Vraag

Beeldverversing 4k tuner niet optimaal

  • 13 January 2020
  • 8 reacties
  • 140 keer bekeken

Ik heb een samsung 50 hz 4k tv, 65 inch, net een paar dagen geleden een nieuwe 4 k decoder ontvangen van kpn, maar er klopt iets niet met de beeldverversing.

bij snelle beelden, die van het tv signaal, splitst het beeld zich en gaat het beeld onder sneller en boven volgt een fractie later.

met gamen en films via pc heeft de tv dit niet,  ik las ergens dat het signaal van tv 50 hz is, en ik denk dat het aan het signaal van kpn ligt.

iemand de zelfde ervaring hiermee?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hoi @Ericvandezand . Welkom op het forum.

Vervelend dat het beeld niet optimaal is. Je mag meer verwachten. De tuner kun je instellen. Ben je al bij de beeldinstellingen geweest? Je kunt de tuner hier verschillende resoluties en verversing rates meegeven. Kun je daar eens mee experimenteren?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!

Hallo, het is heel vreemd, rtl4 is het enige kanaal dat dit veroorzaakt, daarbij komt dat ik de decoder op uhd had staan en een paar dagen later erg slecht beeld had, alles op automatisch gezet en het is opgelost, maar het beeld blijft raar doen op alleen rtl 4. Andere zenders niet, dus ik heb me er bij neergelegd dat het zo niet anders kan

Reputatie 7

Maar natuurlijk kan het anders. Het is toch de waanzin dat jij een behoorlijk bedrag per maand uitgeeft voor je abonnement en daarvoor dergelijke tekortkomingen geleverd krijgt.

Dat wist ik niet, @Ericvandezand . Omdat het stil bleef had ik de hoop dat het opgelost was.  Nu begrijp ik dat rtl4 de enige zender is die een raar beeld geeft? Dat is een bizarre storing waar ik graag met je naar wil kijken. Zoals @wjb aangeeft mag je verwachten dat alle zenders goed doorgegeven worden.

Kun je je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? 

(als je de verversing op 50hz  ipv auto zet hoe komen de zenders dan door?)

Ik ben er eigenlijk wel klaar mee😎 het beeld is goed, 50hz gaf hij goed door, paar dagen dan, daarna heel slecht beeld. Maar nu alles op automatisch en prima beeld, alleen rtl4 niet, maar ik ga er verder niet meer mee verder, bedankt voor uw informatie, maar we laten het maar zo

Prima, Eric. Weet dat ik je er graag bij wil ondersteunen. Mocht je je bedenken, geef maar een seintje. 

Dank je wel, waarschijnlijk is toch de tv niet goed, ben nu in contact met leverancier, bijgaande foto laat het probleem zien, beeld is in vier vlakken opgedeeld, zo lijkt het althans en als ik t zo bekijk is links boven defect, of de andere drie...