Vraag

Geluidproblemen interactieve tv KPN met Sony Bravia en Pioneer

  • 12 December 2020
  • 4 reacties
  • 208 keer bekeken

Ik had al eerder een bericht geplaats over geluidproblemen bij interactieve tv KPN.

Naar aanleiding van haperend geluid na installatie tv Sony bravia en Pioneer FW 40/50 set nog het volgende.

Bluetooth blijkt een stoorzender; dus zowel bluetooth op tv als versterker uitzetten.

WIFI is dus ook nog een bron van uitval. Bij HDMI ARC blijkt ook wifi te storen tussen modem, tv ontvanger, versterker …

Een test kan je doen door alles aan te zetten en met een mobiele telefoon (wifi en bluetooth aanzetten) een speedtest te doen; je hoort en ziet verstoringen optreden.

Toch wel heel bijzonder - in een tijd dat zowel wifi als bluetooth mobiel vrijwel altijd aanstaan (apps) en apparatuur zoals tv en versterkers vragen om wifi en bluetooth standaard aan staat - dat je het hier uiteindelijk moet zoeken om zeer hinderlijke geluiduitval op te lossen.

Dus attentie!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hoi @FrankHH . Welkom op het forum.

Dit wist ik ook niet. Ik begrijp dat na het uitzetten van bluetoothfuncties op jouw apparatuur de geluidsproblemen zijn verholpen? Ik heb de vrijheid genomen om je topic titel aan te vullen met de specifieke apparatuur die jij gebruikt, zodat andere gebruikers het makkelijker kunnen vinden. 

@Erwin_ hartelijk dank voor het aanvullen.

Helaas zijn de klachten niet weg. Optisch geprobeerd naast hdmi. Keuze optisch bij geluid tv ontvanger. Toch ook nu uitval. Op de meest vreemde tijdstippen  ... hinderlijk.

Het lijkt wegvallend internet of voor modem gebeuren vreemde dingen.

Vanmorgen gebeld met KPN. Ze zenden nieuwe kabels Experia in en out. Daarna monteur voor binnenkomend signaal.

Ik meet 50/12. Storingen KPN zijn er wel degelijk.

Wordt vervolgd.

Dus bluetooth was niet de oplossing? :-( 

Houd ons op de hoogte. 

Aanvullende informatie.

Zowel Bluetooth als wifi lijkt de boosdoener niet te zijn.

Ik wacht op kabels. Instellingen nu versterker hdmi arc naar arc tv, hdmi sat naar tv ontvanger, geluid op hdmi stereo.

Optische kabel van tv ontvanger naar versterker zodat zonder tv optische verbinding voor geluid zorgt. 

Toch storing wegvallen geluid...