Het viel me op dat TV kijken via de app zeer matig werkt momenteel en toch wel spijt heb van de overstap van Ziggo naar KPN en de KPN-marketing toch wel misleidend is.
Mijn nr.1 persoonlijke wens is zoveel mogelijk reclames vrij kijken, dat word je erg moeilijk gemaakt bij KPN.
Voorbeeld 1, je kijkt een programma (bv RTL Boulevard of Vandaag Inside) en schakelt in net iets later dan de originele starttijd, dan zegt de app bij play “niet beschikbaar,” als je dan via terugkijken probeert, lukt het soms wel maar kan je reclames niet doorspoelen dat ga ik dus niet doen en stop ik met verder kijken.
Voorbeeld 2, stel je neemt een serie op, en je kijkt een tijdje niet en er staan 10 afleveringen op waar je er 2 van gekeken hebt, dan kan je op geen enkele manier zien waar je gebleven bent en moet je maar gokken wat je als laatste heb afgespeeld. Dat ga ik dus ook niet doen.
TIP: Ik ben wel blij met het glas/giga-verbinding internetpakket lekker snel top!, Ik heb nu de TV services zoveel mogelijk uitgezet naar Basis, en opnemen pakket uitgeschakeld en gebruik dit niet meer voorlopig. En een aanvullend abonnement op NL Ziet genomen wat een verademing is dat als je geen reclames wilt en gewoon wil kijken wanneer dat uitkomt, kost wel iets meer maar alle ergernissen zijn verdwenen.
Ik zag op de KPN-forums dat mensen hier al jaren over klagen dus niet veel hoop op snelle verbeteringen vandaar mijn tip voor Tv-kijkers die ook graag ‘reclame arm’ willen kijken dat gaat niet snel gebeuren via KPN denk ik.
In mijn setup, Ik gebruik een NVDIA Shield Pro Android Box (voorheen met de KPN app), en niet de KPN-box gezien die minder krachtig is en op software versie iets achter loopt.
Laten we hopen op betere tijden...