Beantwoord

Dolby Vision pop-up komt aldoor in beeld. Waarom?

  • 3 February 2023
  • 24 reacties
  • 2279 keer bekeken

Badge

Ik gebruik sinds deze week de KPN+ box.

Nu springt het beeld geregeld even op zwart en daarna weer aan met rechtsbovenin een Dolby Vision pop-up.

Deze melding komt van mijn LG tv.

 

Iemand die weet waarom dit om de zoveel tijd gebeurd en hoe ik dit kan voorkomen?

icon

Beste antwoord door Henkkluft 9 February 2023, 18:38

Bekijk origineel

24 reacties

Zelfde probleem doet zich bij mij voor.

Ook een LG met dezelfde pop-up.

Badge

Ik heb nu op de kpn box de hdr uitgezet en sdr geselecteerd. Dit help maar is natuurlijk niet zoals het hoort 

** UPDATE**

Scherm knippert nog steeds alleen Dolby popup blijft weg.

Reputatie 5
Badge +4

Heel belangrijk mensen, type LG. Kan een typisch LG-model probleem zijn.

@Henkkluft . Ik herken het.   De box zendt nu standaard uit met HDR aan. Er wordt nog gewerkt aan een automatische functie.  Zodat het ook écht alleen aanspringt als er HDR content wordt afgespeeld. 

Het flikkeren kan ik niet verklaren. Dat is misschien een instelling in jouw LG tv. 

Reputatie 7
Badge +20

Heel belangrijk mensen, type LG. Kan een typisch LG-model probleem zijn.

 

??

Wat bedoel je?

 

LG is geen type, maar een merk.

Badge

@Henkkluft . Ik herken het.   De box zendt nu standaard uit met HDR aan. Er wordt nog gewerkt aan een automatische functie.  Zodat het ook écht alleen aanspringt als er HDR content wordt afgespeeld. 

Het flikkeren kan ik niet verklaren. Dat is misschien een instelling in jouw LG tv. 

Het lijkt bij een lagere verversingssnelheid beter te gaan. Ik heb de box nu ingesteld op 25hz

Maar dit is meer een tussenoplossing

@Henkkluft  Heb je de (high speed) HDMI kabel gebruikt die bij het pakket zat? 

Badge

@Henkkluft  Heb je de (high speed) HDMI kabel gebruikt die bij het pakket zat? 

Ik heb de kabel gewisseld. Op eide stond high speed op maar de nieuwe lijkt het probleem op te lossen!

 

Dank je wel!

Dank voor de update, @Henkkluft . Soms komt het vrij nauw met die HDMI kabels.   Laten we hopen dat dit de oplossing was. 

Ik heb precies het zelfde gehad. De hdmi kabel die meegeleverd was, is te kort dus heb een eigen kabel gebruikt. Dit was echter een kabel van de action. Alles geprobeerd niks werkte. Later heb ik het kastje iets hoger gezet en de korte mee geleverde kabel aangesloten en het probleem was verholpen. Toch maar een duurdere kabel gekocht van 3 meter. En alles werkt top.

 

Gr. Maarten

Dank @Moate86 . Ik vermoed dat die goedkopere kabel moeite had met de hoeveelheid informatiestroom.  

Ik ben blij dat je het zelf hebt kunnen oplossen!

Dat betekent dat de HDMI kabel het probleem geeft. Ik heb ook een andere kabel gembruikt van 3 meter.

welke kwaliteit moet je dan wel hebben?

Ik heb vandaag 2 X 30 minuten met de de kpn aan de telefoon gezeten, ik werd overigens keurig te woord gestaan.

Samen van alles doorlopen op de tv, en nu moest alles goed zijn.

Zet ik vanavond de tv aan en weer steeds een paar seconden zwart beeld met rechts bovenin dolby vision.

Super vervelend, ik baal er stevig.

Wie weet de oplossing

 

Ik heb vandaag 2 X 30 minuten met de de kpn aan de telefoon gezeten, ik werd overigens keurig te woord gestaan.

Samen van alles doorlopen op de tv, en nu moest alles goed zijn.

Zet ik vanavond de tv aan en weer steeds een paar seconden zwart beeld met rechts bovenin dolby vision.

Super vervelend, ik baal er stevig.

Wie weet de oplossing

 

@Avo1958  In het instellingen menu bij beeldinstellingen zit een optie om HDR aan of uit te zetten. Zet het uit en dan zal de melding wegblijven.

Dankjewel het probleem is verholpen 

Ik heb ook een OLED en hetzelfde probleem . Kabels wisselen hielp niet, maar instelling Eco stand omzetten naar Snelle start bij de KPN instellingen hielp wel, probleem nu weg.

Nou, herstel, nog niet weg, maar lijkt wel minder geworden. Beeld en geluid valt nog steeds af en toe weg gedurende 2 seconden en komt dan weer terug, met de Dolbi vermelding. Dit ondanks gebruik van de officiële KPN bekabeling. Geen idee wat ik verder nog kan doen.

Ik heb ook een OLED en hetzelfde probleem . Kabels wisselen hielp niet, maar instelling Eco stand omzetten naar Snelle start bij de KPN instellingen hielp wel, probleem nu weg.

Oh, dat is apart.   

De TV box kent nu eigenlijk maar 2 standen:  HDR uit of continue aan.  (in het laatste geval zal je tv daar telkens op kunnen reageren aangezien lang niet alle uitzendingen in HDR zijn).

Daarom is de meest praktische oplossing HDR continue uitzetten en (tijdelijk) weer aanzetten als je wéét dat een uitzending/film HDR heeft.  

Beetje omslachtig en we werken ook aan een 3e optie die beter overweg kan met de aangevoerde signaal en zelf naar HDR schakelt als de content daar om vraagt.  Zo ver is het helaas nog niet. 

Dank je wel, Erwin. Hoe moet ik HDR uitzetten, ik zie het niet bij de kpn instellingen.

ga naar de beeldinstellingen.  Bij de resolutie settings zit ook een hdr instelling. Je moet even flink doorklikken. Het zit jammer genoeg een beetje verstopt. 

Beste Erwin, ik kan niets vinden. Moet ik zoeken bij de KPN instellingen of bij de OLED TV instellingen?

 

@Japio71  Excuus. Het zit ook goed verstopt

Je moet iig bij de instellingen van de TV+ box zijn. Hier is een uitleg:

 

Als je dan naar resolutie gaat is er onderin de setting voor HDR. En die moet op uit gezet worden. Succes!

Goedenavond,  sinds ik het nieuwe kpn+ kastje heb,  heb ik dezelfde problemen als ieder ander hier heeft aangegeven. Ook ik heb een lg tv. Ik gebruik de originele kabels. Is het probleem inmiddels al verholpen bij kpn? Anders moet ik kijken of het werkt om de tv terug te schakelen naar heb dan waarschijnlijk ook slechter beeld.

 

Voorlopig lijkt het opgelost door hdr10 te kiezen.

 

Goedenavond,  sinds ik het nieuwe kpn+ kastje heb,  heb ik dezelfde problemen als ieder ander hier heeft aangegeven. Ook ik heb een lg tv. Ik gebruik de originele kabels. Is het probleem inmiddels al verholpen bij kpn? Anders moet ik kijken of het werkt om de tv terug te schakelen naar heb dan waarschijnlijk ook slechter beeld.

 

Voorlopig lijkt het opgelost door hdr10 te kiezen.

 

Als hdr10 geen storing geeft, dan kun je 'm daar gewoon op laten staan.

Ondertussen is die 3e optie er ook.  En krijgen we eigenlijk geen klachten meer hierover. 

Reageer