Vraag

Meer mensen problemen met willekeurig advies aangaande storingen?

  • 10 December 2020
  • 11 reacties
  • 121 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ivm problemen met stilstaand beeld, door de KPN monteur geadviseerd om 3 super wifi punten aan te schaffen, kosten ca euro 270. Nadat dit enkele weken/ maanden gewerkt heeft, plotsklaps foutcode 143 op een van de twee tv’s. Alles stappen netjes doorlopen, echter code blijft (ook bij nieuwe ethernetkabel). Eerste contact met KPN: nee meneer, daar zijn de super wifi punten echt niet voor bedoeld. Indien u uw interactieve kastje wil aansluiten, moet u een verbindingen aanschaffen, of bedraad vanaf het modem…. Mevrouw geloofde niet dat de monteur het toch echt anders had aangeraden… Maar mevrouw was al anderhalf jaar technische dienst en was ook thuis de technische dienst….

Mevrouw nummer twee was een stuk vriendelijker en gaf aan dat de monteur het echt bij het rechte eind had. Ze ging het even navragen en kwam na geruime tijd terug met een oplossing. De wifi punten uitschakelen, het modem voor minimaal 30 minuten van het stroom af en daarna de boel weer inschakelen, dan kwam alles weer goed. Helaas dus….

Mevrouw nummer drie gaf aan dat beide dames het niet bij het rechte eind hadden. Ik moest alle super wifi punten nogmaals bekabeld in het modem stoppen, wachten tot de lampjes groen branden en dan terug plaatsen op hun vertrouwde stekkie… Helaas mevrouw drie, ook u gaat niet door naar de volgende ronde… Sterker nog, nu doet geen enkele tv het meer….

Meneer nummer 1 en medewerker nummer 4 dan maar! Zelf maar het initiatief genomen en aangegeven het idee te hebben dat 1 wifi punt defect is en de overige twee opnieuw geconfigureerd moeten worden. Ja meneer, als iets defect is, moet u naar de winkel… Meneer Rutte vraagt mij echter iets vaker thuis te blijven, dus dat vind ik niet zo een lekker idee… En blijft sowieso nog de niet werkende verbinding met het andere super wifi punt open…. Medewerker geeft aan dat hij hiervoor echt niet kosteloos een monteur mag inplannen, sterker nog hij kan helemaal geen monteur inplannen….

Mevrouw nummer vier/ medewerker nummer vijf dan maar…. Ow meneer, ik zie dat er helemaal geen signaal op uw modem is. Maar uw lampjes branden wel? hmmm dat is vreemd… Nee wat mijn collega’s gezegd hebben, tsja, hmm, tsja…. Een monteur langssturen? Als het niet onze schuld is, moet u wel betalen. Maar mevrouw de super wifi is slechts ca 3 maanden oud… Ja dat kan zijn, maar als wij het niet schuld zijn…. Ja maar ik heb geen verbinding… .Ligt dat aan de wifi of aan de bekabeling meneer? Sorry mevrouw maar ik heb niet of de hogere wifi en bekabeling school gezeten…. Plan svp die monteur in, laat die rekening voor een jarenlange en netjes op tijd betalende klant achterwege en HELP uw klant svp… 

Wordt vervolgd…..

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik na zoveel tegenstrijdige berichten en adviseringen ook niet meer altijd in staat was om rustig te blijven….

Beste directie KPN, ik mag hopen dat jullie jullie trouwe klanten niet in de kou laten staan. Uit coulance en empowerment verwacht ik dat er niet eens discussie over een rekening gaat komen. Mocht dat wel het geval zijn, gelieve met mij in contact te treden over beëindiging van onze samenwerking…..


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Tv kijken via SuperWiFi's word officieel niet door KPN ondersteund. Monteurs installeren het tegenwoordig soms wel zo, dat lees ik tenminste hier op het forum ook wel. Maar officieel word het niet ondersteund.

Of het wel of niet ondersteund word heb je overigens helemaal niets aan. Een draadloze verbindingset word wel officieel ondersteund. Maar als dat niet werkt, dan is het ook gewoon een kwestie van: pech gehad, leg maar gewoon een kabel.

Je kunt hier nog lang over bellen, chatten of forummen. Maar je schiet er weinig mee op denk ik. Misschien krijg je het weer aan de praat. Of misschien krijgt een monteur die je moet betalen het weer aan de praat. Maar volgende week werkt het waarschijnlijk weer niet.

Leg gewoon een kabel, dan ben je er vanaf.

In dat geval is er sprake van misleiding en zal ik het aankoopbedrag retour moeten ontvangen. Dit was immers het advies van KPN zelf!

Reputatie 7
Badge +24

In dat geval is er sprake van misleiding en zal ik het aankoopbedrag retour moeten ontvangen. Dit was immers het advies van KPN zelf!

Dat zal je nu niet meer hard kunnen maken ben ik bang voor...

De aanhouder wint… Het kan niet zo zijn dat ze klanten het geld uit de beurs kloppen met oplossingen die ze vervolgens niet ondersteunen!

Hier ook veel last, normaal tv kijken kan dus niet, mn bloeddruk zit tot aan het plafond,  heb het helemaal gehad met kpn

Van die bloeddruk herken ik… Ga je mee naar Tros Radar?

 

Ik herken dit exacte probleem! Ik kan nu een maand geen televisie ontvangen. Alle monteurs geven hun eigen analyse en dus hun eigen oplossing. Geen van allen kreeg de ontvangst terug, maar allen zeiden: over een uurtje gaat het echt werken/is de KPN storing voorbij/bel ik u terug. 

Vandaag drong de monteur erop aan dat de enige oplossing de installatie van twee Super Wifi punten was. Zonder die punten, zou ik absoluut nooit meer tv kunnen ontvangen (hoewel we dat hiervoor dus ook niet hadden). De wifipunten werden meteen uit het busje gehaald, in rekening gebracht,  en.. alsnog geen tv. Ook hij vertrok met de boodschap: tsja, er is nu een storing, maar die is over een uurtje voorbij. 

Ik ontkom niet aan het gevoel te zijn opgelicht waar ik bij stond.

Ook misleiding dus. Ik denk dat het een busje naar de TROS studio gaat worden…. Of gaat KPN haar verantwoording nemen?

Ook ik heb ervaring met tegenstrijdige adviezen en zelfs al gewelles-nietes over of er nou wel of geen wifilampje brandt op mijn modem ("Nee hoor, dat is bij uw modem niet.") 

Volgens mij weet de ene dienst niet van de ander wat 'ie doet. Langdurige storingen waren bij de telefonist niet bekend. Een krijsende telefoniste liet me eens in een vastlopende harde reset zitten. ("Duurt een half uur. Tot ziens." Terwijl het dus vastgelopen was). 

En ja, dan daalt je vertrouwen wel aardig. Als in: "Als feiten al worden ontkend danwel tegengesproken, hoe betrouwbaar is dan de rest van het advies?"

Onmogelijk toch? En ook geen enkele handreiking cq oplossing. 

Wij zijn inmiddels financieel tegemoetgekomen voor de periode zonder televisieontvangst en de (installatie)kosten van de Super Wifi punten. Nog steeds geen televisie, maar wel een fijn gebaar van erkenning. Moet ook gezegd worden :relaxed: