Vraag

hapernd beeld

  • 8 December 2020
  • 3 reacties
  • 75 keer bekeken

Wij kijken draadloos ITV. We hebben een Arris HDMI ontvanger. De tv is van Philips. 
We hebben nu al enige tijd haperend beeld. Het wordt steeds erger en is vreselijk storend. 
we hebben alle stappen al doorlopen doe genoemd zijn op de we site. 
Geen verbetering. 
 

enkele maanden geleden hebben we hetzelfde probleem gehad. Dat is toen on-line opgelost. Zou dat nu weer kunnen?

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Met draadloos bedoel je een z.g.n. draadloze verbindingsset (DVS)? Die zijn niet écht draadloos maar maken gebruik van de elektriciteitsdraden van de elektrische huisinstallatie. Verstoringen op die (niet afgeschermde draden) kan tot problemen met tv-kijken leiden. Zie ook Storing met de Draadloze Verbindingsset oplossen. Let met name op stap 2 en zorg ervoor dat je het precies zo aangesloten hebt om verstoringen te voorkomen.

Reputatie 3
Badge

Ik heb inmiddels 10 jaar ervaring met de draadloze verbinding. De hele serie van Devolo 200,500,650 en later TP-link PA8030P. Deze laatste ooit vervangen door de TP-link Pa9020p set maar die waren compleet ongeschikt. Storing op de tv dus gauw de PA8030P set weer geïnstalleerd. 

Bij bij lopen de powerlines over 2 verschillende en sinds een jaar of 5 zonder problemen. Op een zeker moment was het bij mij ook iedere keer raak terwijl ik lange tijd nergens last van had. Dan lees je over allerlei foute apparaten die bij jou of de buren storing kunnen veroorzaken. Iedere keer checkte ik met de software de snelheid van de verbinding. Overdag viel de storing nog wel mee maar s' avonds viel het niet mee. De kerstverlichting en ledlampen die s' avonds aangestoken werden hadden een negatieve invloed op de snelheid. Kon niet echt een verklaring vinden. Uiteindelijk bleek het FTU kastje brak te zijn. TV beelden zijn heel gevoelig voor storing op de lijn. De Powerline adapters versterken de storing die er op je datalijn zit.

Kortom als altijd alles heeft gewerkt en je hebt nu storing dan zijn je powerlines versleten of er zit storing op de lijn. Modern of FTU kastje brak. Adapters uit gaan proberen op andere locatie. Daar ook storing adapters de boosdoener en anders je datalijn.Bij mij de monteur laten komen om de boel door te laten meten. Na vervanging van de FTU unit kijk ik nu al jaren storingsvrij. Op de adapter met 3 lan poorten zit een Internet reciever, tv en de settopbox aangesloten.. 

Het antwoord luidt al gauw een draad trekken is veel beter. Dat is ook zo, maar als "draadloos" werkt is dat een prima oplossing. 

Ik heb alles draadloos in huis. NAS server en Alarm centrale en WiFi Router zijn bekabeld aangesloten in de meterkast. TV kijken via settopbox gaat helaas niet met WiFi. Hoewel streamen met een Chromecast via de KPN app met WiFi lukt wel. 

 

Reputatie 7
Badge +17

Haperend beeld is natuurlijk nooit leuk @Pareky! Laten we kijken wat we daar aan kunnen doen. Bovenstaand van @Henk2304 en @Glasblazer is allemaal compleet juist. Laat je weten als je de stappen zoals aangegeven door @Henk2304 hebt doorlopen?