Vraag

Melding geen diensten

  • 6 April 2020
  • 7 reacties
  • 161 keer bekeken

Hoi. Na meerdere keren opnieuw opstarten en resetten van zowel tv ontvanger en experia box blijft zich de volgende melding voordoen: Geen diensten worden gevonden controleer antenne en of de frequentie en netwerk.

Heel even zie je het kanaal waar de tv ontvanger op staat..5 tellen ongeveer en vervolgens het beeld op zwart en dan weer deze melding. Is mn tv ontvanger kapot? Wi-Fi is in orde.


7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Maotie Dat is flink vervelend natuurlijk. Heb je alleen geen tv of zijn de rest van de diensten ook weggevallen? Heb je meerdere ontvangers in gebruik waarop dit voorkomt? Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Hallo Maotie,

Dit lijkt me een typisch bericht van het TV toestel. Ik dacht even op Internet kijken en zowaar daar stond het. 

De eerste 2 problemen om even te onderzoeken zijn of jouw Philips (of soorgelijk merk) TV aansluiting wel op het goede media kanaal staat, op mijn afstandbediening met de toets links onderin naast de 0. Maar ook jouw HDMI kabel kan de boosdoener zijn.  

Als het jouw TV is komt Bart daar volgens mij nooit, of hij moet bij je langskomen:rofl:

Hallo Bart.

Zojuist heb ik contact gehad met een medewerker. Eerdaags word ik teruggebeld door iemand die samen met mij kijkt naar het probleem. Zeer waarschijnlijk moet de tv ontvanger vervangen worden. Er wordt dus aan gewerkt. Bedankt in ieder geval!

Hallo Maotie,

Dit lijkt me een typisch bericht van het TV toestel. Ik dacht even op Internet kijken en zowaar daar stond het. 

De eerste 2 problemen om even te onderzoeken zijn of jouw Philips (of soorgelijk merk) TV aansluiting wel op het goede media kanaal staat, op mijn afstandbediening met de toets links onderin naast de 0. Maar ook jouw HDMI kabel kan de boosdoener zijn.  

Als het jouw TV is komt Bart daar volgens mij nooit, of hij moet bij je langskomen:rofl:

Hey hoi..inderdaad is het de tv. Maar die geeft die melding aan omdat er geen signaal komt van de tv ontvanger. Kan dat zomaar dat instellingen plots verlopen of veranderen? Ik ga straks thuis direct ff kijken. Bovendien als ik de AB van de tv gebruik voor bv YouTube krijg ik ook vervelende interactie met de AB en tv ontvanger van kpn. Dat is ook nog een dingetje. 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo Bart.

Zojuist heb ik contact gehad met een medewerker. Eerdaags word ik teruggebeld door iemand die samen met mij kijkt naar het probleem. Zeer waarschijnlijk moet de tv ontvanger vervangen worden. Er wordt dus aan gewerkt. Bedankt in ieder geval!

Hallo @Maotie Als er al aan gewerkt wordt dan ga ik er niet verder tussen zitten. Ik ben uiteraard wel benieuwd hoe het afloopt! Laat je het weten? 

 

Hey hoi..inderdaad is het de tv. Maar die geeft die melding aan omdat er geen signaal komt van de tv ontvanger. Kan dat zomaar dat instellingen plots verlopen of veranderen? Ik ga straks thuis direct ff kijken. Bovendien als ik de AB van de tv gebruik voor bv YouTube krijg ik ook vervelende interactie met de AB en tv ontvanger van kpn. Dat is ook nog een dingetje. 

Ja het kan best dat de STB (ontvanger in KPN jargon) helemaal stuk is, maar ik neem aan dat er nog wel een lampje brand of zelfs de tijd er goed op staat. 

Je zal niet de eerste zijn waarbij per ongeluk het linkeronderknopje is ingedrukt of met de origine afstandbediener het media kanaal is verzet. 

Als de HDMI kabel er niet goed in zit en je controleert het niet, dan zal je altijd denken dat het aan de STB lag. Je doet dan de kabel er namelijk weer goed in. Resultaat iemand anders krijgt jouw oude STB (en gelukkig gaan ze die tegenwoordig resetten dus krijgt een ander niet plotseling jouw instellingen). 

CorL.. 

Ik heb wat gespeeld met de door jou genoemde knopjes haha. Kwam op de tv AB bij source. Daar stond HDMI bij, alleen in een wat andere setting dan wat ik gewend ben bij Home. Die selecteerde ik en jawel...het was weer goed. How come? Geen idee haha. Maar iig bedankt!

Reageer