Beantwoord

Nog geen huisaansluiting, kabel ligt in de tuin

  • 28 September 2021
  • 3 reacties
  • 143 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie

Beste KS,

 

Ik wil graag van Ziggo naar KPN maar heb alleen de blauwe kabel in de tuin op 3 meter vanaf de meterkast leggen. Hoe krijg ik die in de meterkast aangesloten? Ik kan zelf het gat al graven naar de meterkast, de aansluitingen door de muur naar de meterkast zitten er al. Heb alleen iemand nodig die de kabel test of deze nog werkt en deze doortrekt naar de meterkast.

icon

Beste antwoord door NHendriks 28 September 2021, 18:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Ik ben dan wel geen klantenservice maar ik kan hier wel het een en ander over vertellen 😁

 

Als er een abonnement afgesloten kan worden dan heb je recht op zogenoemde ‘installatiegarantie’. Hier moet uiteindelijk wel een monteur van VolkerWessels Telecom bij komen kijken, waarschijnlijk zal de kabel verlengd moeten worden.

 

Het beste is om een monteur aan te vragen maar doe dit pas op de aansluitdatum. Als je dit direct bij de bestelling doet dan krijg je namelijk een betaalde installatiemonteur en die is 75 euro. Als je op de aansluitdatum belt dat de installatie niet lukt dan krijg je een gratis monteur. Deze monteur kan dan VWT inschakelen. Tevens zal deze wel al op voorhand eventuele bekabeling kunnen trekken vanuit de meterkast indien nodig.

 

Let er wel op dat je gebruik gaat maken van de overstapservice, op die manier kom je niet zonder diensten te zitten. Het abonnement bij Ziggo stopt dan pas definitief zodra ons modem wordt aangesloten op ons netwerk.

 

Als laatste toevoeging: soms is een installatiemonteur verplicht, bijvoorbeeld omdat er een glasvezelkastje aangesloten moet worden of omdat er gebruik gemaakt wordt van pairbonding. In dergelijke gevallen is deze gratis. Volgens mij wordt er dan vanuit KPN contact opgenomen voor het maken van een afspraak.

Super bedankt voor je goed tip en antwoord.

Mvg,

Lou

Reputatie 7
Badge +11

Graag gedaan, als je er niet uit komt weet je ons te vinden :)