Vraag

Hoe werkt de TV+ app in Spanje als ik daar deze winter heen ga?

  • 5 June 2024
  • 4 reacties
  • 53 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +2

Ik lees dat er m.n. in het buitenland wat problemen zijn met het gebruik van de KPN TV+ app.

Omdat wij in het late najaar / winter weer voor minimaal 3 maanden naar Spanje gaan ben ik geïnteresseerd in ervaringen van forumleden welke de app in Spanje gebruiken, gebruikt hebben of binnenkort gebruiken.

Als er inderdaad problemen met de KPN TV+ app zijn dan moet ik op tijd maatregelen nemen om in Spanje van een storingsvrije TV ontvangst verzekerd te zijn.

Ik beschik in ons verblijf over glasvezel Internet met een capaciteit van 350 / 350 Mbps, dus daaraan zou het liggen.

Hier in ons woonhuis hebben wij met onze iPad Air een prima TV ontvangst en dat via een xDSL Internet met een capaciteit van 83 / 16 Mbps.


4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Volgens KPN moet het binnen de EU allemaal gewoon werken:

https://www.kpn.com/beleef/blog/overal-online-tv-kijken-met-itv-app.htm

Reputatie 5
Badge +2

Ja, dat geloofde ik ook maar zie nu toch wel wat berichten dat het toch wat minder in het buitenland werkt zoals de bijdrage (zie link) waarin staat dat de app in Spanje niet goed werkt.

Om nu uit te sluiten dat het om een incidentele bijdrage gaat hoop ik dat er meerdere gebruikers zijn die de app in Spanje gebruik(t)en en die ervaring willen delen..

Het zou heel vervelend zijn dat als je in Spanje zit en dan blijkt dat je daar 3 maanden geen TV via de app kunt kijken.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

De app zou inderdaad gewoon moeten werken binnen Spanje. Maar zoals je ook in dat andere topic hebt gelezen, is het gebruik van de TV+ app in het buitenland en specifiek in Spanje wel in onderzoek, omdat deze ondermaats lijkt te presteren:

Onderzoek naar het presteren van de TV app in het buitenland, en dan met name Spanje, loopt nog. Het lijkt in de meeste gevallen wel echt te liggen aan de bandbreedte en de gebruikte provider. In jouw geval geef je aan een 500 Mbit verbinding te hebben. Dat is op zich ruim voldoende. Maar dan komt inderdaad om de hoek kijken hoe de verbinding tussen jouw apparaat in Spanje en onze servers in Nederland precies loopt. En hoe de bandbreedte van die route is. Ook relevant is of je eventueel een VPN gebruikt. Daar zit ook vaak een beperking op de bandbreedte. Vooral als je een gratis versie van een VPN gebruikt.

Hoe graag ik je ook zou willen garanderen dat het gaat werken, kan ik dat niet.

Reputatie 5
Badge +2

@Denise van KPN bedankt voor de reactie.

Dat u een goede werking van de app in Spanje niet kunt garanderen begrijp ik en heb ik ook niet gevraagd.

Mijn doel van deze topic is hoofdzakelijk om reacties te krijgen van gebruikers van deze app in het buitenland en m.n. in Spanje.

Dus ik wacht rustig af.

Reageer