Vraag

Wifi in atelier

  • 23 February 2020
  • 23 reacties
  • 278 keer bekeken

Raar dat als je jaren lid bent van een club dat nieuwe leden altijd een betere wifi of conditie  hebben.

Moeten we dan massaal eerst overstappen om dan een  beter wifi of andere condities af te dingen.

Dit moet men met mensen en gevoelens ook eens doen. Wat wordt het leven dan eenzaam je laatste vriend of vriendin blijft de rest valt af

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt


23 reacties

Badge +19

@mijn gemak slecht wifi is natuurlijk niet meer nodig. En overstappen hoeft al helemaal niet want als je nu slecht wifi hebt heb je dat bij een andere provider ook. Je moet er wel wat voor doen. Heb je de wifi manager al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login Die zorgt ervoor dat je wifi optimaal is en zoniet dan krijg je soms zomaar 2 experia wifi's gratis en soms zelfs een monteur. Overigens moeten de experia wifi’s bekabeld worden aangesloten op de experiabox. En uit ervaring weet ik dat ze prima hun werk doen. Laat even weten hoe het afloopt.

Lees dit ook een keer. Allemaal tips voor optimaal wifi;https://forum.kpn.com/internet-9/oplossingen-voor-trage-en-wegvallende-wifi-490779

Ik heb wifi manager gedaan ik heb een atelier aan huis 12 meter verder, het blijft te zwak, de  super wifi versterker zal een oplossing kunnen zijn maar dan moet ik wel ze kopen. advies klanten service.

De winkel zegt dat ik moet vertellen dat ik al een tijd bij deze lid ben zie administratie .

Al om ik moet dreigen om weg te gaan of ik moet een groter pakket afnemen er zijn vele verschillen van abonnementen de gene met de grootste mond de beste voordelen.

Badge +19

Nou ik denk niet dat de super wifi gaat helpen hoor. Dat is leuk voor in huis maar die gaat je echt geen goed wifi geven op een afstand van 12 meter met ramen of muren er tussen. Of je koopt een goed accespoint voor buiten die je dan bekabeld aansluit of je trekt een kabel naar het atelier.

Reputatie 7
Badge +24

Als je 2 gebouwen hebt die 12 meter van elkaar af staan, dan heeft u echt helemaal niets aan SuperWifi's hoor. Die afstand is veel te groot. Bedenk je ook dat die 2 SuperWifi's onderling ook gewoon communiceren via WiFi. Als uw mobiel in dat 2de gebouw slecht wifi heeft, dan heeft die SuperWifi dat ook. En als die slecht WiFi ontvangt, dan geeft die ook slecht door. Hij kan het echt niet opwaarderen of zo iets dergelijks. 

Dus jij zegt dat een wifi signaal door beton gaat vertikaat en niet horizontaal door 2 ramen over een afstand van 12 meter

Badge +19

Als je in de verste verte geen buren hebt met Wi-Fi maak je nog een kans maar anders zal je geen werkbare snelheid hebben. 

Reputatie 7
Badge +17

@mijn gemak Welkom op ons Forum, fijn dat je ons gevonden hebt! Uit je verhaal maak ik op dat je helaas geen goede wifi hebt in je atelier. Heb je wél goede wifi in de rest van het huis? 
Je hebt de Wifi Manager dus al doorlopen en hebt 2 Experia wifi's aangesloten, klopt dit? 
Welke Experiabox heb je en waar heb je de Experia wifi's staan? 
Heb je 1 Experia wifi in het atelier staan, maar blijft de wifi 'slecht'? 

Je atelier zit ‘aan’ huis, oftewel.. loopt er een lange gang naar het atelier van 12 meter, of is het een apart gebouw. Als het inderdaad een apart gebouw is, ben ik bang dat beide heren gelijk hebben. Buitenmuren met de betreffende isolatie gaat weinig goeds doen voor de draadloze ‘SuperWifi's’. 

Zou je alvast je gegevens willen invullen op je profiel en hier een seintje willen geven als dit is gebeurd? Dan kan ik eventueel even met je meekijken. 

 

Mijn profiel heb ik in gevuld, kijk wat ik heb geschreven op dit forum van een aantal dagen terug.

Ik heb wifi in huis eerste  verdieping ( verticaal onvangst).

Atelier 12 meter in de tuin geen ontvangst of te weinig downloaden van muziek of pinterrest gaat niet.

Mijn grootste probleem is dat als je lid van een club bent dat de nieuwste leden de grootste voor delen hebben, ik word gedwongen om mijn lidmaatschap op te zeggen om een betere deal te kunnen sluiten voor een beter onvangst van mijn wifi.

Dan wel een vorm van chantage of negatief handelen zelfs het advies van de zelfde organisatie adviseerd mij door een stelling te nemen zeg dat je lang lid bent?

