Vraag

Een aantal opgenomen programma's zijn verdwenen

  • 1 April 2020
  • 6 reacties
  • 443 keer bekeken

Het is ons nu al voor de tweede keer in een jaar overkomen dat er van de lijst met opgenomen programma's cq. films een aantal zomaar verdwijnen. Deze opnames waren zeker nog geen jaar oud en de maximale opname capaciteit op de server werd niet overschreden.

Het valt iedere keer op als wij een programma of film willen kijken die de afgelopen maand was opgenomen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7

Hoi Orlok, welkom op het forum! Wat vervelend dat je opnames kwijt bent geraakt. Als het jaar nog niet voorbij was, en je had nog ruimte over, dan is de opname in ieder geval niet automatisch verwijderd. De enige manier waarop het dan kan, is als deze toch handmatig is verwijderd door iemand die toegang heeft tot jouw interactieve tv. Dit kan dan via een ontvanger zijn geweest, of via interactieve tv online. Weet je zeker dat er niet iemand in jouw huishouden dit verwijderd heeft? Of is er iemand anders, buiten je directe huishouden, die je toegang hebt gegeven?

Dat zou dan betekenen dat iemand de boel saboteert door programma's moedwillig/per ongeluk te verwijderen. Nou dat kan ik uitsluiten omdat ook programma's die die andere persoon zou willen bekijken ook gewoon zijn verdwenen. Nee, het is niet één, wat ik mij kan voorstellen, maar er zijn meerdere programma's cq. films die op een gegeven moment gewoon weg zijn. Veel programma's cq. films blijven bij mij gewoon beschikbaar tot het moment dat deze het jaar overschrijden.

Wat ik mij zou kunnen voorstellen is dat bij KPN of de programmamaker (NPO of RTL etc.) gewoon om voor mij onduidelijke redenen ‘licenties’ op het uitzenden en daarna bewaren van programma's verlopen. tenslotte betalen zij daarvoor. Een ieder die een zgn. vinkje van belangstelling heeft gezet (ik dus bij een opname) om dat op een gegeven moment te bekijken is daarmee het recht kwijt en verdwijnen daardoor uit mijn bewaarlijst.

Ik heb het de eerste keer dat het gebeurde via de helpdesk gemeld met als hun oplossing dat alles zou moeten worden gereset waardoor ik dan wel alle opnames kwijt zou zijn maar dat dan wel het probleem zou zijn opgelost, niet dus.!

Reputatie 7
Badge +7

Hebt u misschien een gast-wifinetwerk in gebruik?

 

Nee, geen gast-wifinetwerk in gebruik.

Ik lees hier op het forum de laatste tijd soortgelijke berichten en ik hoorde in mijn omgeving ook dergelijk gemopper, details weet ik niet.

Reputatie 7

Ik heb onlangs inderdaad ook iemand anders gehad met een vergelijkbaar probleem. De iTV mensen hebben dat account helemaal nagekeken en er was niets te vinden aan onze kant waarom zijn opnames verdwenen. Het enige wat er dan nog overblijft is dat aan jouw kant iemand opnames verwijderd. Dit hoeft niet per sé via de ontvanger te zijn, het kan ook via iTV Online gaan. 

 

Wat nog wel even relevant is om te checken: je hebt niet onlangs een zenderpakket uitgezet? Want in dat geval worden ook de bijbehorende opnames verborgen. Deze komen echter weer terug als je het zenderpakket weer aanzet (mits het jaar nog niet voorbij is).