleen verwijst hij me weer terug naar de servicedesk, die ik al meerdere malen heb gebeld en zij het meerdere malen niet hebben kunnen oplossen. Ook vergeet hij dat het belangrijkste niet is geregeld: namelijk dat de nieuwe bewoonster nu op het oude adres geen abonnement kan activeren omdat zij óók bij KPN zit.
  • 4 september: na de voicemail wederom maar contact gezocht met de klantenservice. Ik heb geeist dat het probleem met de verhuizing DIRECT opgelost moest worden. Dat kon allemaal niet en ik moest maar weer een nieuwe verhuizing indienen!
    Uit pure wanhoop, heb ik nog 2x gebeld én via Facebook contact gezocht, maar niemand kon mij helpen of iemand van de Back Office aan de lijn geven...

KPN, waar gaat dit mis?

Wie kan mij nou eens helpen. Ik wil dat de verhuizing van mijn oude naar mijn nieuwe huis PER DIRECT wordt opgelost, omdat ik nu problemen krijg met de nieuwe bewoonster van mijn oude huis. 

Ik word graag morgen teruggebeld door een medewerker die dit direct voor mij in orde kan maken. Zie (1), (2) en (3) boven. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @ReneCL12345! Ik wil je bedanken voor je duidelijke uitleg. Dat leest fijn en maakt begrijpen makkelijker. Ook wil ik je graag helpen de verhuizing een beter eind dan begin te geven. 

Om gelijk vraag 3 te beantwoorden, dit gaat niet gebeuren. De gemaakte notities zijn alleen voor KPN medewerkers inzichtelijk. 

Mijn vermoeden is dat er verwarring is geweest tussen een verhuizing en een aanvraag van een nieuw abonnement. Om niet te hoeven gissen wil ik je vragen je gegevens in te vullen. Laat in je profiel weten wat de oude postcode en het oude huisnummer is, de postcode en het huisnummer van je nieuwe huis is. Geef ook je klantnummer door. Als je door deze situatie meerdere klantnummers hebt (gehad), geef dan duidelijk aan welke oud en welke nieuw is. 

Zodra je deze gegevens hebt ingevuld, laat het dan hier weten. Ik ga aan de gang om uit te zoeken wat er nog moet gebeuren. 

@Bram_ ,

 

Profiel is aangevuld.

 

Voor wat betreft (3) Volgens de AVG heb ik recht op inzage in gegevens die bedrijven over mij hebben. Recht op inzage | Autoriteit Persoonsgegevens. Hierbij wordt expliciet eventuele opgenomen telefoongesprekken genoemd. Ook notities daaran, vallen daar dus onder. Ik zou dus toch graag willen hebben dat die notities met mij gedeeld worden. Je vind mijn e-mail adres in mijn profiel. 

 

Alvast dank voor je reactie. 

 

Reputatie 7
Badge +12

@ReneCL12345 Er is bij KPN 1 manier om al uw gegevens op te vragen en dat is niet via dit forum:

 

verzoek tot inzage indienen door een brief te sturen. Zorg ervoor dat je naam, adres, vaste- en/of mobiele telefoonnummer en een afgeschermde kopie (zonder pasfoto en BSN nummer) van een geldig legitimatiebewijs bij deze brief zitten. Je kunt de brief sturen naar adres dat bij ‘Adres’ staat. Je krijgt dan binnen 4 weken antwoord van ons.

 

Adres:

KPN Klantreacties (o.v.v. Rechten AVG) Postbus 58800 1040 JA Amsterdam

 

Verder werk ik niet op kantoor bij KPN dus of je dan ook de loggings te zien krijgt durf ik niet te zeggen. Maar bovenstaande is in ieder geval de weg die bewandeld dient te worden wanneer je het recht op inzage wilt aanspreken.

 

Zie ook: https://www.kpn.com/algemeen/missie-en-privacy-statement/privacy-statement.htm

Reputatie 7
Badge +17

Hi @ReneCL12345! Ik heb naar de verhuizing gekeken. Ik zie dat regie daar nog strak op zit. En dat ze wachten op 18 september omdat dan de datum is waarop het afgerond moet zijn.

Verder heb je het in je startbericht over 12 maanden ESPN. Ik zie op de bevestiging 6 maanden korting staan. Wil je laten weten of je een bevestiging gehad hebt waar 12 maanden in staat? En hier eventueel een screenshot plaatsen daarvan?

Ook ben ik het eens met @Ik_Combineer. Ik heb niet de mogelijkheid je een kopie van de notities in ons systeem te sturen. Wil je je gegevens opvragen? Doe dit dan via de stappen die in het vorige bericht zijn aangegeven.

@Bram_ , hiervan heb ik geen bevestiging noch een screenshot gekregen helaas. Maar dit kun je allemaal terugvinden in de notities van 12, 13 en 14 augustus die van mijn telefoongesprekken met jullie klantenservice zijn gemaakt =). Anders kun je dat terugluisteren in de opnames die van de telefoongesprekken van mij, met jullie worden gemaakt. 

 

Nu snap je hopelijk ook (deels) waarom ik die aantekeningen koste wat kost in handen wil krijgen. Er wordt telefonisch van alles en nog wat gezegd en geroepen. Maar zwart-op-wit krijg je niets...

Reputatie 7
Badge +5

@ReneCL12345 er is duidelijk uitleg hoe je het opvraagt