Vraag

Storing Tholen

  • 30 November 2019
  • 25 reacties
  • 391 keer bekeken

In Tholen ligt Internet en TV er nu al 4 dagen uit. Ik kan via chat geen vragen stellen omdat onze postcode wordt geblokkeerd in de chat. Voorts telefonisch een medewerker gesproken. Die meldde dat er een grote storing is in de wijkcentrale. Ik ben bij de wijkcentrale gaan kijken. Daar wordt helemaal niet gewerkt. Er wordt geen einddatum meer gecommuniceerd en medewerkers geven geen statusupdate meer. Dit is het meest schandalige wat ik ooit heb meegemaakt. Einde KPN voor mij  

 

 


25 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Djd73 Welkom op ons Forum! 
4 dagen is inderdaad erg lang voor een storing. Ik ben nog weinig klanten tegen gekomen die een kijkje nemen bij onze centrale of er wel hard genoeg gewerkt wordt. 
Ik wil graag even met je meekijken want de eindtijd die ik doorkrijg is 29-11-2019 18.00 uur. 
Het is natuurlijk 30 november dus daar gaat iets niet goed. 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 

Reputatie 7
Badge +24

Dat er een storing zit in de wijkcentrale, wil helemaal niet zeggen dat da lokaal ter plekke door een monteur opgelost kan / moet worden. Kan heel goed dat het een software probleem is, en dat men vanaf afstand keihard bezig is het op te lossen.

Hi @Djd73 Welkom op ons Forum! 
4 dagen is inderdaad erg lang voor een storing. Ik ben nog weinig klanten tegen gekomen die een kijkje nemen bij onze centrale of er wel hard genoeg gewerkt wordt. 
Ik wil graag even met je meekijken want de eindtijd die ik doorkrijg is 29-11-2019 18.00 uur. 
Het is natuurlijk 30 november dus daar gaat iets niet goed. 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 
 

——

Beste Lisa, ik heb mijn gegevens ingevuld maar ik heb een heel slecht gevoel bij deze storing  Er is net glasvezel aangelegd en ik heb zo’n vermoeden dat er een heel groot probleem is.

 

Zoals ik al dacht is de glasvezel kabel kapot. De support desk kan geen gedetailleerde informatie zien over lokale storingen. Uiteindelijk een medewerker gesproken die niet opgaf en uiteindelijk met een duidelijk antwoord kwam. Ik heb begrip voor overmacht maar nog steeds geen begrip voor de support afhandeling. Ik wil graag met KPN in overleg hoe dit beter moet!

Reputatie 7
Badge +17

Zoals ik al dacht is de glasvezel kabel kapot. De support desk kan geen gedetailleerde informatie zien over lokale storingen. Uiteindelijk een medewerker gesproken die niet opgaf en uiteindelijk met een duidelijk antwoord kwam. Ik heb begrip voor overmacht maar nog steeds geen begrip voor de support afhandeling. Ik wil graag met KPN in overleg hoe dit beter moet!

@Djd73 Goed dat je contact hebt opgenomen met de servicedesk. Fijn dat hij heeft meegekeken en met een antwoord kwam. 
Je kan natuurlijk altijd je verbetervoorstel nader toelichten hier op het forum. 

Probleem js helaas nog niet opgelost. Nu 8 dagen storing en KPN doet helemaal niets. Glasvezel is aangelegd door een (...) . Waarschijnlijk moet heel de straat open maar daar heeft KPN geen zin in! 

 

*Admin: topic aangepast i.v.m. taalgebruik

Probleem is opgelost. Contract per direct beëindigd. T-Mobile heeft ons uitstekend geholpen met een tijdelijke 4G verbinding. 

Reputatie 7
Badge +17

@Djd73 Fijn dat je een oplossing hebt gevonden voor het probleem. Wel jammer dat het zo is gelopen. Veel succes bij T-mobile. 

 

Ik vind het ronduit asociaal van KPN dat jullie niet met een fatsoenlijke oplossing zijn gekomen. De klantenservice zij letterlijk dat ik niet zo cynisch moest doen. Ze sloten me maar al te graag af met de opmerking dat ik de volgende dag niet spijt moest krijgen. Dat kan echt niet!

De T-Mobile oplossing is ook maar een noodoplossing om onze schade te beperken. Tientallen huishoudens in onze wijk zitten al bijna 2 weken zonder internet. Onze schade op het werk bedraagt duizenden euro’s. Ik wil graag weten waar ik een claim kan indienen? 

