Beantwoord

Dubbele ondertiteling bij iTV app

  • 22 December 2023
  • 25 reacties
  • 301 keer bekeken

Reputatie 1

Als ik de ondertiteling aanzet bij de (bekabelde)TVapp krijg ik een dubbele ondertiteling. 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 12 January 2024, 21:16

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @HansCaroline,

Als je de ondertiteling uitzet dan heb je geen dubbele ondertiteling, dit komt omdat het programma zelf ook ondertiteling meestuurt. Mocht het dan niet het geval zijn, zou je eens een screenshot willen plaatsen zodat wij het ook kunnen zien.

Reputatie 1

Ik bedoel de ondertiteling bij een programma waar geen ondertiteling gebruikt wordt, bijvoorbeeld een Nederlands programma als Op 1

Reputatie 7
Badge +22

Ik bedoel de ondertiteling bij een programma waar geen ondertiteling gebruikt wordt, bijvoorbeeld een Nederlands programma als Op 1

Bedankt @HansCaroline voor je bericht, heb je de tv ontvanger eens gereset? Welke tv ontvanger heb je? (Merk/type)

Reputatie 1

Dank je wel voor de snelle reactie. We kijken tv (LG) via de kpn+app. Ik heb bij de instellingen de live-ondertiteling uitgezet, maar nu we naar de Slimste mens kijken, zie ik dat dit niet geholpen heeft.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @HansCaroline,

LG tv's hebben zelf vaak ook ondertitelingsinstellingen. Zou je eens kunnen uitzoeken wat voor ondertitelingsinstellen je tv zelf precies heeft? Heb jij bijvoorbeeld een ‘CC/SUB’ knop op je LG afstandsbediening en wat gebeurt er als je die indrukt?

Reputatie 1

Dag Maja, dank voor je reactie. Ik heb geen CC/SUB knop op mijn afstandbediening. Ik bedien de tv middels de afstandsbediening van B&O.  Het ondertitelingsblok verschijnt twee keer tegelijk onder elkaar en even later verdwijnt 1 blok. Het is gewoon storend, meer niet. 

Weet jij ook of de updates van de tv+app automatisch geinstalleerd worden?

Gaat het hier over 24Kitchen?

Reputatie 1

24Kitchen?

Reputatie 7
Badge +20

24Kitchen is een tv-zender @HansCaroline, maar aangezien die jou niet bekend voorkomt, zal jouw probleem met de ondertiteling niet (alleen) daar spelen 😉

Zou je eens een foto kunnen plaatsen hier waarop beide ondertitelingen te zien zijn?

Reputatie 1

Goedemiddag, 

Bijgaand een afbeelding met dubbele ondertiteling.

MVG, Hans

Kreeg ineens een déjà vu. 

Soms een LG/ B&O televisie?

 

Reputatie 1

Klopt een LG tv, gekoppeld aan een B&O soundbar. Kan het probleem wel worden opgelost?

 

Ik zie dáár geen oplossing. En die zou ik ook niet weten.

Reputatie 1

Dank voor de moeite.

Reputatie 7
Badge +20

Dank voor de afbeelding @HansCaroline, ik ben even benieuwd of dit probleem óók speelt als je -puur om te testen- de soundbar even loskoppelt van de tv. De enige andere melding die we hier over hebben ontvangen betrof ook een LG tv in combinatie met B&O apparatuur, en ik probeer iets meer helder te krijgen waar dit nu toch aan kan liggen 🤔

Reputatie 7
Badge +20

Kan je ons al iets vertellen over wat er gebeurt als de soundbar losgekoppeld is @HansCaroline?

Reputatie 1

Heb ik nog niet gedaan. De dealer van de tv en soundbar komt zelf ook om het probleem te bekijken. Zodra ik meer weet, laat ik het weten.

Reputatie 7
Badge +20

Aah ok, ik hoor heel graag of de dealer hier de oorzaak en oplossing van weet te vinden!

Reputatie 7
Badge +20

Is de dealer inmiddels langs geweest @HansCaroline? En zo ja, heeft die de oorzaak wellicht kunnen vinden?

Reputatie 1

De dealer is gisteren geweest. Het probleem is niet verholpen. Ik heb inmiddels de tv ook met de tv+ kastontvanger aangesloten. Als ik via de app kijk doet het probleem zich wel voor, via de ontvanger niet. Ook opgenomen programma's bij bijvoorbeeld VRT zijn dan terug te kijken. De app vertoont m.i. dus nog de nodige kinderziektes. Maar ja, er zijn ergere dingen.

Reputatie 7
Badge +20

Jammer dat daar niks uit is gekomen. We hebben hier 1 andere melding over ontvangen en dat betrof ook de tv app op een LG tv met B&O apparatuur, dus er lijkt iets niet helemaal soepel te lopen met die combinatie 🤔

En je hebt de tv-ontvanger nu aangesloten? Daarmee heb je meer mogelijkheden inderdaad, dus als het zo ook prima is qua aansluiting, wil ik je aanraden om het lekker zo te laten!

 

Hier al een jaar sinds aanschaf LG tv dubbele ondertiteling. Niets helpt van alles wat hier geopperd wordt. Zeer irritant dit. Is er echt niets aan te doen?

Ik lees iets over kinderziektes.......hoe lang mag dat duren?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Vincent en Monique, inmiddels weet ik hier meer over: dit issue doet zich alléén voor bij LG tv's. Het probleem is bekend en men is op zoek naar de oorzaak en oplossing. Wanneer die oplossing er zal zijn, daar kan ik verder nog weinig over vertellen omdat dit nog niet duidelijk is. Als ik er meer over hoor, laat ik het hier weten!

Hier hetzelfde probleem. Hoop dat het snel opgelost wordt!

Reageer