 

Badge +19

Het is onbetaalbaar om 2.5 miljoen super wifi's uit te delen dat snapt u toch ook wel. Blijkbaar heeft u nog steeds de illusie dat die super wifi's u gaan helpen. 

Reputatie 7
Badge +24

U bent niet lid van een club. Maar klant van een bedrijf. Een bedrijf wat internet voor thuis aanbied. Niet in een bijgebouw 12 meter verderop.

Dus jij zegt dat een wifi signaal door beton gaat vertikaat en niet horizontaal door 2 ramen over een afstand van 12 meter

2 ramen, zeker als dat dubbel glas is, en 12 meter afstand zijn een veel grotere barrière voor WiFi dan een betonnen vloer.

Reputatie 7
Badge +17

@mijn gemak Bedankt voor je reactie en bedankt voor het invullen van je gegeven. 
Ik begrijp uit je verhaal dat je graag als bestaande en trouwe klant ook eens een leuke actie of cadeau wilt ontvangen, voor het (jaren lang) afnemen van onze diensten. Ik kan me deze gedachte enigszins voorstellen, maar de actie waar je nu gebruik van wilt maken, is helemaal geen gunstige actie voor jou specifieke ‘wifi-probleem’. Ik vermoed zelfs, dat je er mee terug zou komen en zou kiezen voor de korting. Nieuwe klanten krijgen namelijk óf de gratis Super Wifi's óf een tijdelijke korting. 

Je hebt een atelier in de tuin op 12m afstand. De enige manier om goedwerkende wifi te krijgen is door een kabel te trekken naar het atelier en daar een versterker te plaatsen. Dit probeerden Joep en Nick volgens mij ook duidelijk te maken. Hiervoor heb je dus niet de ‘Draadloze Super Wifi versterkers’ nodig, deze gaan draadloos niet naar behoren functioneren i.v.m. dubbelglas, buitenmuren en noem maar op. 
Je kan (gratis) Experia Wifi's krijgen door de Wifi Manager te doorlopen.
Je gaf aan dat je de Wifi Manager al hebt doorlopen, dit zie ik niet terug in het systeem. Zou je deze voor mij nog eens willen doorlopen? Ik hoor graag van je. 

 

Let op: Als je de Wifi Manager doorloopt, zorg dat je binnen het bereik van de wifi blijft. Loop zo nodig niet verder dan halverwege de tuin als de verbinding te zwak wordt. Zodra de wifi-verbinding (even) helemaal wegvalt zal de sessie vervallen en moet je de tool opnieuw doorlopen. 

Reputatie 7
Badge +17

@mijn gemak Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Ik heb van een vriend een wiffi versterker geleend tp-link 6 meter van af mijn routerbinnen, nu ontvang ik wel wifi in mijn atelier zonder een kabel te trekken.

ik heb tweemaal de wifi manager gedaan en dat heeft weinig tot geen effect gehad.

Reputatie 7
Badge +17

@mijn gemak Dan heb je een goede router weten te bemachtigen :muscle_tone2: Toch jammer dat de Wifi Manager niets voor je heeft kunnen betekenen. Top, dat je het op een andere manier hebt weten op te lossen en dat je de oplossing hier even meldt. 

Let wel het is geen router maar een wifi versterker, als je 'hulp van de kpn wil 'pas op welk nummer je gebruikt want dat is geen gratis nummer geweldig de service van kpn😠.

Onbeperkt bellen van kpn klopt dus niet😤

Badge +19

08000402 is een gratis nummer. Niks meer en niks minder. Wellicht heeft u gebeld via een belbedrijf en ja dat kost veel geld.

Joep1965 geen gratis nummer maar een service nummer **** 

*Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

Joep1965 geen gratis nummer maar een service nummer ****

Hallo @mijn gemak , het nummer dat @Joep1965 je gegeven heeft is al jaren een gratis nummer voor klanten om KPN te bellen, dus een iets gematigder reactie en excuses aan @Joep1965  lijkt me wèl op zijn plaats.

 

Zeker als ik het fout heb, maar zoals ik vermeld onbeperkt bellen bij de kpn alleen het service nummer moet je exstra betalen.

Reputatie 7
Badge +17

@mijn gemak Je geeft aan gebeld te bellen met 0800-0402? Dit nummer, van onze klantenservice, is gratis. Als dit bij jou niet het geval is kijk ik graag even met je mee. Heb je gebeld met een 06-nummer? Zou je deze dan toe willen voegen aan je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik met je mee.

Nee het was 0906 xxxxxx door verbind nummer service nummerdie mij met kpn verbind en dat tikt aan mijn fout.

 

Ik koop een wifi versterker van kpn en neem alle risico dat het niet/wel werkt.

Reputatie 7
Badge +17

@mijn gemak Oh dat meen je niet.. Dat is zonde inderdaad. :neutral_face:

Reageer