Beantwoord

Code 75p

  • 7 September 2018
  • 12 reacties
  • 21139 keer bekeken

Ik heb sinds dagen geen tv en intussen 3 keer contact gehad met kpn. Nu eindelijk een nieuwe tv ontvanger. Deze deed het in eerste instantie goed en nu krijg ik ineens de code 75p en de tv doet helemaal niets meer. Wat kan ik hier aan doen?
Inmiddels vind ik het een behoorlijk irritante bedoeling te vinden!
icon

Beste antwoord door Carie 10 September 2018, 09:13

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@Carie, het lijkt erop dat je tv ontvanger de software niet goed kan uploaden. Welke Experia heb je en hoe is die verbonden met de tv ontvanger (rechtstreeks of bijv. via een draadloze verbindingsset of switch)? Werkt het internet wel goed bij je?
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Carie
75p is geen code dat wil zeggen dat het opstarten gevorderd is tot 75 procent
Het opstarten van de ontvanger voor de eerste keer duurt zo'n 10 a 15 minuten.
Het display geeft aan hoever de ontvanger is, in jouw geval dus op 75%
Zet de ontvanger even uit met de schakelaar aan de achterkant, wacht 1 minuut en zet hem weer aan.
Laat hem nu rustig opstarten tot je beeld hebt, zoals ik al zei kan het wel 15 minuten duren.
Dankjewel huistijger voor je reactie. Ik heb ‘m inmiddels meermalen opnieuw opgestart, maar mag helaas niet baten.
Reputatie 7
Badge +21
Kun je de vragen van Joss ook nog even beantwoorden?
Die kunnen ook erg belangrijk bij het probleem zijn.
Hoi Jos, dank voor je reactie, we hebben de hmb2260 en hebben een draadloze verbindingsset. Alles werkt, behalve de tv.
Reputatie 7
Badge +21
En hoe zit de TV-ontvanger aangesloten?
Ook via die draadloze set?
Sluit die ontvanger eens rechtstreeks op de Experiabox aan en kijk dan eens of hij verder gaat dan 75p
Is ook via de draadloze set aangesloten. Dit hebben we al jaren zo, nooit problemen gehad, tot afgelopen week. Intussen ook zo aangesloten gehad en dan verschijnt er een code op de tv ontvanger. Nu weer met draadloze set aangesloten en staat weer op 75 p
Reputatie 7
Badge +21
En welke code komt er dan op de ontvanger als je die bedraad aansluit?
En welke code komt er dan op de ontvanger als je die bedraad aansluit?


Code 143
Reputatie 7
Badge +21
Fout 143 is een fout tussen de verbinding van de ontvanger en de experiabox.
Kun je even een andere netwerkkabel proberen?
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag Carie, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het lijkt erop alsof de tv-ontvanger blijft hangen op 75% op het moment dat hij aangesloten is via de draadloze adapters. Omdat hij hierna, zonder adapters, de foutcode 143 geeft, ga ik meteen denken aan de bekabeling inderdaad. De kabel tussen de tv-ontvanger en draadloze adapter of Experia Box, kan je die vervangen door een andere (misschien heb je 2 tv-ontvangers en kan je die kabel omruilen)?

Mocht je de adapters alweer hebben aangesloten kan je deze controleren op storingen middels dit stappenplan.
Dank allen voor jullie reacties en meedenken. Inmiddels een nieuwe (nieuwer model) tv ontvanger ontvangen en het probleem is opgelost!

Reageer