Beantwoord

Verplaatsen KPN kast

  • 11 January 2019
  • 12 reacties
  • 807 keer bekeken

Hallo,

Naast de tuin van onze nieuwbouwwoning (die binnenkort wordt opgeleverd) staat een KPN kast. Deze willen we graag laten verplaatsen, om de volgende redenen. Zoals jullie zien is de kast versierd met graffiti, dat is niet erg fraai. Dit kan natuurlijk gereinigd worden, maar deze kasten zijn geliefde objecten om te voorzien van graffiti tags, dus ik vermoed dat we dan bezig blijven. Belangrijker voor ons is het feit dat de kast pal tegen onze tuinmuur is geplaatst (nog niet te zien op de foto, komt op de plek van het bouwhek), waarmee het een eenvoudig opstapje is voor inbrekers om over de muur de tuin in de springen. Ook geeft de kast een vervelende lage zoemtoon, waarvan we denken dat die te horen is vanuit de tuin.

Dus, zoals jullie begrijpen zien we graag dat de kast verplaatst wordt. Aan de overkant van de straat zijn volgens ons mogelijkheden, daar staat een gebouw zonder ramen aan de zijkant, waar de kast niet in het zicht staat van de bewoners (en voldoende plek op de stoep overblijft).

Het gaat over kast "KPN verdeler, Kvd G, *********" aan de ********** in Utrecht.

Graag jullie reactie.



icon

Beste antwoord door Nadia 21 January 2019, 21:35

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Ik ben bang dat dit een onmogelijke zaak gaat worden. In ieder geval qua kosten. Deze kast is voorzien van een glasvezelkabel erin en eruit (twee routes) en hierop komen alle koperaansluitingen van de hele buurt binnen. Het verplaatsen. omleggen en omlassen van al die verbindingen wordt erg kostbaar.
Het zoemen van een kast komt vaker voor en de collega's van Webcare hebben inmiddels een ingang om dit te melden. Dus als er iemand van Webcare straks reageert kunnen ze dat melden. Ter info: De gehele kastnaam is de Ut-No-G.

Dat er een tuinmuur naast de kast komt te staan is vervelend maar in alle eerlijkheid: Deze kast staat hier al heel wat jaren en dat hadden gemeente en ontwikkelaar vooraf kunnen voorzien. Maar omdat een verplaatsing en verlegging kostbaar is vermoed ik dat ze daarom hier niets mee gedaan hebben in de vroege fases van dit bouwproject.
Reputatie 7
Ha MaaikeW, welkom op het KPN forum. Ah leuk zeg, een nieuwe woning. Gefeliciteerd 🙂 Ja, je moet maar van deze straatkunst houden. Gewilde objecten voor creatievelingen om hier hun inspiraties op te uiten. Ik kan mij voorstellen dat dit niet bij iedereen in de smaak valt.
Bedankt @ward voor de informatie, ik kan het zeker niet beter verwoorden. Dit is inderdaad een hele dure grap. En dan hebben we het nog niet eens over het (mogelijke) gevolg dat de wijk tijdelijk geen gebruik kan maken van onze diensten.

Wil je jouw forumprofiel aanvullen met je gegevens (postcode, (potentiële) huisnummer & telefoonnummer) ? dan kan ik de melding doorzetten naar Infra Support. Ik zal je dan via dit topic op de hoogte houden over de ontwikkeling daarvan 🙂
Dank jullie wel voor de snelle reactie, ik heb het profiel aangevuld
Reputatie 7
Badge +28
Is de auto ook al verplaatst? Dan kunnen ze beter bij het kastje... 😀
Reputatie 7
Hi Maaike, bedankt voor het aanvullen van je gegevens. Ik heb het verzoek voor je verzonden naar de collega's van Infra Support. Zodra ik een reactie terug heb laat ik het hier meteen aan je weten 🙂
Reputatie 4
Badge +6
@MaaikeW,

Belangrijker voor ons is het feit dat de kast pal tegen onze tuinmuur is geplaatst (nog niet te zien op de foto, komt op de plek van het bouwhek), waarmee het een eenvoudig opstapje is voor inbrekers om over de muur de tuin in de springen.

Voordat jullie de kavel kochten stond de kast er al, dus jullie plaatsen een tuinmuur tegen de KPN kast. Neem aan dat jullie, voordat jullie de kavel kochten deze toch ook gezien hebben?

De suggestie dat het voor een inbreker een makkelijk opstapje zou zijn mee eens, maar de inbreker moet jullie tuin ook weer uit, zonder opstapje...;)

Ook geeft de kast een vervelende lage zoemtoon, waarvan we denken dat die te horen is vanuit de tuin.

Mijn ouders hebben al +10 jaar zo'n kast in de brandgang, tegen hun schutting aan, gezoem hebben ze mee leren leven.

En van inbrekers hebben ze nog nooit last gehad...;)

Mocht KPN deze wel voor jullie verplaatsen, dan kunnen ze gelijk bij mijn ouders ook aan de slag en gelijk een voorstel mbt compensatie doen voor de +10 jaar dat ze al naar het gezoem luisteren zonder KPN klant te zijn.

Mvg Timo
Reputatie 7
Hallo Maaike, ik heb bericht terug ontvangen. De kast wordt, zoals we hier al vermoedde, niet verplaatst. We kunnen wel wat doen aan de zoemende toon. Je vermoedt dat dit in de tuin te horen zal zijn. Ik wil je voorstellen om dit nog even af te wachten, als de tuin en muur klaar zijn. Ik kan me ook voorstellen dat de muur het geluid isoleert en het niet te horen zal zijn in de tuin. Hebben jullie dan nog wel hinder van het geluid? Geef dan een gil! Je kunt dan hier weer een reactie achterlaten, ik zorg dat we dan binnen 1-5 werkdagen een bezoekje brengen aan de kast. Vaak is dit op te lossen met een andere ventilator o.i.d.
Reputatie 7
@TimovanAlen wat vervelend dat jouw ouders last hebben van een zoemende KPN-kast(?) Wil je daarvoor een nieuw topic starten? Als je dat gedaan hebt geef me via een privébericht even een seintje, dan pak ik het meteen op! We kunnen daar ook even langs gaan. Een compensatie zal er helaas niet inzitten vrees ik, we komen het liever oplossen 😉 En niet onbelangrijk, voeg in het topic een foto toe zodat we kunnen controleren of het object bij ons behoort. Ik hoor van je!
Hallo Nadia,

dank voor het uitzoeken, we wachten het inderdaad af. Kan dit topic gesloten / offline geplaatst worden? Ik heb niet zoveel behoefte aan verdere reacties van anderen zoals hierboven (en het adres staat erin, heb me niet gerealiseerd dat dit voor iedereen zichtbaar zou zijn).

dank en groet
Reputatie 7
Ey Maaike, dat klopt een (KPN) forum is een online platform waar je openlijk kunt discussiëren, vragen stellen en mede klanten kunt helpen met vragen. Dat is het doel van een online community 🙂 Wees vrij om je vragen hier te stellen, laat je niet afschrikken door posts van anderen. Het is wel de bedoeling dat dit een 'safe place' is voor iedereen. Als de discussies te ver gaan, zal ik zeker ingrijpen en dit bijsturen.

Op jouw verzoek kan ik het topic sluiten, maar dat ontneemt jou ook de mogelijkheid om later te reageren. Ik hoor het nog wel graag als je dit voorjaar niet optimaal kunt genieten van jullie tuin door het hinderlijke gezoem afkomstig van de KPN-kast. Dus als je het goed vindt laat ik het nog even open. Als je hier weer een reactie plaatst komt 'ie meteen weer bij mij terecht en kan ik voor je aan de slag :)

ps. ik heb de straatnaam uit je startbericht gehaald, dat was me ontgaan. Mijn excuses!
Prima. Ik begrijp het concept van een online platform, maar dit is tegelijkertijd de enige mogelijkheid die jullie bieden om dergelijke vragen te stellen. Of ben ik verkeerd geinformeerd en had ik deze vraag ook ‘prive’ aan jullie kunnen stellen?
Reputatie 7
Je had ons deze vraag privé kunnen stellen door te bellen en/of chatten met de klantenservice. Het nadeel daarvan is dat we hier niet meteen een antwoord op hebben, het verzoek moet worden doorgezet naar een onderliggende afdeling die het gaat beoordelen. Mijn inziens is het forum voor dit soort vragen een heel goed medium. Goed dat je ons hier hebt gevonden, zeer terechte vraag :)

Ik wens jullie nog veel succes met de bouw en verhuizing. Alvast veel woonplezier gewenst. Ik hoop dat de kast geen overlast veroorzaakt, anders weet je mij te vinden!

Reageer