Beantwoord

Veel storingen op verbinding

  • 11 December 2020
  • 11 reacties
  • 219 keer bekeken

Ik ben een oud telfort-klant, ik weet niet of het daar iets mee te maken heeft, maar de afgelopen 1,5-2 maanden hebben we steeds gedoe met de VDSL verbinding.

Het varieert van kleine dingen tot heel storend.

Een klein dingetje is dat b.v, het TV-kanaal wat getoond wordt op de interactieve-tv ontvanger soms weg is en dan weer terug, dan weer weg…
 

Vervelender is dat de interactieve-tv ontvanger spontaan opnieuw opstart. Je zit tv te kijken en bam, de boel is weg en de boel gaat opstarten.

Heel storend is dat het internet meermalen per dag gewoon uitvalt. Met 2 mensen die thuiswerken is dat gewoon onacceptabel. Midden in een call zit je ineens zonder verbinding. Een storing kan altijd. Maar dit is nu gewoon dagelijkse kost.
 

Een en ander is van de laatste 6 weken tot 2 maanden.

Wat is er aan de hand en belangrijker: hoe kan dit worden opgelost

 

icon

Beste antwoord door Heavy_D 26 January 2021, 14:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Heavy_D en welkom op het KPN Forum.

Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden en goed dat je deze problemen kenbaar maakt. Ik kan me voorstellen dat het thuiswerken op deze manier geen pretje is en deze problemen moeten natuurlijk zo snel mogelijk worden verholpen. Ik wil daarom graag het een en ander voor je doormeten en hoop op die manier te achterhalen wat er precies aan de hand is. Zou je daarom voor mij je forumprofiel in willen vullen en een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!

gedaan, hoe nu verder?

 

Vanmorgen viel alweer 2* de verbinding weg, ook haperen sommige televisiezenders regelmatig

Reputatie 7

Dank voor het invullen, ​​​​@Heavy_D. Ik zie hier in je verbinding niet direct iets eruit springen. Het meetsysteem geeft aan dat er begin deze maand op een aantal dagen één verbreking is geweest en daarna gisteren weer een. Dat komt niet overeen met wat jij beschrijft. Ik vermoed dat de oorzaak hem dan ook eerder binnenshuis bij jou bevindt. Kun je aangeven hoe je thuisnetwerk eruit ziet? Hoe zit de Experia Box aangesloten op het IS/RA punt? Wat zit er op de Experia Box aangesloten en hoe (rechtstreeks of via draadloze set, switch, router, access point etc...)?

Experia box zit aangesloten met een normale telefoon kabel.

 

Op de experia box zitten aangesloten:
1 Arlo pro set met 3 camera’s

1 Phillips hue hub

1 pc (In gebruik als mediaspeler, staat 99% van de tijd uit)

1 interactieve TV box

De arlo en de hue zitten via een hub (de hub is door KPN geleverd).

Overigens: de meeste hick-ups komen de laatste tijd minder voor, wel is vaak de wifi connectie met laptops/tablets verbroken.

 

Reputatie 7

Dank je, @Heavy_D. Goed om te horen dat er wel verbetering is gekomen. Bij de wegvallende wifi, merk je dat op bepaalde apparaten ook meer dan op andere? Of komt het met alle ongeveer gelijkmatig voor? Zou je hiervoor eens de Wifi Manager willen doorlopen? Deze kijkt samen met jou naar huidige instellingen, en wat daarin geoptimaliseerd kan worden.

De verbetering is heel marginaal: het opstarten van de TV ontvanger gebeurt niet meer, en de kanalen op de TV ontvanger worden nu altijd getoond.


Maar het uitvallen van het internet blijft. Ik heb de wifi-kanaal-keuze op automatisch gezet maar ook dat heeft geen enkel effect: de verbinding wordt meermalen per dag op verschillende apparaten gewoon verbroken.

Gisteren (10-1) vroeg in de avond was het weer dramatisch, de hele verbinding viel weer weg (televisie, telefoon, internet), toen dat weer was hersteld was de internet verbinding weer om te janken, bij elke pagina die ik opende kreeg ik eerst te zien "no internet" en pas na een tijdje kwam er dan wat, een pagina openen koste bijna een minuut. Om van een Teams-gesprek maar te zwijgen.

We zijn hier met 4 mensen afhankelijk van de internet verbinding: 2 mensen die thuis moeten werken en 2 kinderen die zo hun school moet volgen. EN MEERMALEN PER DAG WORDT DE VERBINDING VERBROKEN.

Op jullie verzoek heb ik ruim een week geleden mijn set-up doorgegeven, maar ik heb tot op heden niets gehoord. Wanneer komt er nu eens actie??
 

Reputatie 7

Het probleem is dat ik hier nog steeds maar 1 verbreking per dag zie, en dat ook niet op alle dagen. Die verbreking van de 10e die je noemt, die zie ik. Maar ‘de verbinding wordt meermalen per dag op verschillende apparaten gewoon verbroken’ zie ik niet. Dus dat lijkt echt de wifi te zijn die dan uitvalt. Of in ieder geval iets dat bij jou in huis gebeurt versus op de verbinding zoals dat van de10e. Wat ik dan ook wil aanraden is om, op een moment zoals op de 10e, als alles uitvalt, te bellen met 0800-0402. De collega die je dan te pakken krijgt kan de boel uitmeten waarbij dan hopelijk een monteur ingepland kan worden, of een melding aangemaakt voor nader onderzoek.

Nou, net knalde dus de verbinding er WEER uit, alles (Internet, TV &  Bellen) lag weer plat. Heel fijn, zowel mijn vrouw als ik zaten in een call. Ik in een voor mijn huidige project zeer belangrijke call. De hele zooi lag er weer iets van een half uur uit.

Reputatie 7

Ai, dat is niet fijn. Vooral niet midden in een call. Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad, en dat er een nieuwe Experia Box onderweg is. Ik ben heel benieuwd of het daarmee dan ook opgelost wordt. 

Reputatie 7

Heb je de nieuwe Box kunnen installeren, @Heavy_D? Merk je daarmee ook verbetering?

De nieuwe Box geïnstalleerd, en tot op heden lijkt dit geholpen te hebben. Eens kijken hoe het op de langere termijn gaat. Maar nu al bijna 2 dagen zonder wegvallende verbinding kunnen werken, dus dat is in elk geval een verbetering.