Vraag

Slecht internet

  • 11 November 2020
  • 21 reacties
  • 115 keer bekeken

Heb sinds maart van dit jaar KPN alles-in-een super WIFI. In het begin al veel problemen, maar na de aanschaf van de super WIFI zou het probleem verholpen moeten zijn. In eerste instantie wel… Echter sinds twee maanden heb ik dramatisch slecht internet. Ook al zit ik naast het super WIFI apparaat, dan nog kan ik amper internetten, laat staan tv kijken. Zowel boven als beneden is tv kijken nagenoeg NIET mogelijk. Het beeld blijft continue stilstaan. Van alles geprobeerd, samen met de klantenservice. Apparaten gereset, maar niets helpt afdoende. Ik heb in mijn woonkamer een speedtest gedaan. Mijn downloadsnelheid was 8 mb en mijn upload ongeveer 15 mb. Dit terwijl ik de 100 mb zou moeten kunnen halen. Als klap op de vuurpijl werd mij door de klantenservice haarfijn medegedeeld dat ik ook een BETAALDE monteur zou kunnen laten komen. Ik betaal potverdikkie heel veel geld per maand aan de KPN, terwijl ik niet krijg waarvoor ik betaald heb. En om het werkend te krijgen mag ik dan nog gaan betalen ook… KPN, ik wil dat het zsm opgelost wordt en dat jullie je verantwoordelijkheid pakken.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Badge +19

Natuurlijk is goed Wi-Fi ook bij jou mogelijk.  Vertel eens wat over je netwerk? Welke experiabox heb je? Wat hangt er allemaal aan? Is alles keurig bekabeld? Gebruik je draadloze verbindingssets toevallig andere dingen die data versturen via het electriciteitsnetwerk?

De KPN monteur heeft het in maart (en daarna) geïnstalleerd. Mijn V10 hangt in de meterkast, met de super WIFI. Geen andere dingen die data versturen. Het zou moeten werken, maar het doet het niet goed. Het vreemde is dat het ene moment ik via de speedtest op de drie verdiepingen over de 100 mb aan tik en het andere moment de 10 mb nog niet eens haal. Zeg het maar.

Dezelfde problemen als in april komen weer terug. Ik ben er nu eigenlijk wel een beetje klaar mee. Zeker gezien het feit hoe er hier mee om wordt gegaan.

Badge +19

Hoeveel super wifi's heb je? 

Bij de router staat een apparaat, een op de begane grond bij de tv ontvanger en een op de eerste verdieping.

Badge +19

Heb je het idee dat er 1 niet werkt? Heb je ze al eens opnieuw geïnstalleerd?

Reputatie 7

Hoi @Marco71, welkom hier. Dat zijn inderdaad stevige schommelingen. Je hebt echt de Superwifi (wit, rond)? Welke kleur hebben de lampjes hierop?

De slechte wifi, ervaar je dat op al je apparaten, of zie je ook dat het bij bepaalde apparaten slechter is dan bij anderen?

Je benoemt ook slechte tv, bedoel je daarmee via de tv ontvanger, of via de tv app? Als het via de ontvanger is, hoe is deze aangesloten op je Experia Box? Rechtstreeks met een kabel, of zit deze op een Superwifi? 

Ja, super WIFI (wit, rond). Kleur lampjes zijn groen.

WiFi op alle apparaten in huis schommelen enorm. Dat zie ik terug bij mijn kinderen die bijvoorbeeld last hebben bij het gamen, YouTube kijken, maar ook bij het tv kijken. Tv ontvanger is rechtstreeks aangesloten op mijn super WiFi.

Reputatie 7

Dank voor je reactie, Marco. Zit deze tv ontvanger op de bekabeld aangesloten Superwifi, of op de draadloze? Kun je hem, als test, eens rechtstreek bekabeld aansluiten op de Experia Box? Zo kunnen we kijken wat voor invloed de ontvanger op de wifi heeft.  Het is technisch wel mogelijk om de tv ontvanger aan te sluiten op de Superwifi, maar bekabeld is toch altijd beter. Van daaruit raden we het ook niet per definitie aan om hem op een Superwifi aan te sluiten.

