Geluid niet synchroon met beeld

  • 18 January 2019
  • 7 reacties
  • 1865 keer bekeken

Sinds een paar weken heb ik een nieuwe televisie met het 4k abonnement alles is prima gelukt maar het geluid is niet synchroon met het beeld. Op onze slaapkamer hebben we ook een tv en daar is geluid ook niet synchroon. IK heb zelf beide tv ontvangers gereset en ik ben in Amersfoort ook bij de kpn XL geweest en die hebben samen met de servicedienst beide tv ontvangers op afstand gereset.
Helaas geen resultaat.Als het aan de nieuwe tv zo liggen dan zou de tweede tv het niet moeten doen maar dat is dus niet het geval. Mijn conclusie is dat het aan de tv ontvangers ligt.


Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Florencia, welkom op het forum! Dat lijkt me bijzonder irritant TV kijken. Erg vreemd dat dit op beide TV-ontvangers gebeurt. Op welke manier loopt het geluid precies naar de TV's? Heb je alleen een HDMI kabel aangesloten of zit er een versterker/home cinema set aangesloten? Is die dan met een optische kabel verbonden?

Kun je jouw profiel aanvullen met jouw adresgegevens en klantnummer? Dan kijk ik de verbinding graag na vanuit deze kant.
Ik heb inmiddels op de tv bij instellingen voor HDMI weer op automatisch gezet. Bij de kpn winkel hadden ze mij geadviseerd deze op UHD 60Hz te zetten. Nu ik hem op automatisch gezet heb is het nu goed gelukkig. Maar de tv op de slaapkamer heeft het probleem nog, alleen is dit een wat minder erg om dat het beeld wat kleiner is.Met de instellingen van de tv ontvanger lukt het niet om HDMI op automatisch te zetten.
Reputatie 7
Badge +28
Die instellingen kunnen invloed hebben op hoe soepel het beeld loopt, het geluid zou hier los van moeten staan. Welke opties krijg je wel te zien op de tv op de slaapkamer? Die is wel met hdmi aangesloten?
Moet ik nu bij beeldinstellingen zowel op mijn oled tv in de woonkamer als de tv op mijn slaapkamer op automatisch zetten of anders. Ik weet het niet meer.Met de instellingen van tv ontvanger is het op de slaapkamer het zelfde ik was namelijk met de instellingen van de tv bezig.Ik weet niet wat je bedoeld met het soepel lopen van het beeld.Wat is dan het beste voor beide tv's automatisch of anders.
Reputatie 7
Badge +28
Sorry, ik wou het niet verwarrender maken 🙂

Ik was verbaasd dat de beeldscherminstellingen invloed hebben op het probleem dat je beschrijft; het niet synchroon lopen van beeld en geluid. Of het op 50hz, 60hz of automatisch staat heeft alleen invloed op het beeld. De verkeerde instelling zorgt ervoor dat het beeld niet helemaal soepel loopt. Met het geluid heeft dit eigenlijk niets te maken. De "Automatisch" instelling is in de meeste gevallen prima. De TV beneden lijkt nu goed te werken, daar hoef je niets meer aan te passen.

Je gaf in je laatste bericht aan: "Met de instellingen van de tv ontvanger lukt het niet om HDMI op automatisch te zetten.", over de TV ontvanger in de slaapkamer. Daarop ben ik benieuwd welke opties je wel te zien krijgt bij menu > instellingen > beeld-instellingen.
Ik heb de slaapkamer tv op 1080p van de beeldschermresolutie gezet en het lijkt nu redelijk goed het is in ieder geval beter. Ik weet alleen niet of dat er mee te maken heeft want je bent zo gefocust op dat beeld geluid verschil wat eigenlijk minimaal is.Mogelijk moet ik dus wat minder gaan focussen op dat want mijn vrouw ziet het verschil niet. Ik laat het voorlopig maar zo tot dat er mensen gaan zeggen dat het geluid niet synchroon loopt.
Reputatie 7
Badge +28
Het blijft opmerkelijk, er hoort helemaal geen vertraging te zijn. Laat het gerust in dit topic weten als je het verder wil onderzoeken.

Reageer