Beantwoord

YouTube Premium stuurt betalingsherinnering, is het phishing?

  • 10 September 2023
  • 3 reacties
  • 106 keer bekeken

Ik kreeg vandaag een bericht van YouTube met de melding dat ik mijn betaalgegevens moet updaten omdat ze niet konden afschrijven.

Ik betaal het abonnement via mijn KPN mobiel abonnement a €11,99 per maand.

 

Weet iemand misschien of de samenwerking tussen YouTube Premium en KPN mobiel misschien afgelopen is?

Of was het wellicht een Fishing mail..

Afzender was noreply-purchases@youtube.com

 

Ik heb een medewerker van de KPN klantenservice gesproken maar die kon dat verder niet inzien betreft YouTube Premium.

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Mirx73 14 September 2023, 18:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Mirx73, welkom hier. 

Ik vermoed dat dit via de appstore hebt afgesloten? Zeg ik dat goed dat je die toestemming hebt gegeven om via de KPN factuur te betalen? 
Als je dan de appstore opent en het abonnement loopt nog, dan zou ik het negeren. Ik moet zeggen dat ik zelf ook twijfel over de echtheid. Lijkt er wel op omdat het van het domein youtube.com komt. 

Maar kijk even of het abonnement nog actief is, zo ja is er niet veel aan de hand volgens mij. 

Bedankt.

Ik ben er  inmiddels van overtuigd dat het nep was, Premium kon ik een paar jaar geleden aan.mijn mobiele abonnement toevoegen waarbij KPN de incasso doet.

Als ik inlog bij Google/YouTube dan is het gewoon actief en staat er dat de volgende incasso in Oktober zal zijn.

Wel verwarrend want het bericht lijkt de juiste afzender te hebben.

Reputatie 7
Badge +20

Het kan heel verwarrend zijn. Goed dat je dan ook aan de bel trekt. En inderdaad als de volgende incasso van oktober goed gaat, dan is er niets aan de hand.