Vraag

super wifi

  • 2 December 2020
  • 8 reacties
  • 111 keer bekeken

Ik heb 3 super wifi punten, maar als bij de omschrijving dat de super wifi alles overneemt van de experia box. Nu is mijn probleem dat mijn werk telefoon via de experia box liep, via ethernet alleen die werkt nu niet. Dus ik kan niet bellen via mijn vaste werktelefoon.

Aangezien we door de corona veel thuis werken heb ik deze telefoon wel nodig.

 

Hoe is dit op te lossen?

 

Rianne Pauw 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U heeft een telefoon die bekabeld op de Experiabox was aangesloten? Dat is die toch nog neem ik aan?

Reputatie 7
Badge +10

Het zou ook een “VOIP” telefoon kunnen zijn, die ze van haar werkgever mee heeft gekregen voor gebruik thuis als “werktelefoon” m.b.t. thuiswerk.   VOIP = aansluiting via ethernet.

Als dat het geval is zou je die op het 2e of 3e “draadloze” WiFi-punt, nog in in het dan nog vrije LAN-poortje kunnen steken.

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb 3 super wifi punten, maar als bij de omschrijving dat de super wifi alles overneemt van de experia box.

Hallo @Rianne pauw , de Super WiFi neemt niet ‘alles’ over van de Experia Box, maar alleen wifi. Bedraad aangesloten apparatuur op de Experia Box laat je gewoon zitten.

U heeft een telefoon die bekabeld op de Experiabox was aangesloten? Dat is die toch nog neem ik aan?

Mijn telefoon was inderdaad bedraad via de experia box en dan niet via phone maar ethernet en dat werkt nu dus niet meer zins we zijn overgestapt naar kpn

Het zou ook een “VOIP” telefoon kunnen zijn, die ze van haar werkgever mee heeft gekregen voor gebruik thuis als “werktelefoon” m.b.t. thuiswerk.   VOIP = aansluiting via ethernet.

Als dat het geval is zou je die op het 2e of 3e “draadloze” WiFi-punt, nog in in het dan nog vrije LAN-poortje kunnen steken.

Al geprobeerd en dat werkt dus niet en bij KPN zeggen ze het niet te weten hoe op te lossen

Reputatie 7
Badge +10

En heb je het ook geprobeerd via een ethernet-poortje van de modem/router zelf?
(Experia Box - welk model ??)

Heb je buiten die “werktelefoon” ook nog een eigen telefonie-aansluiting die je benut van “KPN”?
(Dus wel op het “phone” poortje).

Heb je mogelijk ook nog gegevens van het merk / type van die VOIP werktelefoon ?
En van welke VOIP provider er gebruik wordt gemaakt ?

Reputatie 7
Badge +21

Mijn telefoon was inderdaad bedraad via de experia box en dan niet via phone maar ethernet en dat werkt nu dus niet meer zins we zijn overgestapt naar kpn

Hoi @Rianne pauw  Dat is nieuwe informatie voor ons.

Er is dus blijkbaar meer veranderd dan alleen SuperWifi’s. Overgestapt van een andere provider (welke?), een nieuw modem (welk?) en dan superWiFi. Wanneer is de telefoon gestopt met werken?

Reputatie 7
Badge +21

En toen was het stil….

Kunnen we je nog verder helpen @Rianne pauw ? Geef dan aub antwoord op onze vragen.