Al bijna 2 weken houdt KPN inwoners in Tholen aan het lijntje. Tientallen huishoudens zijn overgestapt op glasvezel. Vrijwel direct trad een storing op die niet wordt verholpen. Ik heb op persoonlijke titel al een klacht ingediend. Ik doe dit nu namens alle huishoudens. Hoe gaat KPN ons tegemoet komen?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Badge +19

-

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

@Djd73  Heel goed dat u een klacht hebt ingediend. Er zijn geen woorden voor de werkwijze van KPN. Zelf heb ik al 6 keer gebeld om mijn frustratie te laten blijken, maar dat haalt weinig uit. Als alles weer werkt ga ik een schadeclaim indienen.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Badge +19

Nee natuurlijk maakt dat niet uit als je 6 keer gefrustreerd belt. Als het een eenvoudige storing was geweest was ie wel al opgelost. En wat wilt u claimen?? Als u zo afhankelijk bent van internet moet een een zakelijk abonnement met daar bij het uitgebreidste servicelevel. Maar dan betaald u wel € 500,00 per maand. Ik geef toe dat zonder internet heel vervelend is maar een ramp is het nou ook weer niet.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7

Helaas is de compensatieregeling nu niet iets om vrolijk van te worden.

Feitelijk komt het er op neer dat je de abonnementskosten voor elke storingsdag vergoed krijgt.

Bron.

@Joep1965 Ik snap eigenlijk niet zo goed wat uw bedoeling is om op deze topic te reageren, over frustratie gesproken..U kunt makkelijk praten want u woont niet in de buurt, waar 40 huishoudens al 2 weken helemaal afgesloten zijn. En over claimen gesproken, er zijn wel degelijk kosten gemaakt, maar ga dit niet aan u uitleggen.

@wjb Bedankt voor uw info.

Reputatie 7
Badge +20

Ik vind het ronduit asociaal van KPN dat jullie niet met een fatsoenlijke oplossing zijn gekomen. De klantenservice zij letterlijk dat ik niet zo cynisch moest doen. Ze sloten me maar al te graag af met de opmerking dat ik de volgende dag niet spijt moest krijgen. Dat kan echt niet!

 

Ik snap de frustratie natuurlijk goed, @Djd73 en ik vind het erg jammer om te lezen dat je je genoodzaakt voelde om over te stappen naar de concullega. Niemand zit op dit soort storingen te wachten, maar helaas komen ze voor. Natuurlijk doen we ons uiterste best om ze zo snel mogelijk te verhelpen. Soms gaat daar helaas meer tijd overheen: er kan moeilijk te herstellen schade zijn ontstaan, er kan op een andere plek iets moeten gebeuren en er kan ook iets met vergunningen spelen. Zo maar enkele redenen waarom een herstelproces langer kan duren. Dat je niet ziet dat er gewerkt wordt betekent niet dat er ook niets gebeurt. 

Al bijna 2 weken houdt KPN inwoners in Tholen aan het lijntje. Tientallen huishoudens zijn overgestapt op glasvezel. Vrijwel direct trad een storing op die niet wordt verholpen. Ik heb op persoonlijke titel al een klacht ingediend. Ik doe dit nu namens alle huishoudens. Hoe gaat KPN ons tegemoet komen?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Ik zag dat je een tweede topic hierover hebt aangemaakt. Om het overzicht te bewaren heb ik het samengevoegd met dit reeds lopende topic, waarin collega @Lisa al heeft gereageerd. Je bent vanzelfsprekend van harte welkom om een klacht in te dienen. Zoals Wjb al aangeeft kun je het aantal dagen vergoed krijgen waarop je geen gebruik van onze diensten kon maken. 

Waarom vertellen jullie niet exact wat er aan de hand is. Dat levert al meteen meer begrip op. Voorts is het heel eenvoudig om 4G modems aan de Experiabox te koppelen. Waarom bieden jullie dit niet aan?

  • Mijn kinderen doen hun huiswerk deels online. Deze storing heeft negatief effect op hun huiswerk met problemen met leerkrachten op school als gevolg.
  • Mijn zorgdeclaraties moet ik online indienen.
  • De belastingaangifte gaat online. 
  • Mijn vrouw werkt vanuit huis.
  • Alles staat opgeslagen in de cloud.

Ik kan nog wel even doorgaan  

Internet is niet meer weg te denken in onze maatschappij. Wat doet KPN:

  • Chat voor onze postcode afsluiten
  • Niet aangeven wat er echt aan de hand is
  • Schofterig reageren aan de telefoon
  • Niet eens de moeite doen om me te behouden
  • Ontwijkende reageren op dit forum

Ik ben boos en verbijsterd tegelijkertijd. 

