Vraag

omruilen 4k ultra hd zte zxv8001

  • 11 December 2019
  • 10 reacties
  • 1567 keer bekeken

Goededag,  

Ik ben ontevreden over beeld kwaliteit van mijn 4k decoders.  Heb ze nu 3/4 jaar.  

Het beeld is op de hd glas zenders  is wazig,  niet scherp. Slecht. De 4k zenders zijn oké. 

MAAR, Als ik een "oude" Arris vip2952 aansluit is het beeld veel scherper, voller van kleur. Echt een genot om naar te kijken. 

Ook het geluid loopt beter tov zte zxv8001. Minder haperingen. 

Dus kijk ik nu gewoon via de oude niet 4k decoder.   Om de maand probeer ik het weer via de 4k decoder. In de hoop dat er een update is geweest,  dat het beeld  verbetert.  Maar helaas. 

Ik dus heb glasvezel 500/500  en 4k abonnement.      

 

Mijn vraag/voorstel zou ik de nieuwe arris vip 5202 mogen ontvangen, dus omruilen tegen de zte 4k.   ????  Hoop dat die arris dan beter beeld geeft op mijn 4k tv. 

Anders ga ik helaas mijn dure abonnementen aanpassen.    Ik ben redelijk tech freak,  dus instellingen enz ken ik, lees ook veel info op forums enz. 

Bedankt en groetjes 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb zelf de ZTE ZXV8001, en het werkt prima! Maar die nieuwe hebben ook kinderziektes! En ze draaien op andere firmware, maar dat wordt ooit ook aangepast. Verder heeft die ontvangers “Deepsleep”, daar gaat de TV ontvanger in staan, en dan krijg je hem ook niet aan met de stand-by toets. Nee, ik hou mooi de ZTE ZXV8001. Ze zorgen maar eerst dat de kinderziektes eruit zijn. Oh ja, en de nieuwe ontvangertjes hebben geen display meer. Erg onhandig met radio luisteren, dan moet je de TV aanlaten om te zien welke radiozender je hebt. 

Dennis.  Fijn dat het bij jou wel werkt. 

Maar daar heb ik niks aan........   lijkt dat je mijn verhaal niet goed leest.  Ik heb met de oude arris vip2952 decoder, wel prachtig beeld.  Ben zeker  niet de enige met deze klachten , zie forum .

Ik vraag dus via dit forum aan KPN  om een andere 4k decoder. De  arris vip 5202. Hopend dat het beeld dan beter is.   

Anders ga ik helaas abonnement aanpassen . 

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Lambiek, welkom terug. Heel vervelend dat je (al zo lang) deze problemen ervaart. Lijkt me zeker niet de bedoeling. Indien het omruilen van de tv-ontvanger de oplossing is voor dit probleem, dan doen we dat natuurlijk. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan ga ik kijken wat ik kan doen.

Dag Paul,   gegevens ingevuld.    Bedankt voor je reactie.   Groetjes 

En hoe is je beeld met de 'gewone’ zenders als je de HDMI uitvoer op de 8001 op 1080i zet? Dan laat je de upscaling (voor UHD scherm pixels) over aan de tv die dat altijd beter doet dan een decoder.

Gebruik je verder wel de HDglas zenders 661 t/m 670? (die zijn 1080i50 bij 12,5 Mb/s)

Reputatie 7
Badge +25

En hoe is je beeld met de 'gewone’ zenders als je de HDMI uitvoer op de 8001 op 1080i zet? Dan laat je de upscaling (voor UHD scherm pixels) over aan de tv die dat altijd beter doet dan een decoder.

Gebruik je verder wel de HDglas zenders 661 t/m 670? (die zijn 1080i50 bij 12,5 Mb/s)

Zou je deze optie nog willen testen @Lambiek? Als je ook dan geen verbetering ziet, gaan we ‘m omruilen.

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb gelukkig geen problemen met de ZTE ZXV-8001, ben er ook blij mee! Als ik hoor wat de Arris 4K ontvangers voor problemen heeft, dan ben ik blij met de ZTE. Mijn resolutie staat op UHD@60Hz bij de Sony TV, en bij de Samsung TV UHD@50Hz. En heb gewoon super beeld! 😉

 

 

En hoe is je beeld met de 'gewone’ zenders als je de HDMI uitvoer op de 8001 op 1080i zet? Dan laat je de upscaling (voor UHD scherm pixels) over aan de tv die dat altijd beter doet dan een decoder.

Gebruik je verder wel de HDglas zenders 661 t/m 670? (die zijn 1080i50 bij 12,5 Mb/s)

Zou je deze optie nog willen testen @Lambiek? Als je ook dan geen verbetering ziet, gaan we ‘m omruilen.

Paul,   weer geprobeerd, met die instellingen.   Heb in het verleden dat ook al meerdere malen getest.    Graag decoder omruilen .   Aub 

Reputatie 7
Badge +25

Duidelijk verhaal. Ik stuur je eerst één vervangende tv-ontvanger. Zie je privébericht voor de details!

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb nu een maand de 5202 maar ben niet onder de indruk: (op mijn 4K Sony TV)

  1. Geluid is bedroevend slecht (wordt aan gewerkt, bekend probleem)
  2. Verschil russen 1 en 661 (GlasHD) is niet zichtbaar, LoveNature en XITE wel mooi.

Ik zou het nog even bij de oude laten, want ook de 5202 gaat je probleem niet oplossen.