Vraag

KPN Veilig

  • 22 November 2020
  • 4 reacties
  • 180 keer bekeken

Ik heb KPN Veilig op mijn laptop staan dat werkte altijd perfect.

Nu sinds een paar dagen komt er na het opstarten van de laptop een pop-up van KPN Veilig in beeld waarin staat dat mijn licentie verlopen is en dat mijn computer NIET BEVEILIGD is.

Als ik inlog op mijnkpn dan staat er duidelijk dat alles 'in orde’ is, maar als ik bij mijn bank inlog komt niet meer het beroemde groene kader van KPN Veilg in beeld.

Weet iemand wat ik kan/moet doen?

 

Groet Toon


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Hi @brugman121 , welkom op het Forum! Als je naar veilig.kpn.com gaat, zou je kunnen proberen om de licentie van dit apparaat te verwijderen. Vervolgens KPN veilig van het apparaat verwijderen en daarna weer opnieuw installeren. Als het goed is, zou het apparaat dan weer beveiligd moeten zijn!

Reputatie 1
Badge

​

Hoi Sebastiaan,
Dat werkt i.d.d.

Als je b.v. Je computer met bv. Systeemherstel een te lange tijdspanne terugzet in de tijd krijg je ook een van deze 2 meldingen

Maar het is toch van de zotte dat er een grote groene knop verschijnt waar je dus echt helemaal niets aan hebt.

Dat heeft KPN nooit gecontroleerd.

'n positief punt van KPN is tegenwoordig wel, dat je nu alleen nog maar 1 licentie hoeft vrij te geven en je computer weer opnieuw aanmeldt, waarna je gelijk een set-up krijgt toegestuurd.

Terwijl je die set-up uitvoert, krijgt je de melding dat KPN eerst de oude versie moet verwijderen.

Alleen wel heel vervelend dat je dan toch weer alles opnieuw moet instellen.

​

Reputatie 4
Badge +5

@gerplusanny, dat snap ik. Normaliter zou de licentie gewoon door moeten lopen als KPN Veilig nog actief staat onder het internet pakket. Dit blijkt dus niet helemaal waar te zijn. Hopelijk dat dit in de toekomst verbeterd zal worden. In ieder geval fijn om te horen dat het voor nu opgelost is!

Reputatie 1
Badge

Hallo Toon,
Dat je dat groene scherm bij het inloggen bij je bank niet krijgt, heeft bijna zeker als oorzaak dat je Browser - extensie opnieuw moet worden geïnstalleerd.

Procedure Bij b.v. Mozilla Firefox
1 Instellingen
2 Instellingen bewerken
3 ja (toestemming)
4 Veilig browsen
5 Firefox - extensie installeren

Â