Reputatie 7
Badge +20

Volgens mij heb je van een collega aan de telefoon begrepen wat er aan de hand is. Niet elke collega kan direct zien wat er speelt en een probleem kan ook uitgebreider blijken te zijn dan op voorhand wordt ingeschat. Zoiets wordt ter plekke bekeken. Als er een storing is mag je er vanuit gaan dat we alles in het werk stellen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Dat kan ter plekke zijn, maar ook op een andere locatie. Controleren of er wel gewerkt wordt heeft daarom weinig zin. In dit soort gevallen zijn er vaak tijdelijke oplossingen mogelijk, zodat een klant in elke geval niet volledig verstoken van de buitenwereld is. 

Uiteraard begrijpen we als internetprovider zijnde hoe zo'n wezenlijk onderdeel internet van de maatschappij is en natuurlijk begrijp ik dat je wilt dat zoiets snel is opgelost. Dat willen we allemaal. Ik ben niet bij de gesprekken tussen jou en collega's aan de telefoon geweest. Ik vind het in elk geval jammer dat je je niet goed behandeld voelde. Natuurlijk is het zonde dat je je abonnement hebt opgezegd vanwege een lopende storing. Het is echter jouw keuze geweest en dat heeft mijn collega gerespecteerd. Ik kan me overigens niet voorstellen dat het je op basis van je postcode onmogelijk wordt gemaakt om met de klantenservice te chatten. Voor zover ik weet is dat niet mogelijk. 

 

Hoi Bart,

Wat je nu doet is puur het imago van KPN redden zonder op mijn vragen in te gaan. Er is nooit exact aangegeven wat er aan de hand is. Dat doe je nu ook niet. Je collega (...) Bij mij zou deze  persoon direct ontslagen zijn. Daar kan ik niets anders van maken. Je hebt het over tijdelijke oplossingen. Die zijn nooit geboden. Onze straat is al 2 weken van de buitenwereld afgesloten. Waarom zeg je deze onzin?

 

*Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

Reputatie 7
Badge +24

Wat schiet je er mee op om te weten wat er aan de hand is? Volgens mij helemaal niks.

Reputatie 3
Badge +2

Even los van het probleem zelf.


@Djd73 De centrale waar je geweest bent (kijkend naar de foto) is voor koper verbindingen, probleem speelde op glasvezel, deze staan bijna altijd los van de koper centrale's. Dus dat er niemand in de koper centrale bezig was voor een glasvezel probleem was wel logisch.

De foto uit de Visstraat is alleen voor de vdsl en vvdsl verbindingen. De glasvezel centrale staat vlakbij de Regenboog en daar kan een storing zitten. 

De centrale is herkenbaar aan een kleine stenen gebouw met grijze deur ( Machteld van Gelrestraat staat ie ).

Reputatie 7
Badge +20

Hoi Bart,

Wat je nu doet is puur het imago van KPN redden zonder op mijn vragen in te gaan. Er is nooit exact aangegeven wat er aan de hand is. Dat doe je nu ook niet. Je collega (...) Bij mij zou deze  persoon direct ontslagen zijn. Daar kan ik niets anders van maken. Je hebt het over tijdelijke oplossingen. Die zijn nooit geboden. Onze straat is al 2 weken van de buitenwereld afgesloten. Waarom zeg je deze onzin?

 

*Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

Ik vertel je geen onzin, @Djd73 . Ik vertel je hoe het zit en en hoe KPN hiermee omgaat. Je mag daar verder van alles van vinden, maar ik verzoek je wel om op je taalgebruik te letten. 

Hoi @Bart_ ,

Mijn excuses voor mijn taalgebruik maar de chat werd daadwerkelijk geblokkeerd, Ik vind het jammer dat ik geen screenshot heb gemaakt. Mijn dochter van 10 jaar zat naast me en haar mond viel open van verbazing open. De chat werkte namelijk wel met elke andere willekeurige postcode. Ik ontplofte toen ik dat zag. Ik verzin dit echt niet!

Vanwege een gebrek aan interne communicatie bij KPN werden we ook telkens aan het lijntje gehouden. Als vooraf duidelijk was dat het om een complexe storing ging had dit voor meer begrip gezorgd bij de bewoners en had de support direct noodpakketten uit kunnen delen. Ik had namelijk meteen door dat het complexer was (vanwege mijn werk) maar ik ben in de ogen van KPN maar een domme consument.

Ik laat dit niet rusten en heb al lijntjes met diverse media. 

Er is een oplossing gewoon Joep van het hek

er gerucht aan laten geven het zelfde als T-Mobile

misschien gaan de ogen dan open bij de KPN

Als ik iedereen een brief stuurt naar Joep

Schilt een hoop frustratie, tijd en geld die

naar mijn mening de KPN niet voor de klant staat

 

 

Reageer