Vraag

Bluesound soundbar aansluiten op TV+ en AB

  • 12 June 2024
  • 8 reacties
  • 51 keer bekeken

Hallo, gisteren is er een KPN monteur langsgeweest om de TV (Panasonic) en de Bluesound soundbar aan te sluiten aan de TV+ box. Dit is niet gelukt. We hebben oa geprobeerd op de optische kabel op de TV+ box aan te sluiten. Dit werkt ook niet. 
Tevens is het vreemd dat dit merk (Bluesound) niet in de lijst met Soundbar merken staat. 
voordat ik de bestelling bij KPN ga anuleren check ik hier graag even of ieman een oplossing weet. 


8 reacties

En als u die optische kabel vanaf de TV naar de soudbar aansluit, met daarnaast een HDMI van TV+Box naar TV ?

Ja dat heeft de kpn monteur in eerste instantie geprobeerd. Het probleem is dat de KPN AB niet met de soundbar connect. Wat bij de vorige provider wel lukt. 

Reputatie 5
Badge +2

Klopt, BlueSound en KPN TV box is geen goed koppel…..

Ik gebruik weliswaar geen BlueSound Soundbar maar een BlueSound PowerNode N330. Ook daar werd ik in eerste instantie mee geconfronteerd dat de KPN TV box de BlueSound niet ondersteund.

Ondanks dit gegeven is het mij na enig uitzoekwerk toch gelukt dat de KPN TV box het geluid via de BlueSound PowerNode N330 stuurt.

Dus de KPN TV box (VIP5202) via optische (Toslink) kabel met de BlueSound PowerNode N330 verbonden.

Dan de KPN TV box via HDMI met de TV (HDMI1) verbonden.

Daarnaast de BlueSound PowerNode N330 met HDMI met de TV HDMI ARC of eARC verbonden.

Dit blijkt uiteindelijk te werken, in eerste instantie dacht ik dat het geluid van de KPN TV box via TV HDMI1 zou lopen maar dat was niet zo. Daar kwam ik achter door tijdens het TV kijken de TV uit te zetten en dan bleef het geluid gewoon doorlopen.

Overigens herkent mijn nieuwe Samsung TV de BlueSound PowerNode N330 ook niet meteen. Dit terwijl de Toslink ploertendom op mijn BlueSound PowerNode N330 Auto-Sense zijn uitgevoerd waardoor ik het geluid eerst handmatig op de BlueSound PowerNode N330 zou moeten aanzetten. Daarvoor heb ik dus de 2e HDMI kabel op HDMI-ARC in gebruik, die zorgt er nu voor dat als de TV en  KPN TV box wordt ingeschakeld het geluid automatisch via de BlueSound PowerNode N330 gaat lopen en ik het geluid via de afstandsbediening van de KPN TV box kan regelen.

Ik hoop dat het nog een beetje te volgen is en ik wil ook niet beweren dat het bij u net zo kan werken. Het is puur de bedoeling om aan te tonen dat iets meer uitproberen soms wel helpt.

 

 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Films73 ik ben zelf niet direct bekend met dit apparaat maar ik hoop dat de tips van @srna513006 je dan verder op weg kunnen helpen.

Hallo,

 

de tips van @srna513006 lijken niet te werken op mijn Panasonic TV. Is het niet gewoon handiger als Bluesound (een van de beste Soundbars die er zijn) in de lijst voorkomt bij KPN? 

 

Reputatie 5
Badge +2

@Films73, beschrijf dan wel even wat er niet werkt….

Ik begrijp dat de BlueSound Soundbar wel door de Panasonic TV ondersteund wordt, correct?

Heb je de Soundbar direct op de TV aangesloten en zo ja hoe?

Wordt het TV geluid dan via de Soundbar weergegeven? Zo ja, moest je daarvoor iets aan de TV instellingen wijzigen? Zo ja, welke instellingen heb je aangepast? Wordt de Soundbar dan als standaard Audio uitgang gebruikt?

Zo ja, dat zou dan betekenen dat als je de KPN TV box via een HDMI kabel op de TV aansluit het geluid van de TV box naar de TV gaat en dan via de Soundbar wordt weergegeven.

Het is met dit soort dingen wel wat improvisatie gevraagd en vooral aan de forumleden duidelijk maken wat je nu wel of niet hebt geprobeerd, aan alleen met de opmerking “..lijkt niet te werken..” daar kunnen wij weinig mee.

Hallo, de bluesound bar werkt nu wel via de mediabox van Ziggo. In de instellingen van de Ziggo mediabox zie ik gewoon de Bluesound soundbar staan. De mediabox herkent ook de Bluesound soundbar. 

Op dit moment is de optische kabel vanaf de Soundbar aangesloten op de TV. 

Het geluid van de soudbar kan ik via de Ziggo AB regelen. 

Er is op de Bluesound soundbar geen hdmi aansluiting, enkel coax, Optisch, USB en een ethernet aansluiting. Die ethernet aansluiting is aan de modem aangesloten. 

 

De KPN monteur is hier geweest en heeft verschillende aansluit opties geprobeerd. Op de KPN media box zit ook een optische aansluiting, je hoort dan het geluid van de KPN TV kanalen via de Bluesound maar de AB werkt niet om het geluidsniveau te reguleren van de Soundbar. 

Dit kan ook niet worden opgelost door de verschillende geluidsinstellingen in de Panasonic Tv aan te passen. 

 

Reputatie 5
Badge +2

…….

Er is op de Bluesound soundbar geen HDMI aansluiting, enkel coax, Optisch, USB en een ethernet aansluiting…..

 

Ik denk dat het ontbreken van de HDMI aansluiting op de Soundbar de oorzaak is dat het niet werkt.

Als ik bij mij de HDMI verbinding tussen de BlueSound en de TV verbreek werkt het geluid bij mij ook niet meer.

Welkom in de wereld van Non-standaardisatie….😡

 

 

Reageer