Vraag

Record voor langste storing: sinds 17 mei geen internet meer

  • 8 June 2024
  • 8 reacties
  • 161 keer bekeken

Ik heb al sinds 17 mei geen internet meer. De reden is kennelijk een kabelbreuk waarvoor ik door de helpdesk al meerdere oorzaken heb gehoord: verzakt zandbed, bodemwortels e.d. Oplossing? Onduidelijk. Kennelijk zijn er vergunningstrajecten nodig voordat er ergens in Nederland een schop de grond in kan. Er is ook niemand bij KPN die bij zichzelf denkt: dat duurt wel heel lang. Ik vermoed dat de reparatie van koperen kabels gewoon geen prioriteit heeft.

Mijn plan is nu om voor de langste storing te gaan. Mijn vraag is dus: wat is het record?


8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb wel eens een klant gehad welke meer dan een half jaar storing had. De kabel liep letterlijk onder een een snelweg en was precies daar kapot. Er moest met verschillende partijen worden afgestemd zoals Rijkswaterstaat en VolkerWessels en een stuk snelweg (A15) welke 24/7 druk is met verkeer voor de havens is er een nacht uit geweest.

 

Weet dat KPN geen voorrang geeft aan koper of glas klanten maar het soms best lastig is, en lange storingen zijn gelukkig een uitzondering maar helaas niet altijd te voorkomen.

Persoonlijk log. Dag 23 van de storing.

Het gaat goed zo zonder internet. Ik heb meer tijd voor andere zaken. Wel jammer dat ik niet de F1-race in Canada kan zien.

In ander nieuws: het record lijkt haalbaar. Het mogelijk afsluiten van een snelweg voor het repareren van een kabelbreuk biedt perspectief; zeker gezien het feit dat ik vlak naast de A13 zit. Toch interessant dat er veel verklaringen zijn voor de langdurige storing maar dat ik nooit de meest waarschijnlijke hoor.

Wordt vervolgd.

Reputatie 4
Badge +4

Dan heb jij recht op composatie van KPN. 

dus morgen naar KPN bellen en composatie aanvragen voor jouw internetstoring. 

Reputatie 7
Badge +12

Dan heb jij recht op composatie van KPN. 

dus morgen naar KPN bellen en composatie aanvragen voor jouw internetstoring. 

Compensatie kan pas nadat een storing is opgelost want dan kan uitgerekend waar meneer of mevrouw recht op heeft. Als dat nu wordt gedaan is dat erg lastig en moet er bij worden gehouden tot wanneer is gecrediteerd. 

Persoonlijk log. Dag 24 van de storing.

Regenachtige dag vandaag. Op zulke dagen mis je het internet wel. Geluk bij een ongeluk: het is te nat om te graven en de kabel te herstellen. Weer een dag dichterbij het record.

Wordt vervolgd.

Persoonlijk log. Dag 25 van de storing.

Zag dat het nieuwe maandbedrag weer was afgeschreven. Gelukkig werkt dat systeem altijd. Het bedrag wordt volgende maand weliswaar met 3,8% verhoogd als zogenoemde 'inflatiecorrectie’ maar ik denk dat KPN dat bedrag gewoon investeert in hun stabiele en betrouwbare netwerk.

Wordt vervolgd.

Dat record ga je voorlopig niet zetten. Ik wacht al vanaf 9 april (eigenlijk vanaf oktober vorig jaar, maar heb toen na 3 maanden mijn internetcontract beëindigd, dus die tellen we als 3 maanden apart). Tot nu toe geen uitzicht op oplossingsdatum, en dat terwijl de breuk hier niet onder een snelweg zit, maar gewoon in de straat hier verderop....

Ik heb werkelijk nog nooit met zo'n onkundig zooitje te maken gehad als nu met de heilige triangel KPN, KPN Netwerk en Volker Wessels. Werkelijk niemand bij deze drie bedrijven lijkt te kunnen achterhalen wat nu de status van mijn storing is. Beloofd terugbellen gebeurd niet en mensen die het wel zouden kunnen zien zijn op magische wijze als ik bel nooit bereikbaar. Ik kan ondertussen de antwoorden aan de telefoon voorspellen. Mensen worden blijkbaar getraind in begripvol reageren, doe alsof je alle paden bewandeld om tot een oplossing te komen en zeg vervolgens dat je terug belt. Vervolgens krijg je als je zelf weer belt uiteraard een ander persoon aan de lijn die uiteraard niet verantwoordelijk is voor wat de voorgaande persoon beloofd heeft, maar belooft wel dat zij zich wel altijd aan de beloftes houdt. Ik zelf zou dit werk op deze manier nog geen 2 weken vol houden.  Man man, wat ben ik er klaar mee....

Reageer