Beantwoord

optimalisatie wifi thuis, een apparaat verbind niet meer.

  • 6 January 2019
  • 6 reacties
  • 103 keer bekeken

na een optimalisatie, gisteren zijn alle apparaten weer verbonden, echter macbook pro lukt niet. vorige week de v9 vervangen door een v10a tot gisteren werkte alles. echter na optimalisatie niet alles meer. heb zelfs de oude verbinden verwijderd.
opnieuw geselecteerd en met pasword en dan werk het ook niet. ook niet met contact tussen iPad en Macbook. auto optie voor verbinden.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 9 January 2019, 10:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

aanvulling. Macbook is ok, met hotspot via telefoon en Mifi modem werkt het perfect. ligt aan V10a.
Ai, dat is niet okay.
Wat gebeurt er precies? doet de macbook wel een poging om de verbinding op te zetten? Wordt het netwerk 'gezien' door je macbook? Wat voor error krijg je daarna?
Vraag eerder gesteld maar...... geen oplossing.
week geleden vervangend modem geïnstalleerd v10a.
vrijdag nav mail wifi getest waarna een optimalisatie is uitgevoerd.
tv, appletv, iPad, 2*laptop telefoons alles werk weer.
Echter MacBook vanwaar de optimalisatie is uitgevoerd deze verbind niet meer met modem.
Van alles geprobeerd, restart van modem, macbook etc. zonder resultaat.
Wat nu? kan alleen met mifi modem tp-link via hotspot internet op.
kan nu geen gebruikmaken van netwerk faciliteiten.

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
bij opstarten wordt modem wel gezien, macbook probeert ook verbinding te maken, maar dat lukt niet. in overzicht van wifi staat modem, met de hand verbindingsaken vraagt om pasword, dit meerdere keren ingevuld en ook share mogelijkheid iPad gebruikt, geen resultaten.
Zoals elders gezegd verbinding met mifi modem uit noot werkt dus het ligt niet aan de macbook.
Aanvulling:

Hier enige tijd zonder spanning gezeten van morgen. reparatie, thans modem en alles weer opgestart. heb nu weer verbinding via het modem met macbook.

Kan het zijn dat er na het optimaliseren een ip adres conflict geweest is??
[h4]Het blijft techniek, Qompaqniet ;-)[/h4]
Ik hoop dat het stabiel blijft en moet er bij verstellen dat de software van de v10a nog niet optimaal is. Of dat ook de veroorzaker van jouw problemen is, durf ik simpelweg niet te zeggen. Ik weet wel dat we werken aan upgrade van de firmware. Een datum hiervan is nog niet bekend en het kan nog even duren, maar weet dat er aan verbeteringen gewerkt wordt.
Ik hoop dat jouw verbinding nu stabiel blijft!