De tv ontvanger zit rechtstreeks aangesloten op de super wifi...

Reputatie 7

Je geeft aan dat tv zowel boven als beneden slecht is. Gaat het dan om tv via ontvanger(s), of via de iTV app? Kun je eens aangeven wat je precies allemaal aan netwerkapparaten aangesloten hebt, en hoe op elkaar aangesloten zit.

Tjonge, je vraagt nogal wat. Heb echt geen idee. Beneden heb ik een tv ontvanger staan. Boven op de 1e verdieping de super wifi en op de 2e verdieping een versterker volgens mij. Allemaal aangelegd door de KPN.

Reputatie 7
Badge +24

U heeft behalve SuperWiFi's ook nog een andere versterker? Van KPN? Hoe ziet die er uit? Wit of zwart? Vierkant?

Zwart en vierkant. Zoals gezegd ook geplaatst en geleverd door de KPN.

Reputatie 7

Goed, ik heb hier een kijkje genomen en zoals ik het hier zie heb je een V10 Experia Box. Daar zit een van de zwarte Experia Wifi op aangesloten. Op die zwarte Experia Wifi zie ik een switch en dan daarop de tv-ontvanger aangesloten. Ook zit een van de witte Superwifi aangesloten op de zwarte Experia Wifi. De resterende Superwifi zijn draadloos verbonden.

 

Dat ziet er op zich verder goed uit. De Experia Wifi en de Superwifi vormen samen een mesh netwerk. Dat wil zeggen dat ze ervoor zorgen dat je eindapparaten (computers, telefoons, tablets)  automatisch verbinden met de Experia Wifi of Superwifi die het beste signaal geeft. Meestal is dat degene waar je het dichtst bij in de buurt bent. Het klinkt me in de oren alsof dit mechanisme minder goed werkt nu. Dat kan gebeuren als de instellingen niet meer optimaal zijn. Ik raad je dan ook aan om de Wifi Manager te doorlopen. 

 

Wat betreft problemen met tv kijken op die ontvanger: wil je eens voor de zekerheid controleren of die inderdaad via een switch op de zwarte Experia Wifi zit, of dat dit een glitch in mijn overzicht is en hij wel rechtstreeks naar de Experia Wifi gaat?

Die switch zit op de zwarte Experia (rechtstreeks)

Hoi Marco,

 

Bij mij hetzelfde probleem. Meteen na de overstap van Telfort naar KPN begonnen de problemen met wegvallende wifi. Nu denk ik ieder half uur valt het een paar minuten weg en dn dat gaat door 's avonds met de televisie. De laatste dagen is het echt heel slecht. We hebben in de coronatijd met zijn vieren probleemloos thuis kunnen werken. Nu werken mijn vrouw en ik nog thuis, maar is het echt een probleem.

KPN, doe er wat aan en geen wifimanager, herstart of kabels want dat is allemaal al gedaan

Dankjewel voor jouw reactie. Klopt KPN, ook ik heb dat allemaal al gedaan. Ik snap alle vragen, maar het probleem speelt al even en heb sindsdien al van alles geprobeerd. En het wrange is dat ik er een hoop voor betaal, maar dat de geleverde diensten simpelweg slecht zijn. Als oplossing door de klantenservice werd aangeboden dat er een monteur op EIGEN kosten zou kunnen komen. Het moet niet gekker worden KPN... Los het probleem gewoon op. Niets meer en niets minder.

Reputatie 7

Kan me voorstellen dat je wel flauw bent van alle vragen, maar ik krijg steeds net niet genoeg informatie uit je antwoorden, Marco :(

Ik vroeg je eerder: “Je geeft aan dat tv zowel boven als beneden slecht is. Gaat het dan om tv via ontvanger(s), of via de iTV app? Kun je eens aangeven wat je precies allemaal aan netwerkapparaten aangesloten hebt, en hoe op elkaar aangesloten zit.”

