Vraag

problemen met kpn netwerk

  • 28 October 2020
  • 20 reacties
  • 420 keer bekeken

Badge

Op 3 augustus is kpn begonnen met de poging van het aanleggen om ons huis van tv en internet te voorzien.

De eerste monteur komt binnen , kijkt naar het kastje uit de muur en meld dat dit kasje niet geactiveerd is, dit kan hij niet verhelpen daar komt na 3 dagen een collega voor. Na 3 dagen komt er een monteur van KPN gaat naar het kastje en geeft aan dat de vorige monteur niet juist aangegeven heeft dat het kasje niet werkt . En hij vertrekt weer.

Na 10 dagen komt er weer een monteur die graaft in mijn voortuin een kabel op trekt deze naar binnen en sluit het kasje aan.

Maar hij kan verder niks doen dat is weer voor een andere collega die zal voor ons met een kosten plaatje van 736 euro even de tv,s aan gaan sluiten en de super WiFi gaan plaatsen door het huis.

Wij vonden dit erg veel geld en hebben ook even gedacht , dag kpn wat gebeurt er hier allemaal. 

Maar na enig overleg toch maar doorgezet en de monteurs 1 week later toch maar de kabels door het huis laten trekken en de kosten betaald.

Jippie na 3, 5 week hebben wij eindelijk tv en internet in huis.

Nog geen twee weken later kregen wij een brief van segwick in huis geadresseerd aan de bewoners van dit adres of dat wij een bedrag van 439 euro willen betalen omdat wij schade zouden hebben gemaakt aan de netwerk kabel.

Wie is segwick was onze vraag en wat gebeurt er hier? 

KPN gebeld en de eerste zei het probleem is opgelost dit is niet goed gegaan verscheur de brief maar.

Natuurlijk is hier niks meer van terug te vinden na dat ik 3 weken een herinnering kreeg van segwick.

Tweede keer kpn gebeld deze melden niks te kunnen doen ik moest maar een klacht in sturen.

Klacht ingestuurd krijg ik advies een bezwaar te gaan schrijven naar segwick.

Ook gedaan.

Na 2 weken segwick gevraagd hoe het er voor staat?

Krijg ik bericht dat zei het probleem terug hebben gelegd bij KPN netwerk.

Dus kpn netwerk gebelt hoe het er voor staat?

Krijg ik vandaag van hun een telefoontje dat er een derde??? Partij bij betrokken zou zijn ( een aannemer)

Dus dat het probleem weer bij segwick ligt en wij gewoon maar zouden moeten gaan betalen.

Hoe kan ik dit verder oplossen want ik ben het spuug zat met kpn, kpn netwerk , en segwick 

Door de verhuizing ben ( nieuwe klant )dus opzeggen kost ook weer geld  , maar dat begin ik er graag voor over te hebben.

En mijn vraag is in hoeverre mag kpn meerdere ondernemers die dus niet in dienst zijn van KPN bij jou over de vloer sturen onder hun naam .

Ik voel mij opgelicht en in mijn huis zijn dus nu mensen geweest die daar niet hadden moeten zijn.

Hopenlijk heeft er iemand antwoorden voor mij.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Anita kiesenberg Welkom hier op het KPN Forum. Ik vind het een erg bijzonder verhaal, waar ik vooralsnog niets zinnigs over kan zeggen (ik heb je gegevens niet). Het moet uiteraard goed worden uitgezocht, zodat duidelijk is wat er precies aan de hand is. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt? Dan kunnen we aan de slag.

Reputatie 7
Badge +10

@Anita kiesenberg  een heel verhaal wat je meemaakt.

  

En mijn vraag is in hoeverre mag kpn meerdere ondernemers die dus niet in dienst zijn van KPN bij jou over de vloer sturen onder hun naam.

Ik voel mij opgelicht en in mijn huis zijn dus nu mensen geweest die daar niet hadden moeten zijn.

Wat dat betreft valt er voor KPN (en andere providers) nog heel wat te leren en bij te sturen hoe transparant met hun klanten en serviceverlening om te gaan.

KPN kan meerdere onderaannemers aansturen om specifiek bepaalde werkzaamheden uit te voeren. Alleen die transparantie en de voorlichting vooraf, daar ontbreekt het vaak aan.

Hoe zoiets correct afgehandeld zou kunnen worden, bij een organisatie waar ik zelf mee te maken heb, waar KPN eens een voorbeeld aan zou kunnen nemen.

Ik bewoon een huurhuis.
De woningcorporatie waar ik het huis van huur, stuurt mij altijd vooraf een brief, met op handen zijnd (groot) onderhoud, reparaties of wat dies meer zij m.b.t. mijn woning, en welke onderaannemers er bij betrokken zijn. Dat de bedrijven / monteurs etc. zich moeten legitimeren e.d. Aansluitend ook een brief van de onderaannemer zelf.

Bij klachten de contactgegevens en telefoonnummers van zowel de betreffende afdeling van de woningcorporatie, als ook eventuele rechtstreekse nummers voor afspraken van onderaannemers, wie ik zou kunnen bellen.

Bij “korte” reparatieverzoeken e.d. (lekkages, verstoppingen, reparatie huis-installatie….),
gaat dat niet met een brief. Krijg ik telefonisch reeds te horen welke onderaannemer specifiek bij mij aan de deur komt. Of als ik een verzoek online heb gedaan, krijg ik daarover aanvullende berichtgeving via e-mail.

De onderaannemer meldt zich vervolgens ook keurig netjes met diens bedrijfsnaam, en door wie gestuurd, en legitimeert zich ook.

Ik weet van tevoren dus altijd waar ik aan toe ben.
Heeft me tot nu toe nog nooit van dit soort “kastje naar de muur” situaties opgeleverd.

Ook nooit rechtstreeks een factuur van onderaannemers.

 

Ten aanzien van:

Nog geen twee weken later kregen wij een brief van segwick in huis geadresseerd aan de bewoners van dit adres of dat wij een bedrag van 439 euro willen betalen omdat wij schade zouden hebben gemaakt aan de netwerk kabel.

Die beschadiging is kennelijk buiten je huis gebeurd??
Maar mogelijk ook buiten je eigen “grondgebied” (mocht je een eigen woning hebben, met eigen grond van de openbare weg tot aan je woning).

Schade aan “een netwerk kabel” binnen je eigen grondgebied, zal naar ik vermoed nooit zonder je eigen toestemming worden gerepareerd of hersteld. Laat staan dat men dat op eigen gelegenheid doet. Met reparaties buiten je eigen grondgebied, heb je helemaal niets te maken. Dat is openbare weg. Ligt niet binnen jou verantwoordelijkheid.

Badge

Dag @Anita kiesenberg Welkom hier op het KPN Forum. Ik vind het een erg bijzonder verhaal, waar ik vooralsnog niets zinnigs over kan zeggen (ik heb je gegevens niet). Het moet uiteraard goed worden uitgezocht, zodat duidelijk is wat er precies aan de hand is. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt? Dan kunnen we aan de slag.

Bart dank je wel dat je met mij meekijkt voor een oplossing profiel is aangepast en de contractant is mijn man mb kiesenberg

Badge

@Anita kiesenberg  een heel verhaal wat je meemaakt.

  

En mijn vraag is in hoeverre mag kpn meerdere ondernemers die dus niet in dienst zijn van KPN bij jou over de vloer sturen onder hun naam.

Ik voel mij opgelicht en in mijn huis zijn dus nu mensen geweest die daar niet hadden moeten zijn.

Wat dat betreft valt er voor KPN (en andere providers) nog heel wat te leren en bij te sturen hoe transparant met hun klanten en serviceverlening om te gaan.

KPN kan meerdere onderaannemers aansturen om specifiek bepaalde werkzaamheden uit te voeren. Alleen die transparantie en de voorlichting vooraf, daar ontbreekt het vaak aan.

Hoe zoiets correct afgehandeld zou kunnen worden, bij een organisatie waar ik zelf mee te maken heb, waar KPN eens een voorbeeld aan zou kunnen nemen.

Ik bewoon een huurhuis.
De woningcorporatie waar ik het huis van huur, stuurt mij altijd vooraf een brief, met op handen zijnd (groot) onderhoud, reparaties of wat dies meer zij m.b.t. mijn woning, en welke onderaannemers er bij betrokken zijn. Dat de bedrijven / monteurs etc. zich moeten legitimeren e.d. Aansluitend ook een brief van de onderaannemer zelf.

Bij klachten de contactgegevens en telefoonnummers van zowel de betreffende afdeling van de woningcorporatie, als ook eventuele rechtstreekse nummers voor afspraken van onderaannemers, wie ik zou kunnen bellen.

Bij “korte” reparatieverzoeken e.d. (lekkages, verstoppingen, reparatie huis-installatie….),
gaat dat niet met een brief. Krijg ik telefonisch reeds te horen welke onderaannemer specifiek bij mij aan de deur komt. Of als ik een verzoek online heb gedaan, krijg ik daarover aanvullende berichtgeving via e-mail.

De onderaannemer meldt zich vervolgens ook keurig netjes met diens bedrijfsnaam, en door wie gestuurd, en legitimeert zich ook.

Ik weet van tevoren dus altijd waar ik aan toe ben.
Heeft me tot nu toe nog nooit van dit soort “kastje naar de muur” situaties opgeleverd.

Ook nooit rechtstreeks een factuur van onderaannemers.

 

Ten aanzien van:

Nog geen twee weken later kregen wij een brief van segwick in huis geadresseerd aan de bewoners van dit adres of dat wij een bedrag van 439 euro willen betalen omdat wij schade zouden hebben gemaakt aan de netwerk kabel.

Die beschadiging is kennelijk buiten je huis gebeurd??
Maar mogelijk ook buiten je eigen “grondgebied” (mocht je een eigen woning hebben, met eigen grond van de openbare weg tot aan je woning).

Schade aan “een netwerk kabel” binnen je eigen grondgebied, zal naar ik vermoed nooit zonder je eigen toestemming worden gerepareerd of hersteld. Laat staan dat men dat op eigen gelegenheid doet. Met reparaties buiten je eigen grondgebied, heb je helemaal niets te maken. Dat is openbare weg. Ligt niet binnen jou verantwoordelijkheid.

Dank je wel voor je reactie , inderdaad kpn mag duidelijker zijn over wie zij inhuren om een probleem bij hun klant op te lossen , en zeker als het om derde partijen gaat.

 

Verder de netwerk kabel zit inderdaad buiten het pand op eigen grond maar buiten dat deze kabel opgegraven door ( een monteur) en een meter Naar binnen is getrokken hebben ook zij er niet aan gedaan. 

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel voor je gegevens, ik zie inderdaad al heel wat hierover. Zou je mij ook de facturen willen sturen die hebt ontvangen van Segwick? 

Ik heb je een privébericht gestuurd. 

Zou je hier willen reageren wanneer je dit hebt gedaan? 

Badge

Dankjewel voor je gegevens, ik zie inderdaad al heel wat hierover. Zou je mij ook de facturen willen sturen die hebt ontvangen van Segwick? 

Ik heb je een privébericht gestuurd. 

Zou je hier willen reageren wanneer je dit hebt gedaan? 

Wil ik wel doen maar ik kan je privé bericht niet zo snel vinden , waar moet ik deze zoeken?

Badge +19

Rechts boven staat een groen stipje als het goed is.

Badge

Rechts boven staat een groen stipje als het goed is.

Dank je wel , na dat ik ingelogd was zag ik het inderdaad :joy:

Badge

Dankjewel voor je gegevens, ik zie inderdaad al heel wat hierover. Zou je mij ook de facturen willen sturen die hebt ontvangen van Segwick? 

Ik heb je een privébericht gestuurd. 

Zou je hier willen reageren wanneer je dit hebt gedaan? 

Gedaan via de mail, dank je wel voor al je moeite. 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Anita, ik zie gek genoeg niets hier. Is het bericht wel goed verstuurd?

Badge

Hoi Alex 

Bij mij staat hij verstuurd naar het kpnforum email adres

Reputatie 7
Badge +24

Zou je dit ajb nogmaals willen doen?

Badge

Nogmaals gedaan Hopenlijk zie je ze nu wel

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel, ik heb ze nu in goede orde ontvangen. 

Ik ga hier even op zoek naar de juiste mensen die hiermee kunnen helpen om te kijken hoef of wat. Ik verwacht echter dat ik volgende week pas iets concreets erover kan zeggen. 

Ik hou je op de hoogte. 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Anita, even een checkvraag. Heb je inmiddels een reactie gehad?

Badge

Hi Anita, even een checkvraag. Heb je inmiddels een reactie gehad?

Hoi Alex

Ik heb nog geen bericht ontvangen.

Badge

Hi Anita, even een checkvraag. Heb je inmiddels een reactie gehad?

Hoi Alex

Ik heb nog geen bericht ontvangen.

Beste Alex ik hoop nog bericht te krijgen want zelfs van KPN krijg ik krijg ik niks meer te horen en segwick geeft aan dat als het niet goed is ik nog wel wat hoor , anders niet, ik vind dit geen juiste manier om met je klanten om te gaan.

Zeg maar rustig dat mijn ongenoegen per dag hier over groeit 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Anita, dit snap ik. 

Vanuit KPN als provider hebben wij hier echter geen invloed op. Heb dit nagevraagd. Het enige wat je kunt doen is (nogmaals) bezwaar indienen bij Sedwick, hoe graag ik dit zou willen kan ik verder niets doen. Ik mag daar niet tussenkomen. 

Reputatie 7
Badge +10

Ik mag daar niet tussenkomen. 

Hoog tijd dan dat de organisatie bij KPN op de schop gaat.
Begrijp best dat je daar persoonlijk weinig mee kunt. Maar geef dat maar door aan het kader van KPN.

Badge

Hi Anita, dit snap ik. 

Vanuit KPN als provider hebben wij hier echter geen invloed op. Heb dit nagevraagd. Het enige wat je kunt doen is (nogmaals) bezwaar indienen bij Sedwick, hoe graag ik dit zou willen kan ik verder niets doen. Ik mag daar niet tussenkomen. 

Alex in elk geval bedankt dat je geluisterd heb naar mijn verhaal maar sorry hier heb ik ook niet veel aan gehad dus.

Ik hoor niks meer van KPN of van segwick en ik ga dat zo laten voor nu ,zodra ik van KPN af kan zijn ze er grote klant van een 6 persoon huishouden kwijt.