Vraag

Wegvallende wifi

  • 17 December 2020
  • 5 reacties
  • 78 keer bekeken

Beste, 

Ik heb sinds kort last van regelmatig (meerdere keren per dag) wegvallend WiFi signaal. Gebruik van netflix/YouTube/smart TV is hierdoor vreselijk storend. 

 

Probleem dient zich op verschillende tijden van de dag voor bij zowel gewoon tv kijken en internetgebruik (bv Netflix). Ik heb de experia box V10 staan. 

 

Alle reguliere opties via kpn geprobeerd, geeft geen resultaat. Dit probleem nooit eerder gehad. Probleem lijkt ontstaan te zijn na installatie van een nieuwe smart TV (Philips ambilight). Alle kabels zijn overgezet en werkten op. De oude TV prima. Internet kabel is cat5a (wellicht dat iemand nog iets met die info kan....) 

 

Iemand een idee wat nog te proberen want het begint flink vervelend te worden.... 

 

Alvast bedankt voor het meedenken. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge +19

Vaak is er dan toch iets aan de hand met he netwerk. Sluiting in een kabeltje bijvoorbeeld. Koppel alles los, reset het modem en kijk het een dag aan wat er gebeurt.

Reputatie 7
Badge +10

Was de oude TV ook een smart TV? Mocht dit niet zo zijn zou het kunnen dat de wifi zwaarder belast is omdat de TV er nu ook op aangesloten staat.

 

Ik begrijp niet helemaal wat de internetkabel met de storing van de wifi in uw verhaal te maken heeft.

To resolve frequency interference issues, power OFF the device that could possibly cause the interference or relocate your router away from it. Another solution is to change the current wireless network channel which is set in your router's settings. For instructions on how to do this, click here.

To resolve frequency interference issues, power OFF the device that could possibly cause the interference or relocate your router away from it. Another solution is to change the current wireless network channel which is set in your router's settings. For instructions on how to do this, click here.

Did you have a fix on this issue? I have the same problem with     Facing same issue but no response from anyone and couldnt find this topic troubleshooting in google.
 

 

MCDVOICE

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @RO75, welkom op ons forum!

Heb je nog iets aan de tips van jouw mede-forumgebruikers gehad? :blush: