Vraag

Geen beeld, wel menu en geluid

  • 24 January 2020
  • 10 reacties
  • 661 keer bekeken

Ik heb een andere TV aangesloten op de ontvanger. Nu krijg ik alleen menu (en zender info) en geluid, maar geen beeld. TV ontvanger helemaal gereset. Geen oplossing. Andere HDMI kabels geprobeerd. Ook geen resultaat. Ik heb een mediaspeler ter controle op dezelfde HDMI poort aangesloten. Dat werkt wel. Wat is hier gaande? Ik heb een Sharp LC-46LX TV.


10 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Welkom @Bakuitje 

 

Kijk eens bij TV-ontvanger werkt niet 

Hopelijk kan je het daar mee oplossen?

Had ik al gedaan. Geen resultaat.

Reputatie 7

Geen beeld maar wel een menu betekent dat de HDCP handshake niet succesvol is.

Zet zowel de TV ontvanger de televisie uit (beide helemaal van de stroom af).

Zet eerst de televisie aan en wacht tot deze volledig gestart is.

Zet de TV ontvanger aan.

Als het probleem nu nog steeds bestaat, dan begin ik te vrezen dat deze combinatie wel eens problematisch kan blijken.

Gedaan, maar weer geen resultaat.

Reputatie 7

Welk type TV ontvanger heb je?

VIP5202

Reputatie 7

Helder, dan hoop ik dat er snel iemand van KPN zal reageren om hier een oplossing voor te verzorgen.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Bakuitje Het probleem speelt nog steeds? Ik kijk graag met je mee. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Het probleem is er nog wel. Ik heb alleen voor nu een oude 5.1 receiver er tussen gezet. Dan werkt het wel. Ik wilde echter die receiver niet meer gebruiken.

Gegevens aangepast.

Reputatie 7
Badge +20

Om zeker te zijn: hoe had je het precies aangesloten zonder die receiver, dus op het moment dat het niét werkte? Kun je alle apparaten en verbindingen eens opnoemen? Want ik denk dat Wjb met zijn opmerking een heel eind in de juiste richting zit. 

Reageer