Waarop je antwoordde: "Tjonge, je vraagt nogal wat. Heb echt geen idee. Beneden heb ik een tv ontvanger staan. Boven op de 1e verdieping de super wifi en op de 2e verdieping een versterker volgens mij. Allemaal aangelegd door de KPN.”

 

Daar heb ik goede informatie uit gehaald (waar er apparaten staan), maar wat er verder precies slecht is met de tv is nog onduidelijk. Heb je dan boven met de tv ontvanger problemen en beneden met de iTV app? Of werkt de ontvanger wel goed en is het de app die zowel boven als beneden niet goed werkt?

 

Ik ben er vanuit gegaan, omdat je alleen maar de ontvanger noemde, dat die dan problemen geeft, dus vroeg ik: "Wat betreft problemen met tv kijken op die ontvanger: wil je eens voor de zekerheid controleren of die inderdaad via een switch op de zwarte Experia Wifi zit, of dat dit een glitch in mijn overzicht is en hij wel rechtstreeks naar de Experia Wifi gaat?”

Waarop jij antwoordde "Die switch zit op de zwarte Experia (rechtstreeks)”.

 

Maar, waar zit dan de tv ontvanger op? Op die switch? Of op de Experia Wifi zelf? 

 

Verder, ook nog relevant om te weten: wanneer is de laatste keer dat je de Wifi Manager hebt gebruikt?

 

Als je me kunt voorzien van antwoorden op al mijn vragen, dan kan ik in mijn systeem ook gelijk een stuk verder. In plaats van dat ik een of twee dingen kan nakijken en dan weer hier een vervolgvraag moet stellen.

TV boven is draadloos via de iPad…

De super WiFi is rechtstreeks aangesloten op het tv kastje beneden. Is dat een antwoord op jouw vraag?

TV beneden (die rechtstreeks is aangesloten) hapert, waardoor je niet tot nauwelijks tv kunt kijken. Het is regelmatig dramatisch…

Wat betreft problemen met tv kijken op die ontvanger: wil je eens voor de zekerheid controleren of die inderdaad via een switch op de zwarte Experia Wifi zit, of dat dit een glitch in mijn overzicht is en hij wel rechtstreeks naar de Experia Wifi gaat? Zit rechtstreeks op de zwarte Experia WiFi aangesloten.

Maar, waar zit dan de tv ontvanger op? Op die switch? Of op de Experia Wifi zelf? Op de Experia zelf…

Verder, ook nog relevant om te weten: wanneer is de laatste keer dat je de Wifi Manager hebt gebruikt? Vorige week…

Het het gewone internet door het gehele huis is dramatisch. Sommige momenten prima, maar op andere momenten klapt het internet er kennelijk uit. 

Fijn dat je moeite doet om het probleem te achterhalen. Ik ben vorige week al van poort gewisseld op aanraden van mijn zoon. Die zag dat de poort waar wij opzaten, door veel mensen gebruikt wordt… Het probleem is iets minder groot, maar zeker nog niet acceptabel.

Ik ben al aan het rondkijken voor een andere provider, maar ik hoop eigenlijk dat het niet nodig is om over te stappen. Ik hoor graag van jou.

Reputatie 7

Dank je, Marco! Zoals ik hier zie zijn de Experia Wifi en de Superwifi goed op elkaar aangesloten en ingesteld. Dus daarin zie ik geen oorzaken voor de wifiproblemen. De iPad boven is dan ook onderdeel van de wifi issues die je ervaart. De tv beneden is dat niet. Dat wijst er op dat de kernoorzaak waarschijnlijk dieper zit dan wifi alleen. Dus ik wil eens kijken naar je glasvezelpunt. Wil je daar de volgende twee dingen mee doen:

  • maak het glasvezelpunt stroomloos en laat hem 2 minuten zo
  • vervang de kabel tussen het glasvezelpunt en je Experia Box (dit is waarschijnlijk een rode kabel, vervang hem door een andere ethernet kabel, type cat5e)