Vraag

Verbinden met netwerk lukt niet

  • 10 December 2020
  • 8 reacties
  • 264 keer bekeken

Hallo.. 

Ik heb gisteren één netwerk kabel gekocht voor mijn ps5 omdat de wifi voor het gamen toch niet echt handig is.

Dus ik plug de kabel in de router en in mijn ps5 maar hij pakt hem niet. 

Dus heb effe ander poort geprobeerd ook niet. 

Router uit en dan weer aan ook niet ps5 uit en weer aan ook niet.

Ik snap er echt niks van. 

Kunnen jullie mij hier mee helpen??

Ik woon in één apartment Maar het internet is niet van mij teminste ik kan er wel bij maar betaal het niet. 

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @Bijster , als je met diezelfde kabel bijvoorbeeld een laptop aansluit werkt het dan wel of ook niet?

Heb je in de PS5 wèl ingesteld dat deae bekabeld moet werken i.p.v. draadloos of hoeft dat niet ingesteld te worden? Ik ken de PS5 niet, een spelletjes-ding?

Als je geen klant bent bij KPN kan KPN je ook niet helpen, maar moet degene waarbij het abo hoort even reageren. Gewone forumleden zoals ik kunnen je wel helpen.

Welke kwaliteit netwerkkabel heb je gekocht? CAT5, CAT5e, CAT6? het staat op de kabel.

Over welk merk en type router hebben we het?

 

Hallo bedankt voor de reactie.. 

Ik heb geen laptop dus kan het daar helaas niet op testen de provider is KPN. 

Ik heb één cat 8 kabel. 

Ik heb natuurlijk geprobeerd the verbinden met netwerk kabel via de Ps5 maar na 4 uur bezig te zijn geweest lukt het nog steeds niet ik heb de router zelfs naast de Ps5 gezet en zelfs dan verbind hij niet.

Meschien kan KPN zelf reageren met één oplossing meschien hebben hun één idee waarom het niet werkt. 

 

 

Hallo @Bijster , nogmaals de vraag, welk merk en type router wordt er gebruikt?

Een CAT8-kabel zal ongetwijfeld kunnen werken maar is wel overkill.

KPN zelf en de meeste klanten gebruiken gewoon CAT5e of CAT6, meer dan goed genoeg.

 

 

 

Hallo bedankt voor de reactie.. 

Ik heb geen laptop dus kan het daar helaas niet op testen de provider is KPN. 

Ik heb één cat 8 kabel. 

Ik heb natuurlijk geprobeerd the verbinden met netwerk kabel via de Ps5 maar na 4 uur bezig te zijn geweest lukt het nog steeds niet ik heb de router zelfs naast de Ps5 gezet en zelfs dan verbind hij niet.

Meschien kan KPN zelf reageren met één oplossing meschien hebben hun één idee waarom het niet werkt. 

 

 

Je maakte me nieuwsgierig, want ik volg dit al een tijdje niet meer. Dit is echter wel een interessante link hierover (er staat ook dat Cat 8 niet altijd werkt waar oudere kabels dat wel doen). 

https://www.cablesandkits.com/learning-center/what-are-cat8-ethernet-cables

Zoals Jan al schreef is dit waarschijnlijk een overkill, maar dan misschien zelfs gewoon een Kill. 

Voor een fractie van de prijs koop je een Cat5 kabel en die moet het gewoon doen.

Hallo @CorL , je bedoelt waarschijnlijk een CAT5e  kabel.

 

Oké ja ik dacht cat 8 is de beste dus die zou het wel goed doen maar volgens jullie zou ik beter één cat 5 Kunnen bestellen?? 

Reputatie 7
Badge +10

Die kabel die je hebt gekocht zou het gewoon moeten doen.
Maar misschien heb je wel een “CAT in de zak” gekocht?  :nerd:

Ja dat zou kunnen haha. 

Ik heb nu één cat kabel van iemand Geleend vanavond maar kijken of die wel werkt.