Vraag

Haperend beeld en wegvallen geluid

  • 18 October 2019
  • 2 reacties
  • 379 keer bekeken

Ik ervaar al lange tijd haperend beeld en geluid bij alles wat ik kijk behalve bij directe uitzendingen.

Nadat een programma op pauze heeft gestaan, wanneer ik opnames kijk, of wanneer ik iets kijk van programma gemist of een film van on demand dan hapert het beeld en geluid.

Dit is zo irritant en gebeurd eens in de minuut, waardoor iets kijken gewoon niet meer gaat. 

 

Zit met kabel aangesloten, niet draadloos, en heb alles al gedaan betreft resetten, aan en uit, stekker eruit........ Noem het maar op, het blijft happeren.  Dit is nu al een maand of 4 aan de hand en is spontaan opgetreden.  Via de site kom ik niet verder, tips en trucs werken niet. Monteur voor 50 euro voorrijkosten vind ik geen optie, ik betaal 115 euro in de maand en verwacht daarvoor goedwerkende diensten. lMischien iemand nog een goeie tip??   Het heeft altijd goed gefunctioneerd  in de afgelopen 5 jaar en nooit problemen gehad. Een op andere dag is het ontstaan. Tijdje gelaten in de hoop op een update of iets maar helaas. Nu mijn laatste strohalm. 

 

Ben benieuwd, anders toch maar is bij andere aanbieders gaan kijken


2 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Ries77, welkom op het forum! Allereerst sorry voor de zeer late reactie. Top dat je je gegevens al hebt ingevuld. Daarmee kan ik direct een aantal testen uitvoeren.

Je hebt geen woord overdreven. Alles wat wij “Video on Demand” noemen (pauzeren, terugkijken, opnames) geeft vrijwel 100% van de tijd storing. Op de Motorola 1853 werkt het slecht, op de iets nieuwere Arcadyan 2260 lijkt er alleen maar storing te zijn bij VoD gebruik.

Bij vergelijkbare situaties is een netwerkapparaat vaak de oorzaak. Denk aan een Draadloze Verbindingsset (Homeplug), een switch of een router. Is er bij jou, behalve de Experia Box, netwerkapparatuur aanwezig zoals deze? Is het mogelijk een TV-ontvanger rechtstreeks aan te sluiten op de Experia Box en alles verder los te koppelen? Ook als de TV-ontvanger zelf niet op de switch/router zit aangesloten wil ik je vragen als test alles verder los te halen van de ethernetaansluitingen. Werkt het dan wel goed? Dan gaan we verder kijken in het netwerk. Werkt het dan nog niet goed? Dan is de Experia Box mogelijk de boosdoener.

Ik ben erg benieuwd en hoor graag van je :)

Reputatie 7
Badge +28

@Ries77: Ik heb benieuwd of je dit nog verder kunt toelichten. Dit is ongetwijfeld op te lossen maar we zullen de oorzaak eerst moeten achterhalen. 

Reageer