Vraag

(physical) DSL link down

  • 15 May 2020
  • 10 reacties
  • 435 keer bekeken

Goedendag

 

De opleverdatum van onze nieuwe aansluiting is ingegaan en we hebben de Xperia Box V10a aangesloten zoals het hoort, alleen wij hebben tot op heden geen internet verbinding.

 

De modem start met een groen signaal op en vlak erna verandert deze naar rood en daar blijft hij ook op staan, ondanks meerdere reset pogingen

 

Wij hebben de modem op een ISRA 2 aangesloten (en beide aansluitpunten geprobeerd)


Probleemoplosser van windows geeft aan dat er geen verbinding is tussen de PC en de DSL provider

 

In het inlogscherm van de modem zelf staat dat de Physical (DSL) link down is

 

Ik heb KPN klantenservice gebeld en deze gaven aan dat alles zou moeten werken, zo ver hen konden zien

 

Is dit nu een hardware probleem?

 

Ik zou graag willen dat er een monteur langs kan komen, aangezien wij nu wel betalen maar al dagen geen internet hebben

 

mvg

martien strik


10 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Martienstrik Een rood lampje triggert me wel direct: dat is een signaal dat er iéts niet in orde is. Welke lampjes branden rood? En welke met een andere kleur? Ik ga met je meekijken, om te zien wat we kunnen doen. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Dag bart

 

Dank je wel

 

Ik heb de ANW gegevens bijgevoegd, alleen klantnummer nog niet (zal ik zo snel mogelijk doen)

 

Het lampje van de WPS brandt blauw

 

En het smalle lampje aan de voorkant start met groen bij het opstarten en dan horen we een klik geluid 

 

Maar na ong 10 - 20 seconden verandert de kleur in rood en die kleur blijft hij daarna ook houden

We kunnen met laptop en of telefoon verbinding maken met netwerk,  maar hebben dan geen (internet) verbinding

 

Geeft dan aan geen contact mogelijk met DNS server

Mvg

 

Martien 

 

 

Reputatie 7
Badge +21

@Martienstrik, ik zie graag het klantnummer óf het juiste huisnummer (i.p.v. je 06-nummer) ingevuld zodat we je hier verder bij kunnen helpen!

Dit is nu aangepast 

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt! Uitermate vervelende situatie dit.. Ik zie dat er inmiddels een ticket aangemaakt is voor onze backoffice. Die zal vermoedelijk maandag pas opgepakt worden. Hopelijk kan je dan alsnog snel aangesloten worden. Het is me niet helemaal duidelijk waar het mis gaat, maar ik weet wel dat dat aan onze kant is. jij kan hier niets aan doen :-(. Mocht je maandag niets gehoord hebben, laat je het dan nog even weten? Dan helpen we graag verder. Excuses voor het ongemak!

Helaas heb ik nog niks gehoord en wordt nu best boos hiervan

Wij zitten al een week zonder internet nu

Reputatie 7

Hoi @Martienstrik, ik zie dat er inmiddels een monteur gepland is voor tussen 12:00 en 14:00 uur.  Dat is goed om te zien. Dan ga ik er van uit dat die monteur, of acties die hij uitzet, er voor gaan zorgen dat je zo snel mogelijk verbinding hebt. 

Nou helaas niet, deze zou hier tussen 12 en 2 komen, maar kregen bericht dat de monteur bij ons was geweest en deze de reparatie niet af kon ronden

Omdat de adres en naam niet juist zouden zijn, de bestelde producten en diensten zijn niet geleverd 

 

Oorzaak 11: naam, adres of woonplaats niet correct 

 

Omschrijving: onvolledige gegevens in de opdracht 

Maar naam en gegevens zijn correct en wij zijn continue thuis geweest, wordt hier echt heel flauw van en ben sterk geneigd naar een andere provider te gaan.

Wordt gewoon voor de gek gehouden heb ik het gevoel

 

 

 

Reputatie 7

Hoi, @Martienstrik. Ik snap volkomen dat je er behoorlijk flauw van bent. Heb proberen te achterhalen wat de oorzaak is, maar ben er niet achtergekomen. We proberen binnen 1 werkdag contact met je op te nemen voor een nieuwe afspraak. Sorry voor het ongemak. Houd je ons hier op de hoogte?  

Reputatie 7

Hallo Martien. Ik zie hier dat uiteindelijk op de 22e jouw order op gereed is gesprongen. Betekent dit dat je dan nu ook daadwerkelijk een internetverbinding hebt?

Reageer