Beantwoord

Levering internet snelheid

  • 29 June 2022
  • 5 reacties
  • 103 keer bekeken

Volgens de site zou er slechts 50 MB/S leverbaar zijn op mijn adres. Hierdoor heb ik enkel keuze uit het hussel pakket van 50 MB/S. Echter heeft de installateur gemeten dat de daadwerkelijke snelheid op 176 MB/S ligt. In tijden van thuiswerken is die extra snelheid erg gewenst en zouden wij graag een abonnement afnemen met een hogere snelheid.

 

Meermaals contact gehad met de klantenservice welke heeft aangegeven dat het systeem aangeeft dat 51MB maximaal gemeten wordt. Klantenservice heeft tevens aangegeven een verhoging niet wordt aangeboden, omdat de gemeten snelheid niet gegarandeerd kan worden. Nu is mijn ervaring tot op heden dat de maximale snelheid nooit gehaald wordt, wat opzich geen probleem is. Echter de capaciteit afknijpen op slechts 50MB/S is wel problematisch in deze tijden. De site biedt echter geen mogelijkheden om dit verder in behandeling te nemen, waarbij bijlages gedeeld worden welke de meting van de intallateur bevatten.

 

Kan iemand van KPN mij verder helpen met bovenstaande?

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 7 July 2022, 15:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @Tristan de Korte als je inlogt in MijnKPN en naar mijn producten gaat en je kiest je thuisproduct en kiest dan voor abonnement aanpassen kun je precies zien wat er bij jou thuis (on)mogelijk is.

Succes.

 

Hi Jan,

Dank voor jouw reactie. Helaas krijg ik enkel het pakket van 50 MB/S te zien. Het verkoopsysteem limiteert de opties op basis van data welke daar geregistreerd staat. Dit lijkt echter af te wijken van de data welke installateurs kunnen meten/ophalen.

Hallo @Tristan de Korte , dan is er helaas niets anders beschikbaar voor je.

Je kunt ook nog eens testen door zogenaamd een nieuw abo aan te gaan, dan zie je ook welke snelheden er beschikbaar zijn, staat daar ook alleen maar de 50Mbit/s dan zul je het daar mee moeten doen.

Via www.kpnnetwerk.nl zou je via je postcode/huisnummer kunnen kijken of er (binnenkort) al glasvezel aangelegd gaat worden.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Tristan de Korte en welkom op het KPN Forum!

Dit lijkt echter af te wijken van de data welke installateurs kunnen meten/ophalen.

Nee, dit zou niet zo moeten zijn. Als je een postcodecheck doet op onze website, dan zie je wat er technisch maximaal haalbaar is op een adres. Deze snelheid staat ook in de bestelbevestiging en dat zou, los van het gekozen abonnement, overeen moeten komen met wat de monteur meet. Het is raar dat de monteur meer snelheid meet en jij het abonnement hier niet op aan kunt passen. 

Ik weet niet of ik je daadwerkelijk verder kan helpen, ik wil graag wel met je meekijken. Wil jij jouw klantgegevens noteren in jouw Forum profiel? Graag de volgende gegevens:

  • Volledige naam en geboortedatum van de contractant
  • Klantnummer
  • Postcode en huisnummer

Geef je hier een seintje als jij de gegevens aangevuld hebt? Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag via een andere weg is beantwoord. Anders hoor ik het graag!