Vraag

Sinds storing zeer slechte WiFi op bepaalde plekken

  • 6 December 2022
  • 10 reacties
  • 73 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Goedemorgen,

 

Een aantal weken geleden is er een storing geweest in de buurt. Onze glasvezelverbinding werkte toen een aantal uren niet. Ondertussen is de storing verholpen.

Helaas ervaren wij sindsdien wegvallend wifi-signaal op bepaalde plekken in het huis. Het gaat hierbij voornamelijk om de badkamers. Het lijkt net alsof je hier in een geïsoleerde bunker zit; totaal geen internet terwijl dat voorheen wel het geval was. Mobiel internet werkt daar overigens wel.

In huis hebben wij een aantal KPN Experia WiFi kastjes staan waarmee het hele huis is voorzien van sterk wifi-signaal. Wij wonen buitenaf en er zijn dus geen andere wifi-kanalen waarmee conflicten kunnen ontstaan.

Een klantenservicemedewerker heeft de lijn uitgemeten. De kastjes zijn gereset (ook het modem, V10) en de KPN wifi manager is meerdere keren doorlopen. Helaas zonder resultaat. Volgens KPN ligt het aan de kastjes (die wij op hun advies hebben aangeschaft!) en zullen we nieuwe kastjes moeten aanschaffen. 

 

Ik vroeg me af of jullie hier misschien ideeën over hebben waar deze onverwachte slechtwerkende wifi vandaan kan komen? Er is recent niks veranderd in het huis voor zover ik weet, maar toch lijkt het alsof er ergens een storingsbron zit. 

 

Verder heb ik het idee dat het probleem zich vooral voordoet op Apple apparaten (Macbooks, iPhones, Mac Studio). Kom er niet helemaal uit of er sinds de nieuwe update problemen zijn met WiFi op ALLE Apple devices.

 

Alvast dank voor jullie reactie. :-)

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge +19

Dag @Jur Joosten De combinatie v10 met de zwarte experia wifi's is uitstekend.  Werkt bij mij ook prima. Is het alleen de WiFi doe uitvalt of ook de bekabelde pc of laptop of de tv ontvangers? Is de wifi van de v10 misschien aan gegaan? Die moet uit zijn.

Reputatie 1
Badge

Fag @Jur Joosten De combinatie v10 met de zwarte experia wifi's is uitstekend.  Werkt bij mij ook prima. Is het alleen de WiFi doe uitvalt of ook de bekabelde pc of laptop of de tv ontvangers?

 

TV werkt prima, geen storing. Bekabeld lijkt het ook goed te werken. 

Badge +19

Ik heb later mn bericht nog aangevuld met de vraag of de wifi op het modem uit is.

Reputatie 1
Badge

Ik heb later mn bericht nog aangevuld met de vraag of de wifi op het modem uit is.

Ja deze is uitgeschakeld. Brand ook geen lampje op het modem van Wifi.

Badge +19

Heb je toevallig dit soort dingen in huis?

 

Reputatie 1
Badge

Heb je toevallig dit soort dingen in huis?

 

Nee gelukkig heb ik deze ellende niet. ;-)

 

KPN Modem V10 

  • ITV ontvanger
  • Experia Wifi
    • ITV ontvanger
  • Experia Wifi

Verder niks bedraad. 

 

 

Badge +19

Ik kom er in de loop van de dag op terug. Kijken we dan even verder wat er aan de hand zou kunnen zijn. Wellicht dat een ander forumlid nog met een oplossing komt. 

Reputatie 7
Badge +15

@Jur Joosten Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je op sommige plaatsen in de woning geen of een wegvallende wifi verbinding hebt. 

Je geeft aan dat dit sinds het herstel van een storing is geweest. Wat ik eigenlijk zou willen adviseren is om de hele verbinding opnieuw op te bouwen. 

Dus, alle Experia wifi's uit en afgekoppeld. Daarna het modem resetten. Het liefst ook alle oude verbindingen op je apparaten vergeten. 

Hierna de Experia wifi's weer aankoppelen en opnieuw verbinding maken. 

Kun je laten weten of met deze stappen het bereik in de badkamer verbeterd is? 

Reputatie 1
Badge

@Jur Joosten Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je op sommige plaatsen in de woning geen of een wegvallende wifi verbinding hebt. 

Je geeft aan dat dit sinds het herstel van een storing is geweest. Wat ik eigenlijk zou willen adviseren is om de hele verbinding opnieuw op te bouwen. 

Dus, alle Experia wifi's uit en afgekoppeld. Daarna het modem resetten. Het liefst ook alle oude verbindingen op je apparaten vergeten. 

Hierna de Experia wifi's weer aankoppelen en opnieuw verbinding maken. 

Kun je laten weten of met deze stappen het bereik in de badkamer verbeterd is? 

 

Bedankt voor je reactie! Dat heb ik vorige week gedaan. Zowel het modem als de Experia kasten gereset en opnieuw ingesteld. Het heeft helaas niet geholpen. 

 

Er is sinds de storing niks in huis veranderd. Zodoende dat de enige verklaring die ik heb dan ook de storing is. KPN klantenservice adviseert mij om nieuwe kastjes te kopen. Dat vond ik nogal een vreemd advies aangezien ik dezelfde kastjes op advies van KPN heb aangeschaft en sinds de storing niet meer goed functioneren. 

 

3 Wifipunten à 100 euro per stuk aanschaffen vind ik dan ook wel erg duur. 😅

Reputatie 7
Badge +15

@Jur Joosten Helder! 

En is ook de NT (het glasvezelkastje) al eens 2 minuten stroomloos gemaakt en daarna weer van stroom voorzien?

Dit zouden we nog kunnen proberen, zou je kunnen laten weten of dit verschil maakt?