Vraag

Hoe kan ik zappen op de iTV app met mijn chromecast afstandsbediening?

  • 17 September 2023
  • 12 reacties
  • 577 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Ik ben voor een jaartje terug op vdsl via een budgetaanbieder 😉 en gebruik naast de vip2952v2 box ook een Chromecast met Google TV en dus ook de KPN iTV app. Ik gebruik dan de bij de Chromecast geleverde AB. Ik kan niet vinden hoe ik tussen de kanalen kan zappen, anders dan via de Live TV of de Gids. Kan het niet of heb ik het nog niet gevonden? #tia!


12 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Reacher, dat zou ik ook niet zo snel weten, heb je het in de tussentijd nog kunnen vinden?

Een beetje vanzelfsprekend wellicht maar met je abonnement via een andere provider kan ik je inhoudelijk ook niet echt helpen hier.

@Reacher

Zappen met de bijgeleverde afstandsbediening is niet mogelijk.

Ik gebruik de Kpn+ afstandsbediening i.c.m. de Chromecast Google TV.

Die is hier te bestellen voor 20 euro.

Met de Kpn+ afstandsbediening werkt het zappen met de Odido TV app prima. (T-Mobile TV app)

Met Nlziet werkt het zappen ook prima.

Zeer waarschijnlijk werkt dit ook met de Kpn TV app.

Werkt het niet je kunt het binnen 2 weken retour doen.

Zie mijn topic voor uitleg op het Odido forum.

https://community.odido.nl/tv-493/chromecast-google-tv-normale-afstandsbediening-352758

 

In de kpn tv app op mijn Nokia streamingbox 8000 kan ik gewoon zappen met De zappen knoppen op diens afstandsbediening. Dus p+ en p-.

In de kpn tv app op mijn Nokia streamingbox 8000 kan ik gewoon zappen met De zappen knoppen op diens afstandsbediening. Dus p+ en p-.

Peter

Het gaat hier om de Chromecast Google TV i.c.m. de Kpn+ afstandsbediening.

Dat de Kpn TV app werkt met zappen op de box 8000 weet ik.

Toen ik nog bij Kpn zat heb ik dit niet kunnen testen met de Chromecast Google TV vandaar mijn opmerking zeer waarschijnlijk.

 

 

 

 

Volgens mij gaat het hier juist niet om de Chromecast met kpn+ afstandsbediening maar de originele afstandsbediening. @peter-keetfm 

Reacher schreef 

Chromecast met Google TV en dus ook de KPN iTV app. Ik gebruik dan de bij de Chromecast geleverde AB.

En ik geef alleen maar aan dat zappen in de app werkt. Danwel zou moeten. 

Dat doe jij ook.

Dus wat je met boven staande reactie bedoeld is mij een raadsel. Ik reageerde op het startbericht. Helemaal niet op jou.

@PeterG

Maar wat heeft een box 8000 nou met een Chromecast Google TV te maken.

I.d.d. begrijp ik je niet.

Op de Chromecast Google TV kun je de Kpn+ afstandsbediening koppelen doormiddel van bluetooth.

De bediening wordt dan een stuk makkelijker.

En dit als hdmi cec niet goed werkt als het  tv toestel wat ouder is.

Anders kun je dit met de tv afstandsbediening zelf. (Zie Odido forum link)

En dat zappen werkt dus niet met deze kleine afstandsbediening.

 

Maar wat heeft een box 8000 nou met een Chromecast Google TV te maken.

Pfff. Omdat het dezelfde app is. En ik daarmee aangeef dat zappen in de Android-TV app (exact gelijk aan die voor Google TV) mogelijk is.

Wat is daar niet aan te snappen?

Maar wat heeft een box 8000 nou met een Chromecast Google TV te maken.

Pfff. Omdat het dezelfde app is. En ik daarmee aangeef dat zappen in de Android-TV app mogelijk is.

Wat is daar niet aan te snappen?

Het gaat hier om @Reacher en gebruikt een Chromecast Google TV.

Met de bijgeleverde afstandsbediening is zappen niet mogelijk.

Snap je het nog.?

Als er een andere afstandsbediening via bluetooth gebruikt wordt is het waarschijnlijk wel mogelijk.

In dit geval de Kpn+ afstandsbediening.

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @Reacher, dat zou ik ook niet zo snel weten, heb je het in de tussentijd nog kunnen vinden?

Een beetje vanzelfsprekend wellicht maar met je abonnement via een andere provider kan ik je inhoudelijk ook niet echt helpen hier.

Dank voor de dappere poging ‘dat zou ik ook niet zo snel weten’ maar de vraag gaat dan ook niet over het abonnement maar over de dienst en de app die wel KPN zijn.

Reputatie 3
Badge +1

Maar wat heeft een box 8000 nou met een Chromecast Google TV te maken.

Pfff. Omdat het dezelfde app is. En ik daarmee aangeef dat zappen in de Android-TV app mogelijk is.

Wat is daar niet aan te snappen?

Het gaat hier om @Reacher en gebruikt een Chromecast Google TV.

Met de bijgeleverde afstandsbediening is zappen niet mogelijk.

Snap je het nog.?

Als er een andere afstandsbediening via bluetooth gebruikt wordt is het waarschijnlijk wel mogelijk.

In dit geval de Kpn+ afstandsbediening.

 

 

Heren, heren, als ik gekibbel in mijn topic wil, ga ik wel naar Zeelandnet 😉

Dank voor de tip dat ik de KPN AB aan mijn GC Google TV kan koppelen. Dan moet ik die er wel weer bij leggen op mijn bijzettafeltje en ik zou dat liever zo leeg mogelijk zien. Wat ik eigenlijk wilde; zappen in de KPN iTV-app met mijn GC AB, kan dus helaas niet. Zou het ook niet (of wel) werken met de Apple TV AB?

@Reacher 

Nee met de Chromecast Google TV afstandsbediening is zappen helaas niet mogelijk.

Die afstandsbediening gebruik ik helemaal niet meer.

De Kpn afstandsbediening kun je alles mee bedienen.

Dus de Chromecast afstandsbediening kunt U opbergen.

Of deze werkt met de Kpn TV app kan ik niet testen.

Je mag het binnen 2 weken retour doen ff proberen.

 

Reputatie 7
Badge +7

@Reacher Heb je in de itv-app de mini-gids gevonden? Volgens mij is het via de mini-gids de snelste manier. 